Yaya:Boboiboy...
Boboiboy:Yaya..
Mata bertentangan lalu suasana sepi kini menemani mereka.
Boboiboy:Ermmm, sebernanya aku nak tanya sesuatu kat kau.
Yaya:Kau.. Nak tanya apa?
Boboiboy:Maaf kalau nada macam memaksa tapi aku harap kau akui apa aku kata ni.
Yaya hanya diam dan menantikan kata-kata boboiboy dengan penuh kesabaran.
Boboiboy:Yong ada cerita kat aku haritu. Pasal kau.
Yaya:Ermm... Dia cerita apa tu?
Boboiboy:Yaya, betul ke kau kena buli?
Yaya:Err.. Ma.. Mana ada. Aku Okey je.
Boboiboy:Tipu.
Yaya:Huh?
Boboiboy:Kalau kau kata tak kena buli nape aku sering nampak lebam kat muka kau?
Yaya:Err.. Itu.. Aku jatuh longkang. Heheh.
Boboiboy:Jangan nak tipu baik kau ngaku je.
Yaya:Haih.. Nak tahu sangatkan? Ya, aku dibuli puas hati?
Senyuman palsu sekadar menghiasi wajah yaya. Jujurnya hatinya amat kecewa kerana ying menceritakan kisah sedihnya pada boboiboy.
Boboiboy mengelakkan nafas kasar sambil memandang yaya. Dia memeluk tubuh sambil menjeling.
Boboiboy:Kenapa kau tak cerita je kat aku. Aku berhak tahu hal ni jugak.
Yaya:Takpe, aku Okey je. Masalah ni aku mampu tanggung sendiri.
Boboiboy:Jangan nak tipu. Aku tahu kau tertekan. Diorang yang penyebab kau jauh dari aku bukan? Itu punca kau jauhkan dari aku bukan?
Yaya:Soal hal privasi aku kau tak berhak tahu! Ini hal aku jadi kau tak patut tahu!
Boboiboy:Tapi kita kawan!
Yaya:Kawan pun takde hak nak masuk campur hal aku ni!
Boboiboy:Tapi ada hak juga! Bukankah sahabat perlu saling berkongsi? Apa makna sahabat jika memendam seorang diri?
Yaya:Tak semua patut diluahkan pada rakan! Kadangkala kita seharusnya simpan juga!!!
Boboiboy:Tapi aku tetap sahabat kau!
Yaya:Kau cuma sahabat tak berhak masuk campur!
Boboiboy:Tapi aku tetap patut tahu apa jadi kat kau!
Yaya:Tak perlu!!!
Boboiboy:Aku buat camni sebab aku suka kau yaya!!!!
Yaya:Hah?!
Boboiboy:Alamak!
Suasana kini bertukar sepi. Boboiboy pantas menutup mulutnya lalu tunduk memandang lantai.
Yaya pula terkaku seolah tidak percaya dengan ayat yang keluar dari mulut kawannya itu.
Yaya:Cukup.
Boboiboy:Hah?
Yaya:Kau keluar sekarang.
Boboiboy:Tapi yaya kita belum habis berbincang lagi..
Yaya:Aku cakap keluar...
Bibir diketap perlahan bagi menahan amarah, wajah putih yaya susah kelihatan memerah.
Boboiboy:Tapi kita...
Yaya:AKU CAKAP KELUAR TAK FAHAM KE?!! APA YANG SUSAH SANGAT NAK FAHAM! KAU ORANG LUAR BAIK DIAM JE!! KELUAR SEKARANG KELUAR!!!!!!!!!!
YOU ARE READING
Love Flower Girl
De TodoYaya,seorang gadis yang lemah-lembut dan baik hati. Dia sentiasa membantu sesiapa sahaja dalam kesusahan.Yaya perlu berpindah ke Pulau Rintis kerana ayahnya perlu berpindah tempat kerja.Yaya berasa sedih kerana dia perlu berpindah,namun dia tetap ge...