Rozdział 1
Melody
Dzisiejszy dzień był okropny.
Nie lubię piątkowych zajęć. Nie dlatego, że mam problemy w nauce, bo jestem zdolną i wzorową studentką. Po prostu piątki są nudne.
Jedyną pociechą w te dni są popołudniowe lekcje baletu. Ten taniec to moje hobby – odskocznia od codziennego życia, zakazów i nakazów.
Mój ojciec to surowy człowiek, a życie, jakie prowadzi, bardzo zawęża moją swobodę. Owszem, mogłam podjąć studia, ale na prywatnej uczelni, którą sam wybrał. Mam osobistego ochroniarza, lecz nie mogę się nigdzie bez niego ruszać. Mam kilka koleżanek, z którymi czasami się spotykam, jednak ze względu na pochodzenie i biznesy mojej rodziny szczere zwierzenia nie wchodzą w rachubę... Chyba właśnie z tego powodu, wiedząc, jakie ograniczenia czekają mnie w życiu, albo może po to, bym nie kręciła mu się pod nogami, papa zgodził się na moje dodatkowe zajęcia. Od ósmego roku życia uczę się baletu, a od dziewiątego doszła nauka gry na pianinie.
Wracając do domu, na podjeździe zauważam dwa nieznane mi samochody.
– Jesteś pewien, że zaraz po powrocie mam zajrzeć do ojca? – pytam ochroniarza.
Papa rzadko prowadzi spotkania biznesowe w domu. Zawsze stara się, bym była jak najdalej od jego interesów i współpracowników.
– Tak. Zostaw mi torbę, zaniosę ją do twojej sypialni. A teraz idź do jego gabinetu, ale zachowuj się. – Grozi mi palcem, na co rozbawiona przewracam oczami.
Ugo jest dla mnie jak dobry wujek. W przeciwieństwie do rodziców okazuje mi wsparcie i służy pomocą zawsze, gdy tego potrzebuję.
– Będę grzeczna, obiecuję! – zapewniam, po czym udaję się w stronę domu.
Przystaję pod drzwiami gabinetu i nasłuchuję. Z wewnątrz dochodzą przytłumione głosy, jednak nie potrafię rozszyfrować, o czym rozmawiają. Pukam i czekam na znak, że mogę wejść.
Po chwili drzwi się otwierają, a moim oczom ukazuje się Cristiano, mój starszy kuzyn.
– O, Mel, już wróciłaś! – Gestem zaprasza mnie do środka.
– Tak, papa podobno chciał się ze mną zobaczyć... Nie podejrzewałam, że tu jesteś, nie widziałam twojego samochodu. – Uśmiecham się do niego. Najwyraźniej jedno z aut na podjeździe jest jego nowym nabytkiem, którym nie zdążył mi się jeszcze pochwalić. – Gemma przyjechała z tobą?
Rozglądam się po gabinecie, w poszukiwaniu młodszej kuzynki, lecz zamiast niej dostrzegam nieznajomego mężczyznę, siedzącego na niewielkiej kanapie. Na mój widok uśmiecha się lekko pod nosem, przez co mam dziwne wrażenie, że gdzieś już go kiedyś widziałam.
– Nie, Gemma została w domu – wyjaśnia Cristiano. – Przyjechałem, by dopilnować negocjacji nadchodzącej współpracy. Ojciec nie mógł się zjawić osobiście, więc wysłał mnie.
– Rozumiem. A w jakim celu ja tu jestem? – pytam, patrząc z szacunkiem na ojca, który wygląda, jakby ubił przed chwilą interes życia.
– Melody... – mówi, wstając z fotela. – Oto Domenico Santo.
Wskazuje na mężczyznę, który na dźwięk swego imienia również wstaje. Dopiero teraz zauważam, jak wysoki i silny się wydaje. Biała koszula, która opina jego ciało, wyraźnie akcentuje mięśnie brzucha i klatki piersiowej, a dopasowana marynarka przylega do pleców i ramion.
Jest w nim coś znajomego, ale nie potrafię sobie uzmysłowić, co...
Mój wzrok skupia się na jego szarych tęczówkach. Mają w sobie jakiś magnetyzm, który mnie przyciąga i dopiero po chwili orientuję się, że ojciec powiedział coś jeszcze, co mi umknęło.
– Słucham? Chyba nie dosłyszałam... – Odrywam wreszcie spojrzenie od nieznajomego i ponownie spoglądam na papę.
– Powiedziałem, że Domenico zostanie twoim mężem. – Patrzy na mnie surowym wzrokiem. – Ustaliliśmy, że wasz ślub odbędzie się za cztery miesiące, w ostatni weekend czerwca.
– Co? Jaki ślub? – szepczę przerażona – Nic nie mówiłeś, że szukasz dla mnie męża! – mówię trochę głośniej, niż zamierzałam.
– Nie muszę i nie zamierzam ci się tłumaczyć z moich decyzji! – grzmi, a ja drżę przestraszona.
Bardzo szybko nauczyłam się, że nieposłuszeństwo wobec ojca zawsze kończy się bolesną karą. I choć daleko mi do posłusznej i uległej córki, to na co dzień staram się zachowywać tak, by go nie prowokować.
– Ja z nią porozmawiam, stryju! – odzywa się Cristiano. – Chodź, przejdziemy do biblioteki.
Mówiąc to, przykłada dłoń do moich pleców i kieruje nas w stronę drzwi, za którymi mieści się przylegająca do gabinetu domowa biblioteka.
– Cristiano, co się dzieje? Jaki ślub? Przecież ja mam dopiero dwadzieścia jeden lat! Jeszcze nie skończyłam studiów! Nie mówiąc już o tym, że nie znam tego mężczyzny! – zaczynam szeptać w przerażeniu.
– Uspokój się Mel. – Łapie moją twarz w swoje ciepłe dłonie. – Zacznij spokojnie oddychać – instruuje.
Patrząc mu głęboko w oczy, czuję, jak moja panika stopniowo zaczyna ustępować.
Od dziecka jesteśmy bardzo zżyci i traktujemy się bardziej jak rodzeństwo niż kuzynostwo. Wiem, że jest okrutny i brutalny, gdy się tego od niego oczekuje, jednak ja należę do tego wąskiego grona osób, które nie muszą się go obwiać.
– Już mi lepiej. Powiedz, o co w tym wszystkim chodzi – nalegam cicho, by nie było nas słychać za drzwiami.
– W Nowym Orleanie zmienił się Szef rodziny. Skurwiel nie chce kontynuować z nami współpracy, przez co straciliśmy port. Musieliśmy znaleźć nowe miasto do sojuszu – tłumaczy. – Z pomocą przyszedł nam Eduardo Santo z Nowego Yorku. Ich port jest najlepszym punktem przewozowym w całych Stanach, a my bardzo potrzebujemy takiego miejsca do własnych transportów – mówi wyraźnie zakłopotany. – Nowojorczycy zaoferowali współpracę pod jednym warunkiem – masz poślubić Domenico. W przyszłości obejmie rządy, więc jako następca Dona zaczął poszukiwania żony. I wybrał ciebie.
– Ale, jak to mnie?! Przecież się nie znamy! – krzyczę.
– Spokojnie. Też się zastanawiałem, dlaczego padło na ciebie. Nie wiem nawet, skąd cię zna. Nie ma przecież nigdzie żadnych informacji na twój temat.
Ma rację, ojciec bardzo pilnuje naszej prywatności. Wraz z bratem nie możemy mieć żadnych kont w social mediach, a w gazetach nie są publikowane zdjęcia z naszym udziałem.
– Próbowałem go przekonać, by wybrał sobie inną dziewczynę z naszego miasta, jednak on kategorycznie odmówił. Chce ciebie albo nici z porozumienia – zauważa ponuro. – Stryj się w końcu zgodził, lecz zapowiedział, że ślub odbędzie się dopiero po zakończeniu studiów.
– Czyli nie ma od tego żadnej ucieczki... – szepczę bardziej do siebie niż do niego, ale i tak mnie słyszy.
– Niestety. Wasze małżeństwo przypieczętuje porozumienie między naszymi rodzinami. Twój ojciec wydawał się nawet zadowolony z takiego obrotu spraw.
– Tak... Na pewno się cieszy. Przecież tylko mu zawadzam – stwierdzam kwaśno.
Według ojca, za sprawą mojego towarzystwa mój młodszy brat robi się zbyt wrażliwy, jak na mężczyznę.
– Bzdura! – syczy, po czym zaczyna spokojniej. – Posłuchaj, wiem, że się boisz. Wiem, że go nie znasz i nie masz pojęcia, co cię czeka. Ale mogę ci przysiąc, że będziesz przy nim bezpieczna – mówi z pewnością w głosie. – Domenico jest silnym i brutalnym mężczyzną, ale szanuje kobiety i zapowiedział, że niczego ci w Nowym Yorku nie zabraknie. A jeśli zrobi ci krzywdę, to osobiście poślę go do piachu – warczy groźnie. – Zresztą, chciał sam z tobą o tym porozmawiać. Może go tu poproszę i dam wam chwilę? – sugeruje łagodniejszym tonem.
– Dobrze, niech tak będzie – odpowiadam zrezygnowanym głosem.
Zdania ojca nie zmienię, więc lepiej już teraz zapoznać się z moim przeznaczeniem...
CZYTASZ
Wybrana przez Niego (Santo #1) WYDANA 29.06.2022
RomanceZ dnia na dzień dowiaduje się, że Jej życie się zmieni, bo On wybrał właśnie Ją. Nie ma odwrotu, musi się z tym pogodzić. Jedyne, co może zrobić, to mieć nadzieję, że z czasem jakoś się dogadają... Okazuje się jednak, że nie taki diabeł straszny, ja...