1. Predátor neboli Yautja

74 3 0
                                    

Známí hovorově jako Predátoři nebo také Lovci, jsou mimozemský druhy, který se vyznačuje lovem jiných nebezpečných druhů pro sport a čest, včetně lidí. Yautja jsou vnímající humanoidní rasa, která dýchá podobnou atmosférou jako je na Zemi, ale mají velmi vyvinutou technologii, který přesahuje cokoli, co je k dispozici lidem. Predátoři pronásledují a zabíjejí svou kořist pomocí kombinace vysoce pokročilých technologií, jako jsou aktivní maskování a energetické zbraně, v kombinaci s poměrně primitivními tradičními zbraněmi, jako jsou čepele, oštěpy a sítě. Predátoři svou kořist často rituálně zabijí a ze svých úlovků si obvykle berou trofeje. Predátoři, kteří jsou schopni mezihvězdného cestování ve vesmírných lodích, lovili na Zemi po staletí a měli také předchozí kontakt s lidmi. Bylo známo, že záměrně chovají Xenomorfy za účelem jejich lovu, často jako součást iniciačních rituálů pro mladé Predátory.

Kromě svých opakovaných konfliktů s lidmi byli Predátoři zvláště spojováni s Xenomorphem, známým jako kiande amedha („tvrdé maso"), kterého ctí jako snad nejcenějšího ze všech kořistí. Bylo o nich známo, že chovají tvory ze zajatých královen, používají je v rituálních zkouškách, které slouží jako iniciační rituál pro mladé lovce, a dokonce uměle „vysazují" planety Xenomorphům.

PredátořiKde žijí příběhy. Začni objevovat