Di kelas 2-3C,
Yena, chaewon,yuri dan hyewon masuk ke kelas sambil minum jus dan duduk di kerusi diorang...'yahh.. Aku nak bawang sikit..'kata chaewon..
'chaewon ahh..aku takde bawang kalau kau nak pergi ambil.dekat kantin..'kata yena sambil mengelap cermin matanya..
'mende nak bawang yg itu,aku nak gossip sikit lah..'kata chaewon..
'apa hal nyer..'kata yuri dan dtg ke meja chaewon..
'tadi petang aku nampak si felix..kebetulan aku tengah joging masa tu dengan hyewon unnie..tapi,bila dia nak kejar aku..dia jatuh dan tergelincir sebab terpijak lumut Dan terlanggar tong sampah..'kata chaewon sambil menahan ketawanya..
'mesti dia dah masuk hospital sekarang'kata yuri..
'pasal itu,i dont know..dia memang patut terima..tu lah nak sangat tunjuk playboy..dah ada gf dia..masih nak kejar yg lain..'kata chaewon..
'kau memang mempesona lah...'kata yuri..
'yuri ahh..'kata yena yg jeles dari tadi..
'dah dah..budak satu ni..pergi layan secret crush kau..yuri meh sini..'kata yena..
'ehh bodoh..kau lah pergi jumpa dia..'kata chaewon..
'eyy..tak nak aku bersweet di awal pagi macam ni..'kata yena..
'hanat lah kalau kau taknak..nanti aku bawa si gamer tu..'kata chaewon..
'hang punya bapak lah..'kata yena dengan malas dan mengeluarkan bukunya dari bawah meja..
Sape lagi secret crush kau yer yena..aku dah agak dah kau memang dah ada bf..kata junkyu dalam hati..
'mende pandang aku macam tu??'kata yena sambil pandang junkyu..
'takdelah..'kata junkyu sambil mengelap mukanya dengan kuat..
'ohh..junkyu teman aku japp.. sekejap jer..'kata yena..
'oky.. sekejap jer'kata junkyu..
Mereka berdua pun keluar kelas sama sama..
'kau nak bawa aku gi mana ni??'kata junkyu..
'adelah rahsia..'kata yena sambil turun tangga yg berada di luar sekolah..
Tapi,junkyu terus memberhentikan langkahnya...'yena..kalau kau ada bf..kau mesti belajar setia..'kata junkyu..
'wait what?..aku setia lah..bengek..'kata yena sambil tersenyum dengan muka junkyu yang serious sangat..
'so, kenapa kau bawak aku jalan..jangan kata kau nak cemburukan bf atau secret crush kau..'kata junkyu..
Yena ketawa kecil..
'kau kenape gelak..ni betullah aku cakap..'kata junkyu..
Tetibe ada seorang lelaki muncul di depan diorang..
'hi..masih ingat saya?'kata lelaki itu..
'sorry.. kalau ganggu gf kau..'kata junkyu dengan rasa bersalah..
Yena mulai tersenyum sinis..'ehh..dont cakap dia gf aku..kami mana boleh bercinta..'kata lelaki tu..
'kau ni sape hah bagi dia?'kata junkyu yg mulai marah sebab yena asyik ketawa jer dari tadi..
'rilex..aku ni abang yena..kalau kau tak percaya boleh tanya friend dia..dan check maklumat yena..
'Yg hari tu..'kata junkyu terhenti apabila abang yena pegang bahunya..
YOU ARE READING
IZ*ONE X TREASURE()[COMPLETE]
FanfictionWhenever where our eyes meet There's always a love sign Were not follow our fated But we follow our warm heart