— (...) Strasznie się, musisz wiedzieć, poplątały przeszłość z przyszłością. Pewien elf powiedział mi nawet, że to jest jak z tym wężem, który capie zębami własny ogon. Wąż ten, wiedz o tym, nazywa się Uroboros. A to, że gryzie swój ogon, znaczy, że koło jest zamknięte. W każdym momencie czasu kryją się przeszłość, teraźniejszość i przyszłość. W każdym momencie czasu kryje się wieczność".
[Strona 15]" — Brrr... A którego z nich, powiedz, można ukatrupić za pomocą zwierciadła?
— Każdego. Jeśli walnąć między łeb".
[Strona 66]" — Sądzę — odparł spokojnie wampir — że jest pani w błędzie, pani Vigo. Sen, który wiedźmin śni, jest, przyznaję to z ukłonem, snem czarownym i pięknym. Ale każdy sen, zbyt długo śniony, zamienia się w koszmar. A z takowego budzimy się z krzykiem".
[Strona 135]" — (...) Jak mówił Vesemir w Kaer Morhen: gdy cię mają wieszać, poproś o szklankę wody. Nigdy nie wiadomo, co się wydarzy, zanim przyniosą..."
[Strona 180]" — Słyszałam — nie rezygnowała — że elfy i jednorożce kochają się nawzajem.
Odwrócił głowę.
— Przyjmij więc — powiedział zimno — że to, co widziałaś, to kłótnia kochanków".
[Strona 182]" — Oto — powiedział elf — pradawny wąż Uroboros. Uroboros symbolizuje nieskończoność i sam jest nieskończonością. Jest wiecznym odchodzeniem i wiecznym powracaniem. Jest czymś, co nie ma ani początku, ani końca".
[Strona 200]" — Wiedziałam... — powiedziała całkiem wyraźnie. — Wiedziałam, kurwa, że bordel w Toussaint był lepszym pomysłem na życie".
[Strona 415]" — Kto to był, Geralt?
— Druh. Będzie mi go bardzo brakowało.
— Był człowiekiem?
— Uosobieniem człowieczeństwa".
[Strona 426]
CZYTASZ
Cytaty - Wiedźmin
RandomJak sama nazwa wskazuje - cytaty z sagi "Wiedźmin" [po ang. Witcher] ❤ Podaje numery strony z tych wydań książek, które widnieją na górze rozdziału, bo akurat z tych książek korzystam 💚