Del 7 Gillar du mig?

384 10 4
                                    


"Gillar du mig?" Frågar Anna förvirrat och hennes röst är låg och mjuk.

"Ja jag gillar dig. Jag sa det till Isa och hon blev helt förkrossad.
Men jag förstår henne, det är inte varje gång ens pojkvän får känslor för ens bästavän." Säger jag generat och kollar ner i marken.

Annas perspektiv

Va fan händer just nu?!
Så Shawn gillar mig!?
Isa visste det men hon kom hem till mig ändån?!

"Gillar du mig?" Hör jag en röst säga. Det är inte vilken röst som helst..
Det är Shawns röst.
Han kliar sig i naken och kollar fortfarande generat ner i marken.

"Ja" svarar jag och står och glor på honom som vilken förälskad idiot som helst.

" Är du säker?" Säger han och släpper inte ögonkontakten.

"Helt säker" säger jag och ler.

"Okej bra. Kom här." Säger han och tar tag i min hand och för mig närmare honom. Han kollar mig i ögonen och sedan ner på mina läppar.

"Du är speciell vet du det?" Säger han och flätar ihop våra fingrar och pussar mig på pannan.

"Shawn?" Säger jag. Lite tystare.

"Ja babe?" Säger han och lägger sin kind på min axel och armarna runt min midja.

"Det här kommer inte funka" säger jag och flyttar mig bort ifrån honom.

"Varför?" Säger han ledsamt och kollar på mig med en sårad blick.

"För att du är min bästaväns ex. Så oavsett hur mycket jag gillar dig så går det inte." Säger jag och kollar sårat på honom.

"Anna. Snälla.." Han har tårar i ögonvrån men vägrar gråta.

"Shawn.. Jag kan inte och det kommer aldrig kunna bli vi." Säger jag och torkar bort tåren som ramlat ner för hans kind.

"He e j dåå" säger han med en hackig besviken röst och går iväg.

När Shawn stuckit så sitter jag och kollar på bilder på mig och Isa. Hur kunde hon inte berätta det?

Hej era underbara Tomater 🍅🍅💗💗😂 hoppas ni tyckte om detta kapitlet men förlåt att det var ganska kort. 😞 ville skriva lägre men klockan är ganska mycket nu. Jag har varit iväg på Pride sak och sedan efter det så var det en Schlager sak och det var skit kul!!☺️☺️😂😱 hoppas alla ni som läser blir nyfikna på nästa kapitel 😏😏 men hade bra 💗🍅😘

Kär i min bästa väns pojkvänWhere stories live. Discover now