"Sezon burz"

147 6 5
                                    

Mówią, że postęp rozjaśnia mroki. Ale zawsze, zawsze będzie istniała ciemność. I zawsze będzie w ciemności Zło, zawsze będą w ciemności kły i pazury, mord i krew. Zawsze będą istoty, co nocą łomocą. A my, wiedźmini, jesteśmy od tego, by przyłomotać im".
Vesemir z Kaer Morhen
[Strona 2]

Strzeżcie się rozczarowań, bo pozory mylą. Takimi, jakimi wydają się być, rzeczy są rzadko. A kobiety nigdy".
Jaskier, Pół wieku poezji

"  — Koral?
  — Co?
  — Lytta Neid... To też nie jest twoje prawdziwe miano, prawda?
  — Moje prawdziwe było kłopotliwe w użyciu.
  — Jak niby?
  — A powiedz szybko: Astrid Lyttneyd Ásgeirrfinnbjornsdottir.
  — Rozumiem.
  — Wątpię".
[Strona 75]

"  — Was jest trójka — powiódł po nich wzrokiem — a ja jestem jeden. Ale wcale nie jest was więcej. To taki matematyczny paradoks i wyjątek od reguły.
  — Znaczy, że jak?
  — Znaczy, spierdalajcie stąd w podskokach. Póki jeszcze jesteście zdolni do podskoków".
[Strona 210]

"  — (...) Ja generalnie jestem za seksem na pierwszej randce. Na przyszłość ze wszech miar ci polecam. Eliminuje to konieczność dalszych randek z tą samą osobą, co bywa nużące i czasochłonne".
[Strona 281]

"  Taki wyczyn musi kosztować. Jeśli ludzie za coś płacą, to w to wierzą; co opłacone, to staje się prawdziwe i legalne. Im drożej, tym bardziej".
[Strona 304]

Dubhenn haern am glândeal, morc'h am fhean aiesim. Mój błysk przebije ciemności, moja jasność mroki rozproszy".
[Strona 382]

"  — Było trochę nerwowo, co? Wieczory w przydrożnych zajazdach bywają nudne, dziś było interesująco. W pewnym momencie nawet troszkę zaczęłam się bać. Ale, jak mi się zdaje, to były tylko takie męskie zawody? Pojedynek na testosteron? Albo wzajemne porównywanie, czyj jest dłuższy? Realnego zagrożenia nie było?
  — Nie było — skłamał".
[Strona 384]

"  — Iluzje są tym, o czym myślisz. Czego się lękasz. I o czym marzysz".
[Strona 393]

"  — Że ty też — odezwał się nagle Jaskier — nigdy nie pogratulujesz mi ballady. Tyle ich przy tobie ułożyłem i zaśpiewałem. A ty nigdy mi nie powiedziałeś: ,,Ładne to było. Chciałbym, byś zagrał to jeszcze raz''. Nigdy tego nie mówiłeś.
  — Zgadza się. Nie mówiłem, że chciałbym. Chcesz wiedzieć, dlaczego?
  — Dlaczego?
  — Bo nie chciałem".
[Strona 393/394]

Migoce świeca, ogień zgasł
Wiatr powiał zimny wyczuwalnie
I płyną dni
I mija czas
W ciszy i niezauważalnie

Jesteś wciąż przy mnie i wciąż nas
Coś łączy, acz nie idealnie
Bo płyną dni
Bo mija czas
W ciszy i niezauważalnie

Pamięć przebytych dróg i tras
Zostanie w nas nieodwołalnie
Choć płyną dni
Choć mija czas
W ciszy i niezauważalnie

Dlatego, miła, jeszcze raz,
powtórzmy refren trumfalnie
Tak płyną dni
Tak mija czas
W ciszy i niezauważalnie"
[Strona 394]

"  — Wiedźmin Geralt nie umarł! — wypaliła Nimue. — Odszedł tylko, odszedł do Krainy Jabłoni. Ale powróci... Powróci, bo tak mówi legenda.
  — Legendy. Klechdy. Baśnie. Bajania i opowieści. Mogłem się domyślić, Nimue z wioski Wyrwa, która idziesz do szkoły czarodziejek na wyspie Thanned. Nie odważyłabyś się tak na szaleńczą wyprawę, gdyby nie legendy i baśnie, na których wyrosłaś. Ale to tylko baśnie, Nimue. Tylko baśnie. Zbyt daleko już odeszłaś od domu, by tego nie pojmować".
[Strona 401/402]

"  Jest się czego bać. Bo zawsze, zawsze będzie istniała ciemność. I zawsze będzie rozpanoszone w ciemności Zło, zawsze będą w ciemności kły i pazury, mord i krew. I zawsze będą potrzebni wiedźmini. I oby zawsze zjawiali się tam, gdzie właśnie są potrzebni. Tam, skąd dobiega wołanie o pomoc. Tam, skąd się ich przyzywa. Oby zjawiali się, wzywani, z mieczem w ręku. Mieczem, którego błysk przebije ciemności, którego jasność mroki rozproszy. Ładna bajka, prawda?"
[Strona 402]

No i koniec cytatów, dawno mnie nie było, to prawda. No i szkoda że koniec już, szkoda, ale cytując Nimue: " Opowieść trwa". Nie zamierzam kończyć na czytaniu sagi poraz trzeci. Gdy tylko będę miała czas zacznę poraz czwarty ❤️ A wam życzę miłego dnia/nocy ✨🌟🔥

PPS. A i dam wam troszkę zdjęć na poprawę humorku

 A i dam wam troszkę zdjęć na poprawę humorku

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.


Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.
Cytaty - Wiedźmin Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz