hoofdstuk 4: de Oerheks

42 5 0
                                    

Het huis is enorm, het zal veel moeite kosten daar de weg te vinden. maar als ik aanbel hoor ik stem zeggen: Lees voor wat er op het bronzen plaatje staat!! Ik kijk naar het bronzen plaatje en ik zie dat er iets staat in heksentaal: Ego haec pythonissam ante, velim me intrare, ut loqueretur tibi debeo. Het betekent: Ik ben een heks ik wil naar binnen, ik moet met u praten. Ik moet het voorlezen!! Goed. Zeg ik Ego ha... Nee, nee, in het Nederlands. Oké ik moet dus ook nog vertalen. Ik ben een heks ik wil naar binnen, ik moet met u praten. Goed kom maar binnen zegt de stem.

Even later zit ik binnen bij de oerheks en vertel ik mijn probleem, ze zegt dat ze het dapper van me vind dat ik gegaan ben en dat ik hier ben gekomen. Het is je eerste keer. Je zal toch iets verkeerds hebben gezegt. zegt de oerheks. Oja noem mij maar Diana-Riki Wat is ze aardig denk ik een echte aanwinst voor de heksen van de ondergang. Ze kan mij helpen, dat weet ik zeker. Ze geeft me een schema om te kunnen trainen en zegt dat Lian me niet mag zien als ik train. Ja duuuh, anders gaat hij dingen vermoeden. Oooh ships het is al laat!! Ik moest maar eens gaan. Ik heb nog een lange weg te gaan. Eenmaal terug in het dorp schuif ik de brief onder mijn huisdeur door met daarop geschreven: STRIKT GEHEIM, NIET LEZEN. Zo en nu terug naar Lian. Pfiew net op tijd hij staat er al maar kijkt niet boos. Hij is me niet gevolgd. 

Een maand later ga ik weer naar mijn moeder en zusje. Vol spanning staan ze voor de deur. Je gaat toch niet weer weg hè? roept Dymfna. Nee, natuurlijk niet dat was één keer vanaf nu nooit meer. Maar even iets anders. Mam, heb jij die brief die ik onder de deur had geschoven nog? Jazeker lieverd, ik heb hem op je kamer gelegd. Bedankt mam!! roep ik en ik storm naar boven. Ja daar ligt ie. Goed, wat heeft Diana-Riki me geschreven.

Lieve Emiliane,

Ik heb je deze brief gegeven om ervoor te zorgen dat jij kan ontsnappen aan Lians boze wereld. Ik hoop dat je dit zo snel mogelijk kan doen want de tijd begint te dringen. Wat jij nog niet weet is dat na twee jaar wonen bij Lian hij honger gaat lijden omdat hij zijn eten moet delen met jou. Hij wil dan van je af en dat doet hij niet op een manier die wij niet kunnen tolereren, maar we kunnen er niks aan doen. Hij eet je op zodat je het niet verder kan vertellen en hij begraaft je bij de boom der botten, dat is een boom bestaand uit de botten van al zijn slachtoffers. Nu je dit weet hoop ik dat je verder kan en weet hoe snel je moet zijn. Het is moeilijk om op krachten te komen binnen vierentwintig uur maar deze brief zal je helpen. Volgende maand kan je niet langer dan vijf minuten bij je gezin langs. Daarna moet je naar je schuilplaats afgelegen van alles en iedereen. Daar gekomen moet je slapen. De hele restende drieentwintig uur. Ga nu maar gauw de schuilplaats bouwen. Je hebt niet veel tijd meer. 

Het ga je goed        De Oerheks (Diana-Riki)

Oké dan op naar het bos een schuilplaats bouwen is veel werk en vandaag moet het af. Morgen leg ik er een bed in en dan kan de missie beginnen. Let's Go!!! 

TodayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu