(update soon)
════"Jichang? Oi Jichang!" Changmin membuka matanya perlahan-lahan setelah mendengar suara orang memanggilnya. Dia memandang ke arah gerangan yang memanggilnya.
"Uhuk!" Changmin tersedak setelah melihat gerangan itu. Eunjoon. Dadanya turun naik seperti tidak cukup nafas.
Eunjoon yang terkejut melihat keadaan itu terus memanggil Cikgu Junhee yang merupakan cikgu kesihatan yang berada tidak jauh daripadanya.
"Ssaem! Ni Changmin kenapa ssaem?" soal Eunjoon dengan cemas. Mana tak cemas oi? Anak orang lepas nampak muka kau terus tak cukup nafas.
Cikgu Junhee memeriksa keadaan Changmin. Beliau memandang Changmin setelah jari milik jejaka itu menyentuhnya.
'Ssaem, suruh Eunjoon keluar.' bisiknya. Cikgu itu mengangguk dan memandang ke arah Eunjoon.
"Eunjoon, saya rasa baik awak masuk kelas. Changmin ni biar saya uruskan." Eunjoon mengangguk faham. Dia sempat memandang Changmin sekilas sebelum bergerak menuju ke kelas.
Setelah kelibat Eunjoon tidak kelihatan, barulah keadaan Changmin baik.
"Kamu ni kenapa Changmin?" soal Cikgu Junhee yang pelik dengan keadaan itu. Changmin hanya menggelengkan kepala.
Cikgu Junhee mengangguk faham. Beliau balik semula ke arah mejanya dan menyambung kerjanya yang tergendala tadi.
Changmin memandang siling. Fikirannya tidak berhenti memikirkan tentang Eunjoon. Wajah cantik Eunjoon yang muncul di benak fikirannya membuatkan dia tersenyum sendiri.
"Bodoh. Confess jelah." perli Changmin kepada dirinya sendiri.
—————
maaf lama tak update.
eri tengah exam spm ni 😭
YOU ARE READING
𝓨𝐎𝐔 : 𝗤 / 𝗖𝗵𝗮𝗻𝗴𝗺𝗶𝗻
Short Story═ Changmin Short Story 🗝 When budak lelaki yang banyak mulut tiba-tiba diam tak berkutik bila nampak kau be like.. (tbz fanfiction series) ©️ AVCKIDS Start ; 11 Dec 2020 End ;