20. Reprodukce

32 2 0
                                    

Jak se Yautja rozmnožuje, není nikdy podrobně vysvětleno, nicméně jejich anatomie naznačuje proces, který se příliš neliší od většiny pozemských savců. Délka dredů Yautje hraje roli v tom, jak jsou pro sebe fyzicky přitažlivý, zejména muži; krátké vlasy jsou považovány za neatraktivní. Young Yautja se nazývají kojenci, štěňata nebo mláďata. Na rozdíl od lidí má Yautja období rozmnožování, ve kterém samice přecházejí do říje a vybírají nejsilnější a nejodvážnější muže, aby zplodila svá štěňata. Ženy obecně nevěnují žádnou pozornost mladým lovcům. Pouze tehdy, když muž dosáhne ''statusu- Krvavý'' a má už hodně zabití, si žena přeje sdílet jeho společnost, zvláště pokud předvedl činy výjimečné statečnosti nebo dovednosti. Takovým mužům nikdy nechybí ženská pozornost. Nat'ka'pu, vůdce, údajně má mnoho manželek, což naznačuje, že Yautja je polygamní druh a čemž může mít i svůj harém, který si může udělat tím, že udělá dojem na ještě více žen, jako je Nat „Ka'pu si myslí, že získávání lidských trofejí mu přinese více„ dobytí ". To dále potvrzuje zjevná existence vdovského klanu, složeného ze ženských Yautja, které ztratily svého druha.

Podle Dachandeho „Yautja udělal to, co musel Yautja udělat", aby posílila jeho linii, což naznačuje, že kromě dosažení slávy a cti je pokračující pokrevní linie dalším imperativem tohoto druhu. Dokonce se zdá, že Lov a páření se prolínaly, přičemž žena a potomci byli jednou z hlavních motivací pro Lovce. Někteří lovci si sami vytvořili jména týkající se dospívání a genetických skupin, stejně jako si někteří pojmenovali lovce. Množství štěňat narozených během těhotenství se nikdy nezjistí, není však neobvyklé, že zvláště vážení lovci mají 70 nebo 80 potomků (a otroctví kolem 200 je obzvláště výjimečné). Yautja jsou polygamní chovatelé a nikdy nebylo známo, že by zůstali s jedním partnerem.

Je známo, že Yautja praktikuje určitou formu eugeniky a Starší dravci mohou považovat některé muže za nevhodné k ''chovu'', a to dokonce až k odstranění jejich pohlavních žláz, aby byli impotentní. Lar'nix'va byl jeden takový muž, menší než obvykle, a proto ho Starší lovci z tohoto důvodu považovali za nevhodného.

Reprodukce je příjemná pro muže i ženy. Dachande měl v úmyslu zanechat před svou smrtí zpoustu potomků, což odráží společný reprodukční cíl u mužů tohoto druhu zanechat po sobě co nejvíce potomků.

PredátořiKde žijí příběhy. Začni objevovat