Ska vi träffas nån dag? Kapitel 3

423 11 1
                                    

Isas perspektiv

Jag satt hemma och tänkte på hur tajta Anna och Shawn hade varit igår på stranden. Jag ville inte erkänna det men jag kände mig sårad. Pling pling jag fick ett sms:

"Hej babe kan jag få Annas nummer?<3" varför vill Shawn ha Annas nummer?

"Hej jo här ************** varför vill du ha det?<3

" eeh.. Jo hon var jävligt trevlig och jag skulle vilja träffa henne. Oroa dig inte babe :* "

" gör jag inte, litar på er båda :*"

Shawns perspektiv

Jag är en dum idiot jag frågar Isa efter hennes nummer! Jag kan inte fatta det. Anna har gjort så jag har någon jäkla konstig känsla. Men jag känner mig så lycklig när jag tänker på henne.

"Hej <3" skickar jag till Anna

"Hej vem är det?" Tusan jag glömde skriva att det var jag hon kan ju inte se det.

" oj sorry det är Shawn<3"

"Haha hej <3" hon skickade ett hjärta betyder det något? Elr nej hon vet att jag är på g med Isa. Fan.

" jag undrar bara om du vill ses någon dag typ ta en fika i stan ;)<3"

"Visst när? ;*<3"

"Typ imorgon jag kan hämta dig;*<3"

"Okej;*<3"

"Okej:*<3" skickade jag tillbaka.

Nästa dag: Annas Perspektiv

Jag vaknade och gick ner till undervåningen och möte mamma.

"Godmorgon gumman varför är du uppe så tidigt på en lördag?" ler mamma och ger mig en kopp med varmchoklad.

"Godmorgon! Jo jag ska träffa någon" sa jag och jag märkte att jag började rodna och försökte dölja det men mamma märkte.

"Gumman varför rodnar du? Är det en kille du ska träffa?" Mamma fnittrar och knuffar mig lite lätt på axeln.

"Hahah jo mamma det är en kille men det är ingenting mellan oss" säger jag och får en klump i halsen.

"Naaw gumman det är det säkert ska du se" säger mamma för att trösta mig. Men hon vet inte att det är Isas pojkvän och att jag gillar honom och att jag känner mig som världens svikare till bästis.

Jag går sedan upp på mitt rum och sätter på mig en vin röd blus från odd molly och ett par vita tajta shorts sedan mina covers. Sedan tar jag på mig samma smink som igår förutom det att jag även tar rouge och vinrött läppstift. Fan. Jag gillar verkligen honom.

Jag hör en motorcykel utanför vårt hus. Jag antar att det är Shawn och tar min mobil och pengar med mig ut. När jag väl kommer ut står han där och ler sitt perfekta leende och har sitt hår snyggt fixat.

" hej så vacker du är idag" säger han och ler genart ner i marken.

"Hej, Tack du ser inte så dum ut du heller" Jag ler och hoppar på motorcykeln och vi åker in till stan och vi båda väljer att gå till Espresso House. När vi väl är där inne så ska vi välja. Jag väljer en vanilj milkshake och han en choklad.

"Jag betalar" säger han och ler men är ändå allvarlig.

"Nej jag betalar du ska inte behöva slösa pengar på mig" säger jag och kollar på honom bedjande.

"Glöm det! Jag ska skämma bort dig gullet" han ler och ger mig min milkshake.

Vi sätter oss ner och snackar och bara har det allmänt trevligt ända tills min telefon ringer och jag måste svara och går iväg.

När jag kommer tillbaks sitter Isa där jag satt.

"Hej" säger jag och ler mot Isa där hon sitter.

" Hej Anna! Verkligen jätte trevligt att du blivit så bra vän med min pojkvän!" Säger hon och betonar orden: vän med min pojkvän. Aj. Det.där.gjorde.jävligt.ont

"Aa det är det väl " säger jag och försöker att le men det går inte så bra.

"Aja jag går nu ha det så bra Isa och Shawn" säger jag med en klump i halsen och ett fejkat leende.

" nej vänta du behöver inte gå" säger Shawn och greppar tag i min arm och drar mig farligt nära sig.

"Eeh..jo.jo.jo.. De ee ET behöver jag visst" jag kollar in i hans ögon och dem är så perfekta att man skulle kunna dö.

"Okej då "säger han och släpper taget och backar ifrån mig precis som om han kom på vad han höll på med.

"Aja hade så bra" säger Isa som ler och ger mig en kram

"Aa detsamma" ler jag och går därifrån.

Fan. Fan. Fan. Jag har känslor för min bästaväns pojkvän.

Shawns perspektiv

"Fan Asså jag måste snacka med dig om en sak" jag ser allvarligt in i Isas ögon och hon blir orolig.

"Vad är det Shawn du..du..kan berätta vad du vill för mig" säger hon och hackar lite i rösten.

"Jag.. har känslor för.. Någon.. Annan.." Jag kollar ner i marken och försöker undvika hennes ledsna ögon.

"Va fan Shawn.. Vem är det?..säg det bara? Är det någon jag känner ?!" Man märker hur arg och besviken hon är. Det rinner en tår ner för hennes kind.

"Det.. Är Någon du känner" säger jag och kollar återigen ner i marken jag vågar bara inte kolla på henne.

"Shawn....är det Anna?" Hon kollar på mig med tårar som rinner ner för hennes kinder.

Jag kollar upp på henne och nickar lite försiktigt. Jag ser avundsjukan och sorgen i hennes själ. Och sväljer klumpen i halsen.

"Förlåt.." Säger jag och kollar in i hennes ögon. Dem är helt blanka.

"Förlåt? Är det, det ända du kan säga? Du har känslor för min bästavän och det är det ända du säger?!" Hon reser sig upp med gråt i halsen och går iväg med tårar rinnande ner för hennes kinder.

- så det var detta kapitlet fortsätt läs era gulliga tomater!!💗💗💗 hoppas att ni gillar den och ja jag skriver fel ibland och märker det efteråt. Men vad tror ni kommer hända? Kommer Anna och Shawn bli av Elr kommer Anna undvika honom för hennes bästis skull? Ta reda på det igenom att följa berättelsen..

Kär i min bästa väns pojkvänWhere stories live. Discover now