Aile Baskısı

66 8 7
                                    

Klasik bir Cuma günüydü.Murat okuldan çıkmış eve dönüyordu.8.sınıf öğrencisi olan Murat çok tedirgindi.Bir yanda LGS ile boğuşuyor,bir yandan da aile baskısından kurtulamıyordu.Ailesi ona her zaman hiçbir şey olamayacağını, hiçbir şeyi başaramayacağını söylüyordu.Murat bunların hiçbirine aldırış etmiyordu.Hedefleri,hayalleri vardı.Gerceklestirmek için çok çaba sarf ediyordu.Okuldan eve dönmüştü.Annesi:
Sen mi geldin Murat? Ne yaptın okulda hiçbir şey dinlemedin değil mi? Aferin sen böyle kal, hiçbir işi de başarma derken kapının sesini duyan baba hemen oğlunun yanına geldi.Vay hoşgeldin Murat. Bugün yine hangi işlere karıştın söyle bakalım?
Murat:
-Hicbir şey yapmadım.Bana baskı yapmayı bırakın der,ve büyük bir hışımla odasına gider.O gün Cuma günü olduğu için kendine biraz vakit ayırır.Yatagina uzanır ve biraz dinlenir.Telefondan en sevdiği şarkı
olan Beautiful Day'i dinler.Bu şarkıyı dinlerken içi neşeyle,heyecanla ve sevinçle dolar.Cunku kendini özgür hissettiği tek yer o şarkıda saklıdır.Yaklasik üç saat geçmiştir ve Murat uyukalmistir.Ama onu uyandıran bir ses olmuştur.Bu ses annesinin sesidir
Anne:
-

Muraat.Yemek hazır gel,diyerek bağırmıştır.Murat puslu gözlerle aşağı inmek istemediği için lavaboya girip elini yüzünü yıkayarak aşağı kata inmiştir.Ve masaya oturmuştur.Herkes sessizce yemeğini yiyordu.Ama bir ses masadaki sessizliği bozdu.
Babası:
-Eee Murat efendi,karne nasıl gelecek söyle bakalım eğer takdir gelmezse olacaklardan ben sorumlu değilim anladın mı lan diyerek bağırmıştir.Murat 6.sınıfta iken 2.donemde takdir değil teşekkür getirmişti ve babası ona bir hayli şiddet uygulamıştı.Kemer ile sırtına vurduğu izler hala duruyordu.Murat babasının bu sözlerinden sonra çok korktu ama ses çıkarmadı.Hemen yemeğini bitirip odasına çıktı.Ve LGS için ders çalışması gerektiğini anladı ve masasını toparladı o gün yeni bir konuya geçmek istemiyordu.Deneme çözmek istiyordu ve başladı.Suresini tuttu ve yaklaşık 30 dakika sonra babasının söyledikleri aklına geldi.Çok korkmuştu.Takdir getirmezse tekrar o acıyı yaşamak istemiyordu.Bu sözleri kafasından atmak için ve denemesine devam etmek için uğraşıyordu ve yaptı da.Ama deneme süresi bittiğinde 13 boşu ve 21 yanlışı vardı.Morali bozuldu artık,onu kimse masanın başına oturtamaz.O bunu bir huy edinmişti.Kim morali bozukken derse oturmak ister ki? Ne demiş atalarımız: "Can çıkmadıkça huy çıkmaz"
O gün sona ermişti.Murat saat 8.30'a alarm kurmuştu dünkü moral bozukluğu hala devam etmiyordu.Cunku yeni bir gün olduğunu ve bugün daha neşeli olacağına inanıyordu.Annesi uyanmıştı ve kahvaltı hazırlıyordu.Tabak çanak sesleri her tarafa dağılıyor,sinir bozucu oluyordu.Anne Ve babası geçen gün bu sorundan kavga etmişti.Murat aşağı indiğinde annesi kahvaltı hazır demişti ama sadece yumurta ve domates vardı.Murat bunu görünce şaşırdı.
Anne:
-Ne oldu Murat Bey, beğenemedin mi kahvaltıyı.Uykundan uyandığında biz babanla kahvaltımızı ettik.Hadi sen de hızlı ol da et bakalım kahvaltını.Bir de sana özel kahvaltı mi hazırlayacağız,dedi.
Murat,"peki"demekle yetindi.Kahvaltida yenecek birşey olmadığı için bir ekmek kopartıp yumurtadan alıp yedi.Murat tam odasına çıkacakken annesi onu gördü
Annesi:
-Hey,Nereye gidiyorsun bakalım bir lokma mi aldın sadece ? 10 dakika sonra aşağı inip de bana "acıktım"lafını kullanırsan kötü olur, dedi.Murat içinden şunları söyledi:
-Annem masada birşey olmadığını neden görmedi.Yiyecek bir lokma yumurta bir adet de domates vardı.Annem domatesi sevmediğimi bile bile neden koyduğunu anlamadım,dedi.Ve odasına geldiğinde telefondan 107 bildirim vardı ve bildirimler hâlâ gelmeye devam ediyordu.Telefona baktığı zaman da tüm mesajlar fasa fisoydu.Bazı mağazalardan gelen indirim mesajları vb.
Sonra baba eve geldi ve kapıyı büyük bir hışım ile açtı ve kapattı.Muhtemelen bir şey olmuştu.Cunku Murat'ın babası vurdumduymaz biri olmasına rağmen eve hiçbir zaman böyle girdiğini hatırlamıyordu.Karisini buldu ve bu kredi kartları borçları ne.Neler aldın da kredi kartları bu kadar borçlu.Cevap ver bana dedim, demiştir.Ama bu ses Murat'ı korkutmuştu babası gerçekten çok ciddiydi.Annesi ağlıyor ve birşey diyemiyordu.Murat'ın babası dediklerini tekrarladı.Ama anneden gelen ses sadece ağlama sesiydi.Bu kavgayı merdivenlerden gizlice dinleyen Murat çok şaşırmıştı.Babasi hiçbir zaman ne kendisine ne de karısına bu kadar büyük bir sesle bağırmamışti.İste o an bir olay yaşandı.Ve bu olay Murat'ın annesinin Murat'ı daha çok sevmesine yol açtı.Murat'in babası karısına el kaldırmıştı ve tam vuracakken Murat yetişti ve o eli indirdi.Annesi çok üzgünken Murat ile gurur duyuyordu.Babasi ise kendisini bir an kaybettiğini anlayınca durdu.İste o gün o sessiz aileden eser kalmadı...

MURAT'IN BAŞARILARI (TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin