1. Autor: hiitsmeauthor
2. Tytuł: ,,ONE AND ONLY''
3. Recenzent: CHSchlierenzauer
Ciężko mi się ją czytało mimo przystępnej treści i luzu w książce, ale to wszystko po kolei.
Okładka jest ciekawa. W pełni pasuje mi zwłaszcza do ostatnich rozdziałów, więc jest jak najbardziej na plus i dobrze komponuje się z fabułą. Stonowana kolorystyka również jest odpowiednia i przyjemna w odbiorze.
Opis książki w zasadzie całkowicie zdradza treść dzieła. Nie jest chaotyczny, co mocno sobie w nim cenię i nie powoduje mętliku w głowie. Miło też, że znalazła się w nim informacja o przeprowadzeniu korekty, po zakończeniu książki.
No i fabuła... Lindsey przenosi się do Bradfort, gdzie zaczyna studiować. Zamieszkuje z Mindy, która również jest na pierwszym roku. Dziewczyny są swoimi całkowitymi przeciwieństwami - Lindsey ciągle o wszystkim zapomina, a jej współlokatorka ma wszystko dopięte na ostatni guzik. Główna bohaterka od początku pokazuje swoją niezdarność, wpadając m.in. kilkakrotnie na dziekana, który kazał jej za to oprowadzić nowego profesora po uniwersytecie. Kika dni po tym incydencie, dziewczyna obrywa kluczami od nieznajomego, który później okazał się owym profesorem, na siłowni. Po początkowym zmieszaniu, wywołanym tą sytuację, Lindsey szybko przekonuje się do Chestera. Ich więź coraz bardziej się zacieśnia i szybko przechodzą w etap przyjaźni. W między czasie zatrudnia się w pubie i poznaje parę osób, w tym Chrisa, który trochę namącił w jej życiu. Po turbulencjach jakie zachodzą w jej relacji z Chesterem, ponownie wschodzi słońce i zdaje się, że będzie tylko lepiej.
Jeśli chcecie dowiedzieć się dalszej części historii, to zapraszam do odwiedzenia profilu autorki.
Język jest mocno współczesny, więc nie ma problemów ze zrozumieniem tekstu. Bolały mnie tylko oczy w momentach przekleństw, ale rozumiem, że było to potrzebne. Znajdzie się też kilka odnośników, ale to z nimi wszystko jest w porządku, więc nie mam się do czego przyczepić. Całość jest utrzymana we 'współczesnym slangu'.
Błędy. Dotarła do mnie informacja o korekcie, ale muszę o nich i tak powiedzieć. Przede wszystkim rzuciła mi się w oczy masa powtórzeń. W niektórych miejscach są one wręcz rażące. Oprócz tego niestety są pauzy w trakcie wyrazów oraz przecinki czasami w złych miejscach. Literówek nie ma za wiele, bo naliczyłam ich 6. Ale też są błędy po myślnikach, gdzie 2 razy widziałam jak wyraz zaczyna się z wielkiej litery.
Punktacja
1. Fabuła – 7 pkt.
2. Bohaterowie – 6 pkt.
3. Zgodność tekstu – 4 pkt.
4. Świat przedstawiony – 3 pkt.
5. Język – 2 pkt.
6. Strona techniczna – 4 pkt.
Suma: 26/38 pkt
CZYTASZ
Gwiezdne Recenzje
CasualeGwiezdne Recenzje to zbiór obiektywnych opinii wykonanych przez nasz zespół. Jesteśmy amatorkami, ale wchodzimy w to z przekonaniem, że pomożemy wam osiągnąć sukces w pisaniu książek. Przyjmiemy zarówno one-shoty, jak i zwykłe książki. Zapraszamy! O...