1. Autor: trololo64
2. Tytuł: ,,Together''
3. Recenzent: CHSchlierenzauer
Książka jest bardzo współczesna. Dzieje się w obecnych czasach, ale nie przypadła mi do gustu. Tak jakoś, po prostu. Nie zmienia to jednak faktu, że jeśli lubicie Luke'a Hemmingsa, to jest to książka jak najbardziej dla was. Występują tam gangi i te sprawy, więc dla miłośników takich klimatów jest ona odpowiednia.
Błędy interpunkcyjne w tej książce mnie szczerze mówiąc przerażają. Prawie w każdym rozdziale brakuje około 15 przecinków, podaję tu średnią, ale w jednej części brakowało ich 25. To był rekordzista pod tym względem. Źle są też rozpoczynane wyrazy po wielokropkach, a przede wszystkich brakuje po nich pauzy. Mieszane też są czasy - przeszły i teraźniejszy, jak np (tu wymyślę zdanie): Uśmiecham się do niego, a on usiadł. Na tej zasadzie jest trochę błędów. Powtórzenia też występują, nie zawsze są one dobrze widoczne, ale czasem dość przeszkadzają i psują efekt, co w praktyce wygląda jakby zdanie było rozciągane na siłę. Znalazłam też jedną literówkę.
Okładka jest adekwatna do treści, ale osobiście uważam, że mogłaby być lepsza. Nie jest zła, lecz po prostu brakuje mi tego czegoś, co przyciąga bardziej uwagę czytelnika. Proponuję więc zmianę, ale podkreślam, że to moja opinia i każdy może sądzić inaczej. A co do opisu, to jest naprawdę dobry. Wiele wyjaśnia, jednocześnie nie będąc chaotycznym. Podsuwa też główny wątek, jaki występuje w książce.
Styl pisania jest dość specyficzny, ale jak już mówiłam - mocno współczesny. Wszystko jest zrozumiałe. Domyślam się, że jest to też spowodowane przez wiek autorki. Tutaj w sumie nie ma co bardziej omawiać.
Skye wydaje się być zwykłą nastolatką - niedawno skończyła szkołę, gra na gitarze i pracuje w jednym z pubów. Dziewczyna ma jednak też swoje drugie wcielenie, w nocy zamienia się w zabójcę. Przyświeca jej jednak cel. Chce znaleźć człowieka, który zabił jej przyjaciółkę dwa lata temu. Poszlak niestety brak, wiadomo tylko, że ten ktoś miał na twarzy kominiarkę z uśmiechem jokera. Skye zgodziła się zostać zabójcą, ale tylko na dwa lata o ile nie znajdzie tego, kto stoi za śmiercią Nydii. Wie o tym tylko Leo, czyli jej przyjaciel. Pewnego wieczoru do pubu, na jej zmianie, wpada grupka chłopaków. Wtedy dziewczyna poznaje Luke'a, który robi na niej genialne pierwsze wrażenie. Blondyn obiecuje, że kolejnego dnia też przyjdzie i tak się dzieje, następnego też. W trakcie tych spotkań, Skye dowiaduje się wielu rzeczy, np. że mają ze sobą wiele wspólnego. Śmierć bliskich łączy ludzi. Ta dwójka zaczyna spędzać ze sobą więcej czasu, bo jak się okazało, Luke też potrafił grać na gitarze i śpiewać. Wszystko zostaje jednak zakłócone przez kolejne zlecenie dla dziewczyny i najgorsze jest to, że to właśnie on jest celem.
Jeśli ta książka was zainteresowała, to zapraszam do zapoznania się z nią lepiej ;)
Punktacja
1. Fabuła - 6 pkt.
2. Bohaterowie - 4 pkt.
3. Zgodność tekstu - 5 pkt.
4. Świat przedstawiony - 4 pkt.
5. Język - 2 pkt.
6. Strona techniczna - 2 pkt..Suma: 23/38 pkt.
CZYTASZ
Gwiezdne Recenzje
LosoweGwiezdne Recenzje to zbiór obiektywnych opinii wykonanych przez nasz zespół. Jesteśmy amatorkami, ale wchodzimy w to z przekonaniem, że pomożemy wam osiągnąć sukces w pisaniu książek. Przyjmiemy zarówno one-shoty, jak i zwykłe książki. Zapraszamy! O...