5 | Doktor Naturopthic

113 11 0
                                    


Berapa lama masa yang diperlukan untuk menjadi Doktor Naturopathic

Untuk menjadi doktor Naturopathic berlesen, anda mesti lulus pertama dari program peringkat profesional empat tahun di universiti perubatan persekutuan yang terakreditasi.

Selepas tamat pengajian, anda mesti lulus Lesen Peperiksaan Fizikal (NPLEX) dan lulus. Peperiksaan ini merangkumi sains asas, diagnostik, terapeutik dan klinikal.

Menjadi berlesen Naturopathist adalah pelaburan terbaik yang dapat anda buat di masa depan, untuk kesihatan pesakit, kesihatan anda dan kesihatan planet ini.

Perhatikan, universiti perubatan yang diluluskan oleh Majlis Pendidikan Perubatan Semula jadi (CNME) dan diiktiraf oleh Jabatan Pendidikan AS. UU. Mereka memerlukan empat tahun kajian pasca siswazah dalam pendidikan peribadi di sekolah mereka.

Dua tahun pertama Fakulti Perubatan Semula Jadi mencerminkan Fakulti Perubatan Tradisional dengan kursus biomedikal seperti anatomi, biokimia, histologi, farmakologi, dan patologi.

Di samping itu, topik semula jadi yang termasuk kaunseling, perubatan botani, perubatan semulajadi, pemakanan, dan homeopati dilindungi.

Setiap topik ini diliputi secara meluas, yang meliputi pelbagai kursus dan terma. Gabungan fisioterapi dan pembelajaran tradisional menyediakan pendidikan perubatan yang paling komprehensif yang terdapat di dunia.

Menurut Biro Statistik Buruh, gaji tahunan median untuk pengamal penjagaan kesihatan, yang termasuk doktor naturopathic, adalah $ 206,920. Sementara itu, Persatuan Kolej Perubatan Naturopatik Bertauliah menganggarkan bahawa NDs rata-rata memperoleh $ 90,000 setahun.

How To Become A Doctor✔️Where stories live. Discover now