The Witch Games - Próby mroku | issenna

58 7 7
                                    

1. Autor: LexyWish

2. Tytuł: ''The Witch Games - Próby mroku''

3. Recenzent: issenna

Witam, w mojej ostatniej recenzji! Tym razem zetknęłam się z bardzo charakterystycznym fantasy, o którym co nieco opowiem poniżej. Jest to bardzo ciekawa opowieść, która (wierzcie mi) ma wiele zwrotów akcji i wywołuje sporo emocji.

Strona techniczna jest dobra. Opis, choć dość długi, nie zawiera błędów i jest intrygujący, przez co przykuwa uwagę. Moim zdaniem zawiera jednak zbyt wiele pytań, przez co niektórych może to zirytować. Ogólnie zaś jest całkiem okej. Do okładki za to nie mam zastrzeżeń — jest adekwatna do treści książki, estetyczna i wyróżniająca się w otoczeniu innych.

Styl autorki jest dla mnie w porządku. Nie należy co prawda do moich ulubionych, lecz bardzo podobały mi się opisy, które wielokrotnie były świetne i bardzo mocno pasowały jako tło akcji lub po prostu informowały czytelników o tym, co się dzieje.

Błędów jest kilka. Trochę tego znalazło się w dialogach, gdzie czasami opisy kolejnych zdarzeń znajdowały się zamiast w następnym akapicie. Momentami zabrakło mi też kropki na końcu zdania, a po drodze trafił się zbłąkany dywiz.

Zara posiada dar magii, podobnie jak wszyscy z jej otoczenia. Jej życie od początku było oryginalne, została wysłana przez ojca na inną planetę — Ziemię, wraz z Zuho, który stał się jej najlepszym przyjacielem. Przez wiele lat przebywali tam, szkoląc się i ucząc panowania nad swoimi zdolnościami. Często w trakcie wojny. Czarodzieje posiadali jednak swego rodzaju nieśmiertelność, mogli żyć, ginąć raz po raz, aż do momentu, gdy osiągną wiek, w którym mają umrzeć, a który objawił im specjalny kryształ.

Kiedy ta dwójka wraca do domu, zostają zmuszeni do wzięcia udziału w igrzyskach. Dzieje się to w niewielkim odstępie czasowym od poznania swojego powiązania (partnera). Ku niezadowoleniu Zary przytrafił jej się Kim Young, równie potężny chłopak, którego nie znosi, lecz który wywołał wiele komplikacji przed i w trakcie rozgrywki.

Zara włada bowiem wielką magią, którą zaprezentowała kilka razy przed pierwszą próbą igrzysk. W tym wszystkim jest jeszcze mnóstwo pogmatwanych relacji rodzinnych, dyskryminujące kobiety prawo oraz uczucia dziewczyny do Kima i Zuho.

Po więcej odsyłam na profil autorki :D.

Punktacja

1. Fabuła – 8 pkt.

2. Bohaterowie – 6 pkt.

3. Zgodność tekstu – 5 pkt.

4. Świat przedstawiony – 6 pkt.

5. Język – 2 pkt.

6. Strona techniczna – 3 pkt.

7. Bonus – 1 pkt.

Suma: 31/39 pkt.

Gwiezdne RecenzjeOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz