════
"Changmin, asal kau macam kena sumpah masa pandang Eunjoon tadi?" soal Juyeon. Sekarang mereka berempat sedang menikmati makanan yang dibeli di kafe sekolah.
"Haah. Asal? Sejak si Eunjoon tu masuk kelas kita, kau terus jadi camtu. Terdiam, terpegun. Kau suka dia ke?" soal Kevin pula.
"Mana ada." nafi Changmin. Dia mengalihkan pandangan ke arah lain.
"Tipu. Kau sorok something en?" tebak Juyeon. Changmin memandang Juyeon dengan pandangan geram.
"Takde papelah! Aku cuma terdiam je. Yelah, budak pandai tapi datang lambat. Lepastu, Youra ssaem selamba je bagi dia masuk." Changmin cuba memutar belitkan fakta.
Yang sebenarnya, Ji Changmin dah lama sukakan Choi Eunjoon. Tapi kalini bukan main-main. Betul-betul punya suka.
Cuma, Changmin malu nak bagitahu. Iyalah, Eunjoon je pandai, cantik. Mestilah malu. Kau kalau nak cakap 'I love you' dekat crush pun malu.
Dan disebabkan kecantikan natural Eunjoon, Changmin terpegun. Sebab tu dia asyik terdiam setiap kali nampak Eunjoon.
"Oi, kau kenapa?" tegur Chanhee. Changmin yang sedang mengelamun tadi terus tersedar. Kevin dan Juyeon memasang muka penuh makna.
"Kau teringatkan Eunjoon eh?" soal Kevin dengan nada nakal. Tidak lupa keningnya dinaikkan berkali-kali.
Changmin menunjukkan penumbuknya ke arah Kevin.
"Aku tumbuk kau bersepai nanti. Mana ada aku teringat kat dia! Buat apa?" ujar Changmin.
"Alah Jichang, tak salah pun kalau kau suka dia. Sesuai apa korang?" kata Juyeon dan disokong Kevin.
"Aku pergi masuk kelas dulu. Aku tak siap kerja lagi." ujar Chanhee dan bergerak pergi daripada kafe sekolah.
Juyeon, Kevin dan Changmin membuat muka pelik.
"Pahal tu?" soal Juyeon. Kevin dan Changmin mengangkat bahu.
"Sejak bila Choi Chanhee reti siapkan kerja sekolah?" soal Changmin pelik.
Mereka bertiga hanya menggelengkan kepala sebelum menyambung makan.
——————
vote and comment
please uhuk
YOU ARE READING
𝓨𝐎𝐔 : 𝗤 / 𝗖𝗵𝗮𝗻𝗴𝗺𝗶𝗻
Short Story═ Changmin Short Story 🗝 When budak lelaki yang banyak mulut tiba-tiba diam tak berkutik bila nampak kau be like.. (tbz fanfiction series) ©️ AVCKIDS Start ; 11 Dec 2020 End ;