,,The Lost Innocence'' | issenna

35 4 7
                                    

1. Autor: Anidala_forever

2. Tytuł: ,,The Lost Innocence''

3. Recenzent: CHSchlierenzauer

To było coś! Ten one-shot to genialny kawałek większej historii. Gratuluję autorowi pomysłu na to dzieło i w ogóle na całość. Ogromną przyjemność sprawiło mi czytanie tego, więc polecam tę książkę wszystkim, którzy są fanami starożytności. Mam tylko taki malutki żal, że to był one-shot, a nie jakaś dłuższa powieść.

Opis jest bardzo intrygujący. Od pierwszego zdania skupia uwagę czytelnika i zachęca do zagłębienia się w treść. Nie ma w nim błędów i jest przejrzysty. Okładka jest można powiedzieć, normalna. Po prostu nie za bardzo wyróżnia się spośród innych, ale za to ona także jest adekwatna do fabuły.

Błędów w tym utworze prawie nie ma. Kilka razy (4) zabrakło przecinka, a dwa razy wystąpiła literówka. Co do reszty nie mam żadnych zastrzeżeń, więc przejdźmy do dalszej części.

Styl jest bardzo jasny i uporządkowany. Czytelnik ma wszystko przedstawione w taki sposób, że nie występują żadne problemy z zrozumieniem utworu. Język, jakim prosperuje autor jest też bardzo przyjemny, a wydarzenia są opisywane w niesamowicie ciekawy sposób.

Klitajmestra od zawsze stała w cieniu swojego przyrodniego rodzeństwa - w kolejce do tronu, zainteresowaniu przez płeć przeciwną i wielu innych aspektach życia. Jednak niespodziewanie książę Tantalos zaczyna interesować się dziewczyną, w przeciwieństwie do pozostałych, którzy zwracali uwagę tylko na jej siostrę - Helenę. Pomiędzy tą dwójką szybko dochodzi do zbliżenia, a po pewnych perturbacjach, młodzi biorą ślub, za co poniekąd ojciec Klitaji, karze Helenę, która musi poślubić Menelaosa. Zakochani zamieszkują w królestwie Tantalosa, co jakiś czas odwiedzając też drugą krainę, której jest władcą. Para szczęśliwie doczekała się córki, którą nazwali Ifianassa. Ale jak wiadomo, nic nie trwa wiecznie. Pewnego dnia Agememnon ich atakuje, w momencie, kiedy byli praktycznie bezbronni. Szybko zostają obezwładnieni, a w dodatku okazuje się, że mężczyzna ma ich córkę. Tantalos ginie, a Klitajmestra jest zmuszona wyjść za mąż za Agamemnona. Wszystko to robi jednak dla dobra córki, jest ona dla niej najważniejsza. Intryg jednak nie zawsze udaje się uniknąć.

Zachęcam do większego zagłębienia się w treść na profilu autora.

Daję oczywiście bonusik :D

Punktacja

1. Fabuła - 9 pkt

2. Bohaterowie - 7 pkt

3. Zgodność tekstu - 6 pkt

4. Świat przedstawiony- 6 pkt

5. Język - 3 pkt.

6. Strona techniczna - 4 pkt

7. Bonus - 1 pkt

Suma: 36/39 pkt

Gwiezdne RecenzjeOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz