Yaya:Tok aba!Boboiboy dah nak sedar!
Tok aba:Hah?! Mana?
Tiba-tiba...
Boboiboy:Urghhh...
Tok aba:Dia dah sedar! Panggil doktor cepat!
Yaya:Baik!
Boboiboy:Aku.. Kat mana ni? Hah?
Mata boboiboy tepat melihat ke arah tok aba yang berada di sisi katilnya.
Boboiboy:Tok.. Aba?
Tok aba:Alhamdulillah, cucu atok! Sedar jugak kau akhirnya...
Boboiboy:Eh, jangan nangis tok. Boboiboy Okey je...
Perasaan risau mula menghantui diri saat melihat atuk kesayangan menangis. Apakah punca yang membuatkan tok aba mengalirkan air mata? Fikir boboiboy saat itu.
Dia cuba untuk bangkit dari katil namun tok aba menghalang ya, katanya dia perlu banyak rehat.
Seketika matanya melihat pintu bilik wadnya dikuak perlahan lalu terpampang wajah doktor bersama seorang gadis yang cukup amat dia kenali.
Boboiboy:Ya.. Yaya?
Yaya:Boboiboy!
Yaya terus berlari ke arah boboiboy sambil menangis.
Yaya:Boboiboy! Maafkan aku! Maaf sebab aku marah kau, aku terlalu ikutkan emosi aku!
Boboiboy terpinga sebentar mendengar kata-kata yaya. Jujur dia tidak memahami situasi yang berlaku sekarang dan punca gadis itu menangis.
Kesalahan? Apa yang yaya lakukan padanya?
Otaknya pening sebentar,matanya pula sempat melirik ke arah doktor yang sibuk berbincang dengan jururawat yang membantunya.
Doktor:Ermm... Pakcik ni tok aba kan?
Tok aba Ah, ya saya.. Kenapa?
Doktor:Boleh pakcik dengan adik ni keluar sebentar? Saya nak periksa pesakit ni..
Yaya:Oh, baik doktor...
Boboiboy:Hah?
Kepalanya serentak menoleh ke arah tok aba dan doktor tadi.
Pening juga dia dengan situasi yang berlaku sekarang. Kini dia ditinggalkan bersama doktor itu untuk rawatan selanjutnya.
(Di luar...)
Yaya melihat telefonnya untuk membalas mesej sahabatnya, ramai yang bertanya khabar boboiboy.
Ying pula bercadang mahu ke hospital untuk melawat boboiboy, yaya hanya mengiakan saja permintaan rakannya itu.
Kejadian yang berlaku tempoh hari masih terpahat di memori, jujur memang sukar untuk dilupakan namun apakan daya masa berlalu tidak boleh berulang kembali.
Pinggan yang pecah mustahil bercantum kembali bukan?
Begitu juga hati yaya, namun dia memujuk hati agar memaafkan setiap yang berlaku.
Kerna yang terjadi pasti ada hikmah disebaliknya.
Serentak terdengar juga tok aba memanggil ya, mujur telefon di tangan tidak terlepas jatuh ke lantai.
Yaya:Ah, ya tok aba? Kenapa ni?
Tok aba:Atok nak balik jap ni, kmnak kena tengok kedai jap. Ada masalah... Jamu tolong tengokkan boboiboy ya?
Yaya:Baik tok aba. Serahkan tugas ini kepada saya.
Tok aba:Baiklah, terima kasih banyak-banyak. Atok gerak dulu, assalamualaikum.
YOU ARE READING
Love Flower Girl
De TodoYaya,seorang gadis yang lemah-lembut dan baik hati. Dia sentiasa membantu sesiapa sahaja dalam kesusahan.Yaya perlu berpindah ke Pulau Rintis kerana ayahnya perlu berpindah tempat kerja.Yaya berasa sedih kerana dia perlu berpindah,namun dia tetap ge...