════
Chanhee melangkah masuk ke dalam kelas sambil menyelak rambutnya yang berwarna blonde kebelakang. Tangan kanannya pula dimasukkan ke dalam poket seluar.
Sekali tengok macam senior idaman, dua kali tengok eh suami (☞ ͡° ͜ʖ ͡°)☞
Mata Chanhee tertancap pada Eunjoon yang sedang mendengar lagu melalui earpods yang dipakainya.
Elok nak duduk tempat sendiri terus melencong pergi ke tempat Eunjoon.
Jarinya mengetuk perlahan meja gadis itu. Eunjoon yang perasan akan kehadiran Chanhee mengangkat kepala.
"Oh Chanhee! Kau buat apa dekat sini? Tak pergi makan?" soal Eunjoon ramah. Tangannya lincah membuka earpods yang dipakai.
Chanhee tersenyum manis.
"Boleh aku duduk?" soal Chanhee memandangkan kerusi di hadapan Eunjoon kosong. Eunjoon mengangguk mempersilakan.
"Kau tak jawab soalan aku lagi." ujar Eunjoon. Chanhee memandang Eunjoon sambil tersengih.
"Bukan aku yang kau patut tanya. Kau tu, dah makan ke?" soal Chanhee tanpa menjawab soalan daripada Eunjoon. Gadis itu mencebikkan bibir.
"Tak selera." balasnya perlahan. Chanhee tersenyum sikit. Dia mengeluarkan sesuatu daripada poket blazer yang dipakainya.
Tiga peket kimbap segi tiga dikeluarkan dan diletakkan di atas meja Eunjoon.
"Makan. Nanti kau gastrik lagi." ujar Chanhee. Eunjoon tersengih.
"Gomawo, sebab ambik berat pasal aku." ujar Eunjoon. Chanhee memandang Eunjoon dengan senyuman lebar.
"Aigoo, dah besar pun aku nak kena jaga ke?" soal Chanhee sambil mengusap kepala Eunjoon perlahan. Gadis itu hanya terkekeh perlahan.
Chanhee hanya menggelengkan kepala sebelum kembali ke tempat duduknya. Setelah itu, dia meletakkan kepala di atas meja sambil memerhatikan gerak-geri Eunjoon yang sedang membuka kimbap segi tiganya.
"Pabo. Tsk." kata Chanhee perlahan sebelum tersenyum.
Bunyi loceng menandakan waktu rehat sudah tamat. Chanhee mengangkat kepala setelah mendengar suara Juyeon, Kevin dan Changmin.
"Awallah Chanhee naik. Mana kata nak buat homework?" soal Changmin.
"Sukati aku la." balas Chanhee.
Changmin hanya mencebikkan bibir.
—————
double update
ye gais
YOU ARE READING
𝓨𝐎𝐔 : 𝗤 / 𝗖𝗵𝗮𝗻𝗴𝗺𝗶𝗻
Short Story═ Changmin Short Story 🗝 When budak lelaki yang banyak mulut tiba-tiba diam tak berkutik bila nampak kau be like.. (tbz fanfiction series) ©️ AVCKIDS Start ; 11 Dec 2020 End ;