Satu lagi message masuk. Dengan rasa gementar yang bercampur gembira, risau, dan ingin tahu, aku terus menekan ruangan chat tersebut. " Esok pagi jumpa aku kat kantin sebelum kumpul kat tapak,". Kenapa dia nak jumpa aku esok? Soalku. dia nak pulangkan botol aku kot. Teka aku sendiri.
Haih botol..... terima kasihhhh sangat-sangat, sebab kau aku jumpa dia esok. Aku berguling-guling atas katilku sendiri. Hahaha. "Ting,". Hah!! Dia message ke? sekali lagi aku penuh debaran.
Owhhhh, Danish.... ingat abang Shaz. Huhuhuhu. Dengan penuh hampa, aku pun buka ruangan chat Danish.
DIALOG.
Danish : Oii samad!!. Aku dah dapat dari senior aku!!
Naz : Dapat apa pulak?
Danish : Alaaa abang Shaz kauu tuh. Jap aku buat biodata dia😝. Hahahaha
-Shazrul Afri.
-5SC1
-Wakil rugby sekolah 🏉
-Rumah sukan- Ungu
-Top 10 sekolahDanish : Ni je aku dapat, pandai eh kau cari yang perfect. Dah la rumah sukan sama😏
Naz : Wuihhhh dahsyat kau, stalker terbaikk.😘Macehhh. 😂Taste aku high class jee. Pandai gila dia top 10.😱 Kau siyes ahh!
Danish : Yee wehh... Jauh beza dengan kau😂😝.
Naz : Anjir Qau🖕. Dahh laa bye. Assalamulaikum.
Danish : Ehh awalnya, teman lah akuuu.
Naz : Aku nak charge phone aku lahh(alasan..)
Danish : yelahhhh... pergi charge. Esok jumpa.
END DIALOG.
Wah... sama rumah sukan, boleh la usha dia olahraga. Dia olahraga ke? Biarlah...nanti tahulah tu. Hebat betul mamat tu cari data. Monologku sendiri.
Selesai menunaikan solat isyak, aku ingat nak study sikit. Hmmmmmmm berangan je, pergi bantai main game, sejam jer. Lama-lama karang kena marah dengan ibu.
Lepas aku main game, aku buat keputusan nak belajar. Masa tengah belajar, bosan pulak. Tiba-tiba macam ada satu ilham aku dapat. Aku teringat kat abang Shaz. Dia ada instagram ke eh?. Mestilah adakan, takkan orang zaman sekarang tak ada ig. Aku meneka lagi sendiri.
Dengan yakinnyaa aku membuka aplikasi instagram untuk memastikan tekaan aku betul. Aku menaip " Shazrul Afri". Tak keluar la pulak. Aku mengeluh panjang. Sedih tak jumpa ig crush sendiri.
"Ting,". Satu massage aplikasi WhatsApp. Siapa pula yang massage malam-malam nih, yelah jam pada screen phone aku sudah menunjukkan pukul 12:21 p.m. Siapa lagi yang tak tidur ni. Aku jenis hide chat yang muncul kat notification. So tak tahu siapa yang message. Nak tak nak kena juga buka.
" Abang Shaz,". Terkejut aku. Macam kena heart attack pun ada. Pelikla kan, kenapa message waktu sekarang. Tapi sebenarnya aku happy gila!!.
" Gudnight 😉, ". Message yang dihantar. Erghhh serius sekarang hati aku berbunga. Tak lekang senyuman di bibir. Dengan emoji wink dia. HAHAHA.
Apa aku nak balas ni?. Aduuuh. Tak sedar dah 5 minit aku mengelamun. Happy punya pasal. "Goodnight ☺️,". Aku type, masih belum send. Lepas je aku tekan butang send, aku terus tutup wifi. Tak nak terima massage dah. Maluuu weyh.
Aku pun bangun pergi ke katil empuk aku. Aku cover muka aku dengan bantal, nak tahan senyum punya pasal. Ikutkan hati nak jerit. HAHAHAH.
***************************************************
YOU ARE READING
crush pertama
RomanceNazreen seorang budak sekolah yg confuse tntg perasaan dia, sering mempunyai soalan bertubi tubi.... Dan pengalaman cinta songsang pertama dia bersama senior form 5 di sekolahnya...baca laa.... Yang tak suka boleh pegi jauh², jangan baca