1. Autor książki:LexyWish
2. Tytuł książki: "Light me up - Rozpal mnie"
3. Recenzent: Wiksty2Przeczytana przeze mnie w 2 godziny książka jest czymś bardzo intrygującym. Nie jest ona NA RAZIE jakąś poezją i ma kilka błędów, ale sądząc po moim nieświadomym uśmiechu, podczas czytania, bardzo mi się podobała.
Świat przedstawiony jest czymś niezwykłym. Mimo wyobrażeń na jego temat, pozostaje on w miarę... ludzki. Klimat książki również jest wciągający.
Okładka nie wnosi zbyt dużo, ale jest adekwatna do fabuły dzieła. Pociąga swoją agresywnością i płomienną tajemnicą.
Jedną, bardzo bolącą mnie, cechą książki jest ilość wulgaryzmów. Nie przepadam za takimi dziełami, ale nie zaprzeczam, że ta cecha nie oddaje odpowiedniego klimatu i uczuć czytelnikowi. Opis książki zawiera przestrogę na ich temat. Zachęca do przeczytania książki oraz jest bardzo ciekawym opisem fabuły.
Intryguje mnie sam pomysł autorki na tę książkę. Zawsze wyobrażałam sobię wampira, z takiego świata, jako groźnego pana i władcę, a tu proszę...
To co spostrzegłam w dziele bardzo miło mnie zaskoczyło.Moim zdaniem w książce brakuje poprawności interpunkcji. Jest tam niewiele błędów, ale tak jak już mówiłam (W komentarzu pod poprzednią recenzją) jestem na nie bardzo wyczulona.
Jednak, kiedy już czytamy książkę, nie jesteśmy w stanie zwracać na to uwagi. Autorka nie dość, że stosuje dużo opisów to wpleciony w dzieło humor bardzo dobrze komponuje się z resztą. Wspominałam już w poprzedniej recenzji, że mój jest... dziwny. Ta książka ewidentnie jest moją ulubienicą. Myślę, że po drobnej korekcie i kilku dynamicznych rozdziałach, książka będzie jedną z ciekawszych w swojej kategorii, może i nie tylko...
Pora jednak przejść do jednej z ważniejszych kwestii. Mam na myśli bohaterów. Ich charaktery nie są mocno zarysowane przez co stają się one bardzo tajemnicze. To właśnie wciąga nas w ich świat i nie pozwala odejść do puki nie dojdziemy do prawdy. Może trochę zbyt... wyniosły charakter jest przypisany głównej bohaterce, ale po zagłębieniu się w jej umysł zrozumieć możemy to, że działa ona w pewien sposób instynktownie. Wyczuwa na co może sobie pozwolić i korzysta z tego pełnymi garściami. Czasami jednak przekracza granice co niesie ze sobą intrygujące skutki...
Co do błędów, mam jeszcze tylko jedną uwagę. W rozdziale szóstym jest nieoczekiwana zmiana narracji. We wszystkich innych i w większej części właśnie tego jest ona pierwszoosobowa natomiast tam (szósty rozdział), w pewnym momencie, przeplata się z narracją trzecioosobową.
Fabuła ma zawężony zakres tematyczny, ale jest bogata w zapowiedzi jej rozbudowanej kontynuacji. Książka opisuje dziewczynę, która będąc czarownicą musi jakoś radzić sobie pośród wampirów. Mieszkając na ich planecie, razem z bratem, musi się pilnować i przestrzegać Kodeksu. Pewnego dnia, do jej miejsca zamieszkania, przybywa pewien bardzo intrygujący i wysoko postawiony wampir. Zabiera ją, jako swojego "dawcę krwi" ~ hosta, do swojego domu i zamierza tam ją trzymać przez rok. Dziwczyna nie chce ulec.
Stara się wydostać, ale czy jej się to uda? Może ktoś, a może raczej coś jej w tym przeszkodzi? Jakie dokładnie plany i zamiary ma wobec niej krwiopijca? Jaki sekret skrywa? Tego dowiecie się czytając tę książkę do czego zachęcam.Punktacja
1) Fabuła ~ 9 pkt.
2) Bohaterowie ~ 7 pkt.
3) Zgodność tekstu ~ 3 pkt.
4) Świat przedstawiony ~ 6 pkt.
5) Język ~ 3 pkt.
6) Strona techniczna ~ 4 pkt.Suma: 32/38 pkt.
CZYTASZ
Gwiezdne Recenzje
AlteleGwiezdne Recenzje to zbiór obiektywnych opinii wykonanych przez nasz zespół. Jesteśmy amatorkami, ale wchodzimy w to z przekonaniem, że pomożemy wam osiągnąć sukces w pisaniu książek. Przyjmiemy zarówno one-shoty, jak i zwykłe książki. Zapraszamy! O...