Del 8 Du är en idiot!

332 7 5
                                    

Shawn's Perspektiv

Mitt rum har fönster, dem är igen täckta med gardiner och det regnar ute.
Jag sitter och kollar på romantiska tragiska filmer och äter tårta. Fråga inte varför?! :(

" Du har fel!" Skriker jag och kastar fjärrkontrollen på tv:en när Sally dissar Edward för en hon tror han var otrogen. Livet är så orättvist!

Jag har låst dörren till mitt rum för om min bror eller mamma hade kommit in och sett mig äta tårta, gråta och kolla på tjejfilmer vet jag inte vad dem hade trott om mig. Min storebror hade antagligen stått och kollat på mig med stora ögon och hämtat sitt Call of Duty spel han hade nog faktiskt hjälp mig må lite bättre. Men mamma... Hon hade trott jag var sjuk och ringt doktorn.

Jag slänger sedan tårtan på golvet och lägger mig under täcket. Jag är en isbjörn, tänker jag och sedan, tänker jag att jag har Anna i min famn.
Undrar vad hon gör nu?

Anna's perspektiv

"Din idiot varför berättade du inte det!" skriker jag på Isa som kom över till mig för att bara prata.

"Tror du verkligen att jag vill berätta att Shawn gjorde slut med mig för att vara med dig idiot!"

"Du kanske inte ville men det hade varit det bästa att göra!" Skriker jag tillbaks på Isa.

"Du är så självisk Anna! Du vill ha Shawn säg det bara!" Säger Isa som har great tag i min arm i desperat försök att få mig förstå.

"Isa jag älskar honom!"
Isa kollar på mig med stora ögon sen kollar hon ner i marken som om hon är helt förkrossad.

nej nej nej! Det skulle inte jag sagt.

"Isa..jag.." Jag försöker ge henne en kram men hon knuffar undan mig.

"Du är en idiot Anna en riktigt idiot! Och vet du vad, du kan ta Shawn för ni båda är idioter och ni idioter förtjänar varandra!" Säger hon och springer ut från huset.

"Isa!" Jag springer efter henne ut ur huset men när jag kommit förbi ytterdörren är hon borta. Varför blev det så här?

Shawn perspektiv

Efter att jag suttit ensam i mitt mörka rum med täcket över mig hör jag någon knacka på min dörr och någon som klickar upp låset. Jag kollar upp från mitt gömställe och får se Kian stå där med förvånat ansiktsuttryck.

"Heej..." Säger Kian och sätter sig ner på golvet.

"Gå.." Säger jag och kastar glasspaketet på honom.

"Vad gör du din psykiska teddybjörn!" Säger Kian som lyckas fånga paketet. Han kastar tillbaks och den träffar mig rakt i huvudet.

"Ops" säger Kian och kryper fram till mig på golvet som en hamster.

"Vad gör du här Kian?" Frågar jag irriterad och kollar på honom.

"Haha joooo, du har inte svarat på sms, telefonsamtal och du har helt totalt bara varit som försvunnen, så jag bestämde mig för att försöka prata med dig i verkligheten i stället för jag är en sopas bra kompis" säger han och ler.

"Är det allt?" Frågar jag.

"Det var ju också det att jag hörde rykten om att du hamnat i kärleks drama mellan Isa och Anna och det var typ egentligen därför jag kom hit. För att jag bryr mig om dig din teddybjörn.

Jag berättar för Kian om allt som har hänt mellan Isa, Anna och mig.

"WHAAAAAAAT BROR? Så du typ blev kär i Anna medans du var tillsammans med Isa och dem visade sig vara Bästavänner eller?" Säger han helt öppet.

"Ja jag är kär i Anna och jag försökte förklara det för henne igår och hon känner typ samma sak" svarar jag bekymrat.

"Varför är du då så ledsen?" Säger han och lägger armen på min rygg för att trösta mig.

"Isa.." Säger jag och kollar på tårtan som ligger på golvet.

"Aha. Men vad ska du göra åt det då?" Säger Kian.

"Det finns inget jag kan göra..."

Hej tomater sorry att jag inte skrivit på länge har haft mycket att göra hoppas ni har det bra ses i nästa kapitel 🍅🍅🍅🍅💕💕💕💕💕💕//Majis

Kär i min bästa väns pojkvänWhere stories live. Discover now