POV Esteban Malfoy
Lilly en ik zaten aan de Slytherint tafel snel ons ontbijt op te eten. Vandaag was de eerste zwerkbal match, slytherint tegen Griffoendor.we wouden ons helemaal in het groen aankleden. Lilly had al een donkergroene mantel aan maar we gingen ons gezicht ook in het groen schilderen. Toen we klaar waren met eten stonden we op en liepen snel door de grote zaal. We liepen snel de trappen op en kwamen boven aan in onze common room. Veel succes met omkleden zei ik. Jij ook zei Lilly. Ik liep snel naar mijn koffer terwijl Lilly naar de meisjes kamer liep.
Ik deed mijn grote leren koffer open en haalde zowat alles wat groen was er uit. Ik had uiteindelijk een groene sjaal, een groene trui en een vlag gemaakt met in grote groene letters: Go slytherint! Draco was de zoeker. Hij moest de snitch proberen pakken, een klein gouden bolletje met kleine vleugels dat heel snel bewoog. Als de zoeker de snitch vangt is de wedstrijd gedaan en win je de wedstrijd. Marcus en Hork waren de drijvers van het team ze zorgen er voor dat de Beukers niemand van ons team raakt en ze probeert weg te slaan naar de andere ploeg. De drie jagers waren: Adriaan, punnik en Benno. Zij proberen de slurk in de ringen van de tegenstander te slaan. Elke keer dat dit lukt verdien je 10 punten. Tot slot had had je nog de wachter, Vincent. Zij verdedigen de ringen en proberen ervoor te zorgen dat het vijandige team niet scoort.
Terwijl ik mijn koffer weer dicht deed hoorde ik in de gang: Este ben je bijna klaar? Ik herkende Lilly's stem. Ja ik kom eraan riep ik terug. Terwijl ik de deur opendeed geloofde ik mijn ogen niet. Lilly had haar haar in het groen gekleurd.
En wat vind je ervan? Vroeg ze. Super! Zei ik maar het gaat er toch wel uit hè? Vroeg ik. Tuurlijk zij ze. We liepen snel door de gangen want we wouden niks van de match missen. Toen we er bijna waren kwamen we Snape tegen. Ah zei hij op een kille zware stem. Ik zocht je al Lilly, zij Snape op een Bose stem. Hij keek ons allebei woedend aan en ik had geen enkel idee waarom. Ik keek naar Lilly. Ze keek bang naar Snape en Snape keek boos terug.Ik had geen flauw idee wat er gebeurde. Waarom zocht je me? Vroeg Lilly met trillende stem aan Snape. Kom met me mee naar mijn kantoor, Nu! zij hei tegen Lilly. Maar de zwerkbalwedstrijd gaat zo beginnen, zei Lilly op een verontwaardigde stem. Zwerbal maakt me niks uit, het lijkt te veel op Muggle sport. Snape trok Lilly terug mee naar binnen. Ga maar al een plekje zoeken, riep Lilly. Ik kom zo weer terug zij Lilly tegenstribbelend. Ik had geen tijd om iets terug te zeggen want Snape had haar al om de hoek getrokken.
POV Lilly Severus.
Ik wist niet wat ik moest doen. Terwijl mijn pa me hard had vast genomen aan mijn schouder en me meesleurde door de gangen tot zijn kantoor. Hij zwaaide de deur open en hij duwde me op kleine houten stoel. Hij sloeg de deur dicht waardoor er een harde bonk door de gangen galmde. Wat had ik gister nog gezegd? Riep hij woedend. Je blijft bij hem uit de buurt Lilly! Het is voor je eigen best wil riep Snape kwaad. Nooit zij ik. Ik maak voor een keer een vriend en jij gaat mijn vriendschap nu niet stoppen! riep ik kwaad. Dan heb ik spijtig genoeg geen keus, zij Snape. Hij haalde zijn toverstok uit zijn mantel. Hij richtte het op mijn gezicht. Ik verstijfde van paniek.
Ik had geen tijd om iets te zeggen of om mijn toverstok te nemen. Obliviate riep Snape luid. Ik zag een blauwe zwevende straal dichter en dichter bij mijn gezicht komen. Ik probeerde de straal te ontwijken maar het was al te laat. Ik voelde mijn brein zwakjes worden. Snape snikte luid. Het spijt me dat ik dit moet doen Lilly. Alles werd zwart voor mijn ogen. Eventjes later deed ik mijn ogen weer open en ik zag mijn vader met zijn toverstok in zijn handen. Hij was helemaal bleek en was helemaal aan het trillen. Wat is er vroeg ik verbaasd. Snape keek op en hij begon te huilen. Hij pakte me vast en gaf me een stevige knuffel. Wat is er toch? vroeg ik. Je weet toch dat ik van je hou? zij ik. Hij knikte.
Ik hou ook van jou zij hij op een trillende stem, always. Het spijt me zo erg liefje. Maar voor wat? Ik wist niet eens wat ik hier deed. Het was vandaag de eerste zwerkbal match en ik wouw het zeker niet missen. Ik laat je eventjes alleen , zei ik. Hij knikte zachtjes en stopte zijn toverstok weer in zijn mouw. Geniet van de zwerkbal wedstrijd zij hij zachtjes. Ik knikte en liep naar de deur. Ik opende snel de deur en liep snel naar buiten. Toen ik eindelijk aankwam Zach ik dat er al veel mensen waren. Het grote ovale veld was al vol gegroeid met gras en bloemetjes. De drie grote gouden masten aan de linkerkant en aan de rechterkant glommen in het zonlicht. Ook al was er veel zon was het nog wel frisjes. Ik trekte mijn groene sjaal om me heen. En liep met grote passen naar de ingang van het grote houten openluchtstadion. Er was een jongen aan het wachten aan de ingang van het stadion. Hij leek even oud als mij dus ik vermoedde dat hij ook in het zelfde jaar zat.
JE LEEST
Always but never again
FanfictionHet is een Nederlands verhaal dat gaat over een jongen die Esteban Malfoy heet. hij word verliefd op het meisje van snape (Lilly) maar snape gaat er niet mee akkoord. Het meisje van Snape is ook verliefd op Esteban maar snape houd hun tegen door het...