Het is nu vijf maanden geleden dat ik bij Lian ben gaan "wonen". Ik ga vanmiddag om twaalf uur weer naar boven. Dit keer ga ik maar vijf minuten naar mijn moeder en zusje. Verder zorgt Petronella voor ze. Ik ga naar de oerheks, ze gaat me helpen, hoop ik. Ik heb twaalf uur nodig om bij de oerheks te komen, daarna geeft ze me een trainingsformulier mee wat ik precies moet opvolgen. De oerheks is een vurig type dat alleen heksen toelaat in haar woonplaats. Ik moet er dus als een echte heks uitzien, Lian mag niet zien als een echte heks gekleed dan gaat hij dingen vermoeden. Dus de enige oplossing is om bij mijn moeder om te kleden. Het gaat verder heel erg goed bij Lian, hij is een soort vader die je absoluut niet tegen mag spreken.
Twaalf uur precies, ik mag nu naar boven. Goooeeed, let's go. Het is een hele tocht naar de oerheks en ik moet er voor donker zijn.
Mijn moeder omhelst me, mijn zusje komt ook aangerend door de straat. Ze is net uit school ik vertel dat ik niet lang kan blijven en binnenkort weer bij ze zal zijn. Het is beter als ze zo min mogelijk weten. Ik geef een brief aan mijn moeder die ze af moet leveren bij het hoofdkwartier van de heksen van ondergang. In de brief staan de laatste nieuwtjes van Lian en mijn plan om te ontsnappen. Ik ga ervoor. Ik omhels mijn familie voor de laatste keer en dan ga ik.
Het is een lange tocht langs kleine weggetjes en heuvels maa d ik zet door. De tocht duurt minder lang dan ik had gedacht en zo gaandeweg kom ik weer op krachten. Halverwege hou ik even pauze ik kleed me om in een schuurtje langs de weg. Nu moet ik voorzichtiger gaan reizen, aangezien ik er nu uitzie als een heks. Mijn dag is goed. Ik ben buiten, ik sport en ik kom op krachten.
Nog zo'n 15 kilometer, dat is dus ongeveer 2 uurtjes flink doorlopen.
JE LEEST
Today
FantasyLian moet elke dag naar de ondergrond, daar moet hij drinken uit de rivier. Elke dag dezelfde tijd. Vandaag is er weer één van de heksen van de ondergang aan de beurt om hem naar de ondergrond te brengen, maar ze moet ook weer terug dus vraagt ze da...