Ring ring ring ring ring ring ring ring!!!
"Jävla väckarklocka" mumlar jag och försöker stänga av den med handkraft, sen kommer jag på att jag inte har superkrafter och ger upp.
Jag går upp stänger av väckarklockan och sätter på mig en mörkblå odd molly blus och ett bar slita vita jeans med vita convers. Sedan tar jag och sätter mig vid mitt sminkbord och plattar mitt långa blonda hår och fixar eyeliner och mascara. Av någon anledning så gillar jag inte att ha på mig så mycket smink. Jag går ner till köket och sättet mig ner på en av köks stollarna. Mamma har stuckit till jobbet men var endån jätte snäll och hade gjort iordning en maka till mig. Jag åt makan och tog sedan min skinnjacka och stack iväg till skolan. Jag var tvungna att gå, det var ganska långt men åtminstone regnar det inte. När jag väl kommer in igenom skolporten så skriker någon mitt namn.
"ANASTASIA!!!!!!" Skriker Isa och viftar med händerna uppe i luften som en galen lama. Vänta lite lamor har inga händer...
"Jag har sagt åt dig att inte kalla mig det" säger jag och ger henne en sur min.
"Naaw sorry jag glömde Anna" säger hon och ger mig en kram som förlåtelse.
"Du är förlåten" säger jag och tar ut sakerna ur mitt skåp. Vi har matte. Fan inte direkt mitt bästa ämne plus det att läraren hatar mig.
"Ses efter lektionen" säger Isa och går iväg till sin Franska.
Aha värkar som om vi har olika lektioner idag.
Jag går iväg till lektionen och blir konstigt nog sen även om jag gick i tid. När jag kommer in sätter jag mig på den ända lediga platsen som tur nog inte har någon jämte sig.
***
Lektionerna går fort förbi och helt plötsligt så slutar vi
Jag säger hejdå till Isa och börjar gå iväg från skolans egendom då helt plötsligt någon ropar."Hej tjejen?!" Det kommer en sjukt snygg kille på motorcykel hur kan jag inte ha sätt honom för.
"Aa hej? Vad är de?" Frågar jag lite väl kaxigt och ångrar mig.
"Undrade bara om du ville ha skjuts" säger han med ett sexigt leende. OMFG jag kommer få en HJÄRTATTACK..Hur.kan.jag.ha.missat.honom.
"Aa visst jag bor inte direkt nära skolan" säger jag och ler
"Hoppa på" säger han och ger mig en hjälm. Omflgldöwldlfke...Anna lever du. Ja. Vänta lite? pratar jag med mig själv i mitt eget huvud? Herregud är jag dum i huvudet. Vänta lite nu fortsätter jag ju. Anna sluta. Sluta. Sluta. Sluta.
När vi kommer fram till mitt hus så hoppar jag av och ger honom hjälmen.
"Haha tack för skjutsen främling" säger jag och flinar.
"Oh. Shit sorry jag heter Shawn jag är ny här men känner Austin och Kian sen innan" säger han och småskrattar och ler.
"Aha tänkte väl att du var ny har liksom inte sätt dig för. Jag är Anastasia men kalla mig Anna" säger jag och börjar rodna. Helvete. Sluta.
"Men vi ses i skolan" sa han och flinade och hoppade på motorcykeln och åkte iväg.
Jag gick in och smsade Isa att ha en sleepover och hon kunde vi småpratade och hade jätte kul men jag undvek att prata om Shawn jag vet faktiskt inte varför.
"Anna vad tänker du på ?"Frågade Isa med ett pedosmile och jag började gap flabba.
"Hahahahah varför undrar du?" Sa jag förvirrat
"Du rodnade" sa hon med en nyfiken blick.
"Gjorde jag!!" Skrek jag ganska högt och sprang till min spegel för att kolla.
"HAHAHAHAHAH du beter dig som en utomjording" hon låg på golvet och rullade runt utav skratt.
"Hahah aa det gör jag väl kanske"
"Men varför rodnade du?" sa hon nyfiket, shit jag trodde hon hade glömt.
"Ehhh.. Inget alls.." Jag tänkte bara på hur jävla het han killen var
"Okej berätta inte då men jag måste berätta en sak" sa hon mer allvarligt.
"Okej vad gäller det ?" Gud vad jag var nyfiken jag satt bokstavligt talat och kollade på henne som om hon var en julklapp.
"Jag har träffat någon.. Och denna någon är en kille. Han är sjukt snygg och har ett perfekt leende.."Sa hon och blev som en tomat i ansiktet.
"Har denna kille ett namn?" Frågade jag nyfiket och roat.
"Shawn.." Sa hon hur lycklig som helst.
Fan...
YOU ARE READING
Kär i min bästa väns pojkvän
Teen FictionHan kollade ledsamt ner i marken och kollade sedan upp på mig med sorg i hans ögon. Inte ens om hon förlåter mig? Jag höll på att dö av hans klarblå ögon de var ledsamma och det var som om han stirrade in i min själ. Awww Du tror du har någon betyde...