Di belakang bangunan sekolah...
PAP!!
Yaya:Aduh!!!
Yaya terduduk lemah apabila tubuh kecilnya dihempas kuat ke dinding. Geng tersebut kini berdiri di hadapannya sekarang bersama muka bengis.
Dina:Hoi, perempuan! Kau ni memang tak faham bahasa ke hah?! Kau nak kena cakap bahasa apa hah?! Cina ke?!
Nina:Hoi, kau ni memang tak serik-serik ke? Kan aku dah cakap jangan dekat dengan boboiboy tak faham bahasa ke?! Kau ingat aku tak nampak ke kau dengan boboiboy dekat bolimrawatan berdua-duaan hah?!!!
Kepala yaya ditolak kasar oleh ni a menggunakan kakinya. Yaya hanya mampu menangis tersedu-sedan.
Yaya:Ma.. Maaf.. Jangan.. Sakit...
Hani: (mengejek cara yaya cakap) Hahahaha!!! Tahu pun sakit! Dah tau sakit tak payahlah nak gedik nak melekat dengan boboiboy je!
Dina:Hoi, setan pink. Kau ni memang betina takde maruah ke? Dah tau diri tu tak cantik kenapa sibuk sangat nak menggedik ngan boboiboy!
Nina:Entah ya, boboiboy tu milik kami! Bukan kau, kau tu anjing tengok muka kau pun tak lalu tahu tak?!! Boboiboy nak perempuan macam kami ni je, kaya.. Cantik.. Perawan pulak tu.
Hani:Bukan macam kau! Dahlah miskin, hodoh. Baju pun mesti beli dekat pasar malam je.
Dina:Kan, biskut yang mak dia jual pun tak laku. Hahahaha!!!!
Terus terdengar hilaian tawa kejam gadis itu. Yaya memujuk hatinya agar terus bersabar, kepalanya ditolak sekali lagi dengan kasar.
Nina:Hei, kau pandang sini.
Pergerakan yaya kaku seperti arca.
Nina:Hoi, pandang sini. Pekak ke?
Yaya masih tidak mahu mengalihkan wajahnya untuk menghadap gadis-gadis itu. Dia tahu nasib yang bakal ditetimanya nanti.
Nina:Betina ni memang suka buang masa aku. Hoi!!pekak ke!
Nina menyepak tubuh yaya dengan kadar.
Nina:Kau dengar sini! Sekali lagi kau dekat dengan boboiboy, aku akan bawa diri kau ni untuk diberikan kepada kawan-kawan lelaki aku.. Faham?!!!
Dina:Oh, lagi satu. Kami ada hadiah untuk kau.
BUSHHHHH!!!
Yaya merasakan ada ce air yang mengalir di wajahnya saat ini. Ya dia tahu cecair itu adalah air cuci tandas.
Hani:Cantik pun, sekarang kau dah wangi. Hehehehe!!
Dina:Wanginya macam pakai oerfume satu botollah guys! Hahahahahaha!
Yaya:Hiks...
Nina:Sudahlah tu geng. Baik kita blah dari sini. Aku dah naik muak tengok muka cekodok dia ni.
Hani:Cekodok pun elon lagi dari dia, babe.
HAHAHAHA!
Yaya mengelap wajahnya yang basah itu menggunakan lengan bajunya. Dia perlu pergi ke tandas untuk membersihkan wajahnya. Ia pergi gantikan pakaian yang baharu.
Di dewan...
Ying yang lengkap berpakaian sukan sedang menanti yaya di pintu dewan dengan wajah risau.
Ying:Hish mana yaya ni.
Boboiboy:Kenapa ni ying? Kenapa tau tak panaskan badan? Bukan je selalunya masa ni kau buat sesuatu?
Ying:Aku risaulah, yaya kata dia nak pergi ambil baju. Tapi sampai sekarang dia belum sampai lagi...
Boboiboy:Hmm, dia tertinggal barang kot. Dahlah, jom panaskan badan. Nanti cikgu papa marah pula kalau kita lambat.
Ying berat hati mahu membiarkan yaya namun doa terpaksa akur dengan kata-kata boboiboy.
Tidak lama kemudian, Yaya masuk ke dalam dewan itu dengan wajah yang muram.
Ying:Yaya! Kau pergi mana? Lama aku tunggu tahu?
Yaya:Maaf ying buat kau tertunggu. Aku tertinggal barang aku tadi.
Ying:Oh, ye ke. Hmm, maaflah sebab Tiba-tiba tanya.
Yaya:Takpe aku Okey je. Eh, korang buat apa sekarang? Mana cikgu papa?
Ying:Cikgu belum sampai, kami semua tengah panaskan badan. Jom kita buat sama-sama!
Yaya:Eh, kau tunggu aku ke?
Ying:Mestilah! Jom kita pergi.
Yaya:Okey~
Boboiboy:Eh, itupun yaya. Hai yaya!
Ketika yaya bertembung dengan boboiboy, dia cuba mengelakkan dirinya daripada bertemu dengan boboiboy.
Lambaian boboiboy langsung tidak dibalas, mahu dilihat pun langsung tidak. Boboiboy berasa pelik dengan sikap yaya.
Boboiboy:Hmm... Dia sibuk kot. Takpelah.
Selepas waktu sekolah....
Boboiboy:Yaya tunggu kejap!
Yaya:Alamak, itu suara boboiboy!
Yaya mempercepatkan langkahnya agar dia tidak bertemu dengan boboiboy. Namun, usahanya sia-sia.
Boboiboy:Yaya, jom ulangkaji nak tak?
Yaya:Maaf aku ada kerja.
Yaya terus meninggalkan boboiboy bersendirian.
Boboiboy:Eh, nanti... Hahh?
Yaya:(Maafkan aku boboiboy, aku buat ni supaya kau bencikan aku. Maaf)
Bersambung.
YOU ARE READING
Love Flower Girl
AcakYaya,seorang gadis yang lemah-lembut dan baik hati. Dia sentiasa membantu sesiapa sahaja dalam kesusahan.Yaya perlu berpindah ke Pulau Rintis kerana ayahnya perlu berpindah tempat kerja.Yaya berasa sedih kerana dia perlu berpindah,namun dia tetap ge...