Bab 6

903 62 14
                                    

"Aunty Eva!" Jerit Dhia kuat sambil laju kakinya  berlari menunju kearah Eva. Dipeluk kejap kaki jinjang Eva seakan tidak mahu melepaskannya.

Eva hanya terdiam apabila melihat sepasang mata helang yang tajam memadang kearahnya. Terlihat lelaki itu berbisik sesuatu kepada pekerjanya sebelum beredar.

"Aunty Eva" rengek Dhia lagi. Wajahnya yang kecil itu disembam pada betis seakan meminta pertolongan." i'm scared" ucap Dhia bersama satu tangisan yang kuat. Takut melihat wajah papanya yang garang.

Eve mengcangkung meyemai paras tinggi Dhia begitu jugak dengan Alice yang turut mengikuti tingkah Eva.

Diusap lembut air mata yang mengalir di pipi tembam itu. "Dont cry sweetie, I'm here" senyuman manis Eva tuturkan kepada Dhia. "Can you accompany me?" Tergebil gebil mata merah Dhia mamadang Eva. Berharap permintaannya dapat ditunaikan.

"Kita dah lambat ni" Alice mencelah perbualan mereka. "Sorry Miss Dhia we are late, soo we——-

"Yaa sure, why not!" Lantang Eva bersuara. Alice disebelah sudah pun melongo memadang Eva. Dihempuk sedikit bahu bossnya itu. Geram dengan karenah Eva yang masih melayan kanak kanak ini.

"Miss Dhiaa" Jasmine datang dengan lagak Divanya. Meliang lenggok wanita eropah itu menghampiri mereka bertiga. Bibirnya yang besar itu menghadiahkan satu senyuman sinis.

Pantas Tangan Dhia direntap dari pengangan  Eva. "Sorry" Jasmine menjeling sekilas Eva yang sedikit terpinga pinga. " i dont fucking care if you are the famous disigner or not" senyuman sinis terlakar di bibir merah menyala itu. " but i want to remind you, not to be closer with the Mrs.Cristopher" sungguh angkuh nada bicara Jasmine saat ini.

"Take Dhia" satu arahan Jasmine arahkan kepada Sebastian yang berada di belakangnya.
Sebastian hanya menganguk menerima arahan dari majikannya. " i dont want go with you. I hate you!" Ucap Dhia lantang. Dipengan tangan Eva seakan meminta bantuan. " Aunty Eva help me!"

Belum sempat Eva ingin mengampai tangan Dhia, Alice ditepinya pantas menghalang. Tergeleng geleng kepalanya, seakan memberitahu supaya tidak untuk masuk campur.

Berkerut dahi Sebastian ingin memegang Dhia. Kanak kanak perempuan ini tidak duduk diam. Takut dirinya berkasar dengan budak ini nanti.

"You also can use force" Jasmine bersuara menyampah. Menyampah dengan Dhia yang keras kepala.

Eva yang sudah pun berdiri itu memadang tajam kearah Jasmine yang berlagak itu. Sungguh biadap dia rasakan saat ini.

"Soryy miss-

"Shut up!!!" Pantas bicara Eva dipangkas oleh Jasmine. Satu jelingan maut dihadiahkan kepada wanita asia ini. Naik rimas dia rasakan apabila ada seseorang yang menyibuk dengan pemasalahan ini.

"Sorry miss" Alice bernada sopan. Dikuis kuis tangan Eva supaya wanita disebelahnya menyedari tindakan yang kurang sopan itu supaya tidak masuk campur.

"Let me goo" mendayu suara Dhiaa. Matanya berkaca memadang Eva seakan meminta pertolongan. Terkabai kabai tanganya ingin memegang tangan Eva. "Help me. PLEASE"

Eva hanya diam. Diam memerhati Dhia yang sudah pun jauh pergi meninggalkan dirinya bersama Alice. Dipadang lama tapak tangannya. sentuhan hangat Dhia masih lagi terasa.

"Jom" Alice menarik tangan Eva. Menyetakkan lamunan wanita Asia itu. " kau tengok sekarang apa jadi. Kita dah lewat tau, nak kena hadap paparazi lagi kat luar. Pening lah kepala aku macam ni" bebel Alice sambil menarik tangan Eva untuk terus melangkah. Eva hanya menurut. Entah kenapa matanya berkaca saat ini. Perasaan sebak menguasai dadanya. Terasa berat dan sesak dadanya apabila teringat suara tangisan Dhia.

CHRISTY DHIANOVVA Where stories live. Discover now