Bab 3

1.1K 64 4
                                    

"Evaa!!!! , how much should i tell you, jangan masuk campur hal orang lain" Alice bernada marah sambil menarik tangan ku untuk terus pergi.

"But, that girl-----"

Alice melepaskan keluhan. "Miss Eva, kau tu disigner terkenal, soo kena jaga nama kau, kalau ada orang rakam perbuatan kau tadi macam mana? " ucap Alice sambil menepuk nepuk bahu kanan ku.

Aku masih lagi senyap. Fikiran ku masih lagi tertumpu kepada wajah comel anak kecil itu. Anak pantung panda yang berada di tangan, ku renung.

Tak. Alice memetik jari dihadapan wajah ku. "Kau dengar tak, apa yang aku cakap?"

Aku melepaskan keluhan. " yes i'm still listen"

"Good"

Fikiran ku masih lagi terfikir anak itu. Masih segar dalam fikiran ku, anak itu dibawa pergi oleh beberapa orang lelaki yang perpakaian sut hitam. Menandakan anak itu bukan anak orang sebarangan.

"Woii, mak cik!!! Kau dengar tak ni?" Alice sekali lagi menjerit di depan wajah ku.

"Ishh, perempuan ni menyemak betul lah" runggut dalam hati sambil memadang tajam wajah Alice.

💎💎💎💎

"Dhiaa, where you go?, You make me worried " tubuh kecil Dhianova dipeluk kemas. Nak gugur hatinya bila dikhabarkan anak perempuan itu hilang.

Dhianova hanya diam membisu didalam pelukan ayahnya. "I' m sorry" ucapnya bersama wajah yang mula sebak.

"No no no. Don't cry my sweety, I'm not mad at you " dicium dahi anaknya lama.

"But---. I made you worry about me" pecah akhirnya tangisan itu. Tersedu sedu Dhia di dalam pelukan Desean.

"Shuhhhh, Papa is here with you right now" Desean memujuk kembali. Dicium sekilas ubun ubun anak perempuannya itu.

"I'm here too" jasmine juga turut berlutut bagi memeluk anak itu. Kalau tak disebabkan oleh Desean yang berada di sini, jangan haraplah dia akan memujuk budak ni.

"I don't need you" tepis Dhia bila Jasmine ingin memeluk tubuhnya "stay away from me" ucapnya lantang.

"Dhiaa!!! " tegas Desean bila sedar akan perangai anaknya yang kurang ajar.

'It's okey, she still young to now about my feeling." Jasmine masih lagi bermanis mulut. Sungguh dalam hati tak habis dia memaki budak tak sedar dek untung ini. Bukan nya dia tidak tahu asal usul budak ni.

"Papa!!" Dhia memangil Desean yang berada di depannya.

"Yes, sweety"

"May i ask you something? " Dhia bermain main jari kecilnya di hadapan Desean bersama wajah yang memerah.

"Sure, what you want to now?"

" Where's my mom?, is she still alive? . Couse i really miss her so much?." ucapnya. Tumpah air matanya bila berbicara tentang seorang ibu. Dia hairan, kenapa dia tidak mempuyai ibu, sama seperti kawan kawannya yang lain.

Jasmine tersenyum sinis bila mendengar pertanyaan Dhia utarakan kepada Desean.

Pejam mata Desean saat ini bila mendengar pertanyaan Dhiaa. Sungguh dia tidak tahu apa yang ingin dijawab olehnya. Manakan tidak Desean tidak pernah berjumpa dengan ibu kandung Dhia.

Dia hanya mengambil Dhia setelah anak itu berusia 7 bulan. Perihal ibu kandung Dhia langsung tidak diketahui olehnya. Ini kerana, Tomes iaitu orang suruhannya yang uruskan semuanya.

"I want to see my mom. I want to hug here same you alway hug me every night, may I? Terkebil kebil mata Dhia memadang Desean saat ini.

Digosok kepala Dhia dengan lembut bersama senyuman tipis. "Luna. Clara. please bring Miss Dhiaa. She need to rest" dicium dahi Dhia lama.

"Yes master". Jawab Luna dan Clara serentak. "Miss Dhiaa----"

" I hate you!!! " jerit Dhia lantang. Lalu pergi meniggalkan ruangan pejabat Papanya. Jasmine yang menjadi pemerhanti hanya menayangkan wajah yang menyampah. "Soo sad" kutuknya dalam hati.

"Luna and clara please take care of Dhia" ucap Desean berwajah serius. Sungguh tertekan hatinya bila Dhiaa selalu berbicara tentang ibunya.

Jasmine hanya memerhatikan kelibat Luna dan clara yang keluar tergocoh gocoh mengejar anak majikannya.

"Why don't you tell Dhiaa the truth. She should know." ucap Jasmine sambil memeluk tubuh tegap Desean yang membelakanginya.

"She still young to know everyting, Jas" ucap Desean sambil merungkai pelukan Jasmine berikan. Sungguh dia tidak selesa akan perlukan tersebut.

"But your family can't accept Dhia for being the sole heir of the 'Cristopher'. She is a girl. I can give you a son, Desean." ucap Jasmine lagi. Sungguh dia sanggat mencitai lelaki ini. Dia rela melahirkan anak lelaki Desean.

Desean hanya diam mendengar kata kata Jasmine. Keluarganya iaitu cristopher tidak akan menerima Dhia sebagai pewaris tunggal disebabkan Dhia seorang perempuan. Hanya cucu lelaki sahaja yang layak menjadi pewaris 'Cristopher Empayer'. Sungguh buntu dia saat ini.

💎💎💎💎

"Panda mana pulak yang kau rembat ni Eva" ucap Alice apabila perasan yang anak pantung panda tidak lepas dari tangan kawanya.

"Hmmm, ooo, this panda" ucap Eva sambil mengankat anak pantung panda kepada Alice. "Budak tu, tercicir, soo aku ambil jelah" ucap Eva selamba.

"Nanti nagis pulak budak tu, sebab kau curi anak pantung kesayangan dia" Alice berkata kata lagi, sambil melangkah diikuti Eva untuk pergi ke arah restoran hotel ini.

Sebaik saja sampai di restoran hotel yang mewah, mereka berdua diiringi oleh seorang pelayan. " miss your table" ucap pelayan tersebut sambil menuduk. " ucapnya lagi sambil meletakkan menu di hadapan meja.

"Kau nak makan apa? " soal Alice yang penuh minat membelek helaian menu di tanganya.

Mata Eva hanya tertumpu memadang sosok tiga orang manusia yang tidak jauh dari mejanya.

"Ehemmm, Evaa" Alice memangil. Matanya jugak tertumpu kearah yang menjadi tumpuan wanita muda ini. Apa lah yang ditengok oleh Miss Eva Cristina ni.

"Oooo, her's the daughter of the owner of this hotel. Miss Dhianova Cristhoper. She's cute. I think his mother is Asian as his face is not as European like her Father" ucap pelayan yang juga turut memadang kearah tumpuan dua wanita yang menjadi pelangannya.

"Ooo, i see. Soo no wonder, that her face like aisian girl" ucap Alice yang sedikit kagum memadang wajah budak itu.

Eva juga turut mengangguk. Mengiyakan kata kata Alice. Betul wajah Dhia sedikit asia kecuali matanya yang berwarna biru.

Sebaik sahaja Alice mengorder makanan, pelayan itu pun telah pergi meninggalkan mereka.

"Weh, aku rasakan, macam nak kahwin dengan orang mat salleh lah pulak, tut tut dapat anak macam tu. Wahh beruntungnya badan". Angan agan Alice.

"Comel kan budak tu" ucap Eva lagi. Saat dia leka memadang wajah Dhia, supp mata mereka bertembung.

"Auty Eva!!!!!, that you? "

CHRISTY DHIANOVVA Where stories live. Discover now