Keesokan harinya...
(Di Akademi Pulau Rintis)
Boboiboy sedang rancak berbual dengan gopal tentang perlawanan bola sepak yang mereka tonton semalam.
Sedang mereka rancak berborak, tiba-tiba fang mendekati boboiboy dengan muka bersalah.
Fang:Boboiboy...
Boboiboy yang melihat fang terus riak wajahnya berubah. Dia mengalihkan pandangan nya daripada melihat fang. Dia masih sedih lagi dengan apa yang fang cakapkan.
Fang Boboiboy aku tahu kau marah aku.. Aku nak minta maaf.
Baru saja boboiboy mahu membalas kata kata fang, gopal datang menyampuk.
Gopak:Haa itulah kau. Lain kali kalau nak cakap apa-apa fikirlah dulu, sekarang baru kau nak menyesal. Kalau boboiboy tak nak maafkan kau nanti macam mana?
Fang:Tapi.. Aku tak sengaja.
Gopal:Tak sengaja apanya, aku nampak riak muka kau tu macam sengaja nak sakitkan hati dia tahu tak?! Kau ingat bagus ke cakap macam tu?
Boboiboy:Gopal, sudahlah tu.
Gopal:Kau ni memang manusia yang tak reti jaga hati dan perasaan orang lain ke?! Manusia macam kau ni tak layak ada dekat sini!
Fang:Jaga sikit mulut kau tu!
Fang terus memegang erat kolar baju gopal. Murid-murid di kelas itu terkejut apabila mendengar suara fang yang kuat.
Gopal:Heh, betullah apa ysng aku cakap tu. Kenapa? Nak gaduh ke?
Fang:Kau jangan cabar aku!
Baru saja fang mahu menumbuk gopal, boboiboy sudah menjerit.
Boboiboy:Cukup!!!!
PAP!!!!
Kelas itu terus senyap sunyi apabila melihat boboiboy marah. Suasana dalam kelas itu terus menjadi seram.
Boboiboy menarik nafas dalam dalam laku menghembuskannya perlahan-lahan. Dia melihat fang.
Boboiboy:Aku maafkan kau. Tapi lepas ni kalau kau cakap macam tu lagi siaplah kau!
Fang:Betul ke boboiboy?! Terima kasih boboiboy!
Boboiboy:Dah, dah. Tak payah nak berterima kasih sangat. Aku maafkan kau sebab kesian. Dahlah, baik korang duduk tempat masing masing. Kalau cikgu papa nampak satgi habislah korang.
Fang:Okey...
Waktu rehat...
Ying:Eh korang tadi aku dapat mesej dari komander.
Fang:Dia kata apa?
Boboiboy :Komander nak jumpa kita.
Yaya:Eh, nape komander nak jumpa korang?
Gopal:Entahlah, pelik betul komander ni.
Ying:Aiya.. Kita pergi ajelah. Mana tahu komander ada bebda penting nak diberitahu... Jom..
Yaya:Err.. Korang geraklah dulu. Aku nak pergi tandas sekejap.
Ying:Nak aku temankan tak?
Yaya:Takpelah ying. Aku tak nak susahkan kau. Lagipun, kan komander nak jumpa kau. Baik korang pergi sekarang, nanti kalau lambat mesti komander marah nanti.
Ying:Serius ni?
Yaya:Ye.. Aku Okey jelah. Tak perlulah risau sangat. Eh, korang pergilah dulu. Nanti aku datang jumpa korang dekat kedai tok aba tau.
Boboiboy:Okey!!!
Di sebalik semak...
(.....) :Bagus inilah peluang aku...
Di tandas...
Yaya terus mencuci tangannya lalu meneliti wajahnya yang terbias di cermin. Tiba-tiba dia perasan ada kelibat yang sedang memerhatikannya dari belakang.
Yaya:Eh... Si.. Siapa korang? Korang nak cuci tangan ke? Maaflah kalau saya mengganggu. Saya pergi dulu ya.
Yaya mahu beredar dari siti namun dia terkejut apabila kolar bajunya ditarik kasar oleh seseorang. Dia tetus ditolak ke dinding.
Yaya:Eh.. Ke.. Kenapa dengan korang ni?
Syasya:Heh..kau tak payahlah nak berawak saya sangat.. Buat-buat sopan konon...
Yaya:A.. Ape yang korang nak... Tolonglah jangan apa-apakan aku...
Dina:Heh... Mengada-ngadalah perempuan ni! Hoi, diamlah!! Kau fikir kau cantik sangat ke hah?!! (tampar yaya)
Yaya:Aduhh!! Aa.. Apa yang korang cakapkan ni?
Nina:Heh.. Dia buat-buat tak tahu pulak... Hoi,pompuan. Kau dengar sini eh. Sekali lagi aku nampak kau dengan boboiboy... Siap aku kerjakan kau!!
Hani:Dasar perempuan murahan... Tak sedar diri yang dia tu tak lawa.. Ada hati nak dekat dengan boboiboy kita... Hoi boboiboy tu kami punya lah bukan kau! (tendang perut yaya)
Yaya:Arghhh!!
Yaya terus terbaring kesakitan. Nina terus menunjal-nunjal dahi yaya dengan kasar.
Nina:Oit, perempuan lembab. Kau dengar sini eh... Kau jangan berani nak dekati boboiboy eh... Sekali kau dekati dia kau tahulah balasan dia...
Yaya:Tapi.. Boboiboy tu.. Kawan aku...
Dina:Eh eh eh.. Dia menjawab pulak eh.. Takpe, takpe.. Mari sini kitorang ajar kau!!
Yaya:Nanti!! Jangan!! Arghh!!
Di pagar sekolah...
Ying:Aku rasa tak sedap hatilah...
Fang:Kenapa ni ying?
Ying:Aku rasa.. Macam ada sesuatu yang terjadi dekat yaya...
Fang Kau ni banyak fikir sangat kot...
Gopal:Haah.. Dia nak pergi tandas ke alah abaikan jelah perasaan kau tu.
Ying:Tak, aku kena cari dia! Korang tunggu sini sebentar!
Fang:Tunggu! Nanti!!
(Di tandas)
Yaya Arghh...
Nina:Itulah.. Lain kali buatlah lagi.. Dahlah geng jom kita blah dari sini...
Selepas geng itu meninggalkan yaya ying terkejut melihat yaya terbaring lemah di atas lantai.
Ying:Huh?!!! Yaya!!!!!
Bersambung...
YOU ARE READING
Love Flower Girl
De TodoYaya,seorang gadis yang lemah-lembut dan baik hati. Dia sentiasa membantu sesiapa sahaja dalam kesusahan.Yaya perlu berpindah ke Pulau Rintis kerana ayahnya perlu berpindah tempat kerja.Yaya berasa sedih kerana dia perlu berpindah,namun dia tetap ge...