Bab 8

267 23 0
                                    



Bulat mata Rapheal apabila pipi majikannya ditampar. Amat jelas bunyi tamparan di telingannya. Sungguh berani wanita muda ini bertindak. Ditegup air liurnya terasa kesat, entah kenapa dia pula yang merasa takut.

Tajam renungan mata Eva dibalas sinis oleh mata helang Desean. Sikit pun tidak rasa gentar dalam hati wanita ini.

Tangan Eva dipengang kemas Oleh Desean. "Disgusting" sungguh sinis Ucapan Desean lontarkan pada Eva. Pantas tangan itu menolak  tubuh Eva ke belakang.

Berkerut muka Eva menahan sakit. Tolakan Desean sungguh kuat menyebabkan dirinya jatuh terjelempuk ke lantai. Lelaki itu sungguh dingin.

Rapheal hanya diam, tiada tanda tanda mahu membantu wanita yang terjelupuk di hadapannya. Kepalanya hanya tunduk memadang lantai. aura dingin majikannya sungguh kuat.

"macam mana perempuan ni boleh ada dekat sini?" Desean menyoal Rapheal yang berada di sisinya. Pembantunya hanya diam, tidak tahu mahu membalas apa kepada majikannya itu. Air liur di tegup memikirkan jawapan. Dia pun tak tahu kenapa wanita asian ini boleh berada di aras ini.

"saya nak jumpa Dhia" Eva berani bersuara. Dirinya cuba berdiri, sakit di bahagian pinggang semakin terasa. Tangan kirinya memegang pinggang yang sakit itu. Dia mengurut perlahan.

"who! are! you!?" tiga patah perkataan itu sungguh sinis ucapan Desean berikan kepada Eva. "kau siapa nak jumpa anak aku?" Desean menampak mengampiri Eva. Entah kenapa renungan mata Desean sangat menakutkan. gelap dan seram. reflek kaki eva melangkah ke belakang.

air liurnya ditegup. "saya cuma----" entah kenapa lidahnya kelu apabila mata biru Desean menatap anak matanya tajam. Takut.

"Raph, make sure perempuan ini berambus dari sini! "

"How can this bitch at here" perlahan suara Desean berdecit, dilap lap tanganya seakan jijik memegang tangan Eva.

"what? saya cuma....." belum sempat Eva menghabiskan kata katanya, pantas lelaki dingin itu memintas."berambus dari sini, atau kau nak aku heret kau dengan paksa. Did you understand women?"

"I just want to meet Dhiaa" Eva seakan merayu, berlinang air matanya dengan kata kata Desean. sungguh dia sudah jatuh sayang dengan anak perempuan lelaki ini.

Riak Desean hanya diam membeku, jauh dari sudut perasaan kesian. anak mata tajam lelaki itu hanya memadang sinis. Robert hanya memberikan pandangan simpati, simpati dengan nasib perempuan Asian ini.

Rayuan Eva dibiarkan berlalu, Desean hanya melangkah membiarkan, tidak mudah dia membiarkan wanita asing ini mendekati anak perempuannya.

"Miss, saya rasa awak patut pergi dari sini" Robert bersuara lembut seakan memujuk Eva untuk terus pergi. Dirinya juga aneh dengan sikap wanita ini yang terlebih risau akan anak majikannya.

Eva hanya menunduk. " saya cuma risaukan Dhia" dirinya bersuara jujur. air mata yang berlinang sudah pun mengalirkan di pipi. Dirinya juga tidak tahu kenapa perasaan sembak muncul pada dirinya.

Robert hanya mengangguk. "saya faham dengan sikap prihatin awak kepada miss Dhia. Tapi ada baiknya, awak pergi tanpa menimbulkan kekecohan. ." Robert cuba memujuk." jangan risau tentang Dhia, saya akan pastikan dan jamin dia kembali Sihat"

skip

"Nah" Alice meletakan beberapa buah majalah fesyen dihadapan Eva. Ditepuk meja apabila melihat yang perempuan itu hanya merenung memadang kearah luar.

Eva hanya diam memadang Alice, berkerut kening dirinya dengan sikap Alice. tidak suka dengan sikap kawannya itu.

"apa?" Alice tidak faham. " kau risau dengan budak tu ke? Look Eva, budak tu bukan dari keluarga calang calang tau, tak payah lah kau nak terlebih nak caring pasal budak tu. kenal pun baru sari dua" Alice memberikan kata kata nasihat. ditempuk bahu sahabatnya itu memberikan kata kata semangat.

"aku tahu, tapi budak tu mengingatkan aku kepada------"

"tapi anak kau dah takda. Move on jelah Eva" Alice cuba menyadarkan Eva untuk kembali kepada dunia nyata. " aku tahu benda ni susah untuk kau terima, aku nasihatkan kau jangan cari pasal dengan keluarga Cristopher" Alice meletakkan satu majalah yang menceritakkan tentang kejayaan dan keluarga Cristopher itu kepada Eva. " Red Flaq" sambung Alice sambil mengelengkan kepalanya.

Eva hanya memadang majalah itu dengan pandangan kosong. Wajah Dhia yang tersenyum bersama lelaki dingin itu di dalam gambar dipandang lama. satu hembusan nafas dihempus, tanda dia menyerah. Ada betulnya cakap Alice lebih baik dia mengundurkan diri daripada masalah ini, dirinya bukan siapa siapa nak dibandingkan dengan keluarga itu.

pensil yang diatas meja diatas meja nya kembali dipengang. dirinya kembali bekerja, perkenalan Dhia dengan dirinya hanya berlaku singkat. Mungkin dirinya hanya kesian dengan sikap Dhia yang tidak mempunyai kasih sayang seorang Ibu.

Titisan air mata yang mengalir di pipinya, jatuh pada lukisan yang dilakar. Dirinya juga tidak tahu kenapa perasaan sedih dan rindu ini menyelimuti dirinya. Habis merah padam muka Eva yang cuba menahan dari tangisan yang keluar.

Alice yang berada di tepi Eva, memeluk sahabatnya. Ditepuk perlahan belakang sahabatnya itu dengan perlahan "aku tak boleh Alice, aku tak boleh" Eva bersuara dalam tangisannya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 03 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CHRISTY DHIANOVVA Where stories live. Discover now