Predátoři nikdy nedostali jména v žádném z filmů, ve kterých se objevují, s tvory jednoduše označovanými jako Predator na obrazovce i ve filmech. V Predátorovi Anna Gonsalvesová označuje toto stvoření jako „El diablo que hace trofeos de los hombres" neboli „Démon, který zbírá lidské trofeje". Avšak v materiálu rozšířeného vesmíru byl tento druh znám jako Yautja, Hish-qu-Ten nebo jednoduše Lovci. Termín Yautja byl poprvé použit v románu Aliens vs. Predator: Prey, který byl sám o sobě novou adaptací původní komiksové série Aliens vs. Predator, prvního média, které o Predátorech podrobně diskutovalo z vlastní perspektivy.
Míra, do jaké je jméno rozpoznáno samotnými Yautjami, se lišilo od zdroje ke zdroji - například v trilogii Rage War nerozeznává Widow Clan toto slovo, když je na ně aplikováno. Jiné zdroje, například antologie Predator: If It Bleeds, má stvoření, která se o sobě přímo zmiňují jako Yautja. Příběh Alpha Predator odkazuje na tento druh jako na Hish-qu-Ten a Yautja, přičemž Hish je jejich jméno před tím, než je Amengi zotročil a choval, a Yautja byl konečným výsledkem.
Přestože tvorové z prvních dvou filmů v seriálu nikdy nebyli na obrazovce pojmenováni, často se stali známými jako Lovec džungle a Lovec měst, přezdívky založené na jejich vybraných lovištích a poprvé použité ve videohře Predator z roku 2005. : Betonová džungle. S vydáním Alien vs. Predator v roce 2004 dostali konkrétní Predátoři jednotlivá jména v titulcích filmu. To se opakovalo ve hře Aliens vs. Predator: Requiem and Predators.
ČTEŠ
Predátoři
Ciencia Ficción(moje) Sbírka informací a jiných zajímavostí o těchto vesmírných lovcích a predátorech.