Bab 7

1.8K 106 37
                                    

"Diam je kau ni?. Cuba lah senyum sikit. Dari majlis lagi kau senyap je" Alice membebel sendiri. Eva hanya dia memadang kota metropolitan itu.

"Eh kau macam orang gila tahu tak. Pakai cermin mata hitam waktu malam macam ni" Alice tidak puas hati. Dia tidak puas hati selagi Suara Eva tidak keluar.

Kring. Deringan telefon Eva berbunyi. Menandakan seseorang menelfon dirinya. LUCAS.

Bulat mata Eva melihat nama gerangan pemangil itu. Alice ditepi jugak turut terperanjat dengan tingakah majikannya itu.

"Yes, do you get any information about Alysa?" Soal Eva berdebar. Alice yang mendengar nama Alysa disebut turut merapatkan telinganya kearah telefon Eva.

"Yes, mrs Eva. I meet that your daughter" ucap Lucas kepada Eva disebalik panggilan itu. Tersenyum lebar Eva saat ini. " lets meet, i send  location" ucap Eva girang. Sudah lama dia menunggu untuk bertemu anaknya itu.

Panggilan dimatilan. Dipusing badannya memadang Alice. "Finally I meet her" ucap Eva dalam pelukan  Alice. " I meet my daughter" sambungnya lagi. 

"Finally, aku dengar pun suara kau" Alice berlawak dalam pelukan Eva. Diusap usap belakang tubuh Eva. Dia sangat bergembira memadang wanita ini tersenyum.

Skip
_____

Dhia duduk mencangkung menunggu kehadiran aunty Eva. Terhendap hendap kepalanya memadang kekiri dan kekanan. "Where her" monolong Dhia seseorang diri. Luna dan Clara masih lagi setia berada di sisi.

"Maybe mrs Eva busy" ucap Clara menjawab pertayaan Dhia. Kanak kanak itu memadang Clara. " really?, okey i will still wait form her" ucap Dhia lagi sambil bangun dari duduknya. 

" why not, i wait auty Eva outside" akal Dhia kembali membentuk. Dirinya pantas berlari menunggu di luar. Berdiri tegak  dirinya di luar hotel.

Luna dan Clara mengaru kepalanya yang tidak gatal. Pelik dengan tingkah anak majikannya ini.

Sudah 40 minit Dhia menunggu kepulangan Eva. "Miss Dhiaa, you should come in now, the weather is so cold" Clara membalut tubuh Dhia dengan kod tebalnya itu. Cuaca New York yang  dingin sedikit sebangak meyejukkan tubuh anak kecil itu.  " i still want wait Auty Eva"  pantas Dhia menolak tangan Clara yang ingin membawanya masuk. Ramai pekerja hotel memadang kearah anak majikannya itu. Ada yang turut bersimpati.

Raphel berkerut mendengar pesanan yang diterimanya melalui alat komunikasi yang berada di telinganya. "Ok" ucapnya lalu pantas masuk kedalam ruangan Masternya.

"Master" tunduk Rapheal sedikit. " we got a problem" ucap Rapheal sedikit kalut. " we have a big commotion tool place in front of our hotel" sambung Rapheal lagi.

Desean memadang Rapheal sekilas sambil meneruskan pekerjaanya. "About what, you can handle that" sambung Desean tidak berminat mendengar kekecohan yang berlaku di depan hotel miliknya itu.

"It is about miss Dhia" terhenti tingkah Desean saat ini. Pantas tubuh tegap itu berdiri. Laju kakinya melangkah keluar. " Miss Dhia was already standing in front of the hotel about an hour ago in  the cold weather" laju kali Rapheal melangkah bersama Desean sambil menerangkan situasi yang berlaku.

"Fu*k" sumpah Desean . Dipukul dinding hotel itu tanda dia geram dengan sikap anaknya.  Rapheal hanya menunduk, tahu akan baran majikannya.

Jasmine hanya  santai meminum  tea yang hangat sambil memadang kekecohan yang berlaku. Langsung dirinya malas untuk masuk campur dengan perangai keras kepala Dhia.

" stupid girl" kutuk Jasmine lagi bersama senyuman sinis kepada Dhia.  Pantas dirinya bangun apabila melihat kelibat Desean yang berlari Di ikuti beberpa pengawal. " ok this time so perfect to me" ucap Jasmine lalu mengikuti langkah Desean untuk menyibuk.

CHRISTY DHIANOVVA Where stories live. Discover now