════
"Bangun! Selamat pagi ssaem!" laung ketua kelas 4-A1, Kevin Moon. Ketua kelas paling berdedikasi tapi itu lah, kekadang bengap takleh bincang.
"Selamat pagi ssaem!" Youra ssaem menganggukkan kepala sebelum meletakkan buku-buku dan beg tangannya di atas meja guru.
"Ssaem, harini belajar apa?" soal Eunseo. Youra ssaem memandangnya dengan senyuman manis.
"Rajin pulak awak bertanya harini nak belajar apa." perli Youra ssaem. Semua pelajar di kelas itu meledakkan tawa mereka manakala Eunseo hanya tersengih malu.
Tidak terkecuali pelajar paling diminati ramai iaitu Ji Changmin. Lelaki yang sangat suka tukar-tukar girlfriend sampai member dia semua letih. Every week ada je girlfriend baru. Jadi pakboi ye kamu emm.
"Amboi, sukanya kau." kata Juyeon kepada Changmin. Changmin yang masih dengan tawanya mengabaikan Juyeon.
"Biarkan je dia gelakkan Eunseo. Kan dah nak seminggu diorang couple. At least, takdelah minah tu sakit hati time kena putus nanti." ujar Chanhee. Kevin dan Juyeon hanya menggelengkan kepala.
Bunyi ketukan daripada pintu serta bunyi nafas yang tidak stabil memberhentikan tawa seisi kelas 4-A1. Choi Eunjoon, pelajar paling pintar di sekolah namun selalu datang lewat.
"Maaf ssaem! Saya lambat!" ujar gadis itu. Youra ssaem hanya mengangguk dan mengarahkan Eunjoon masuk.
Eunjoon berjalan menuju ke tempat duduknya sambil menyisir rambut panjangnya yang agak serabai ke belakang menggunakan jari.
"Changmin." panggil Kevin setelah melihat Changmin yang diam tidak berkutik saat memandang Eunjoon.
"Yah Ji Changmin!" Kevin menguatkan sedikit suaranya untuk memanggil Changmin namun bukan Changmin yang menoleh, semua pelajar di dalam kelas termasuk Youra ssaem memandang ke arah Changmin.
Tidak terkecuali, Choi Eunjoon. Dia memandang tepat ke arah anak mata Changmin sambil mengerutkan dahinya.
PPUK!
Ya, Ji Changmin jatuh daripada kerusinya kerana pengsan. Eunjoon membuat muka pelik.
"Dah kenapa mamat tu?" soalnya sendirian.
——
vote astu komen la 🥺
YOU ARE READING
𝓨𝐎𝐔 : 𝗤 / 𝗖𝗵𝗮𝗻𝗴𝗺𝗶𝗻
Short Story═ Changmin Short Story 🗝 When budak lelaki yang banyak mulut tiba-tiba diam tak berkutik bila nampak kau be like.. (tbz fanfiction series) ©️ AVCKIDS Start ; 11 Dec 2020 End ;