Prológ šiesty: Bojovníci a pomsta

12 4 0
                                    

„Kydney! Kydney!" volal na neho kráľ cez celú chodbu, keď sa generál po ťažkom týždni vrátil späť do pohodlia paláca. Bol 23. marec, necelé dva dni po slávnom znovudobytí táboru Mária, tri hodiny v noci.

„Kydney!" zvolal na neho do tretice a brunet sa k nemu napokon otočil. Na sebe mal opäť svoju uniformu, ktorá však vyzerala rovnako zašlo ako jeho na smrť unavená tvár. Odkedy oslávili získanie táboru Mária, stále pracoval a takmer vôbec nespal. Nesťažoval sa však. Generálova úloha bola skrátka vždy rovnako dôležitá ako namáhavá.

„Vaše veličenstvo," kývol hlavou Kydney a čierne oči mu padli na list, ktorý držal Grimgen v ruke, „čo sa deje?"

Kráľ ho schmatol za ruku, ťahajúc ho najbližšej miestnosti, ktorou sa stala jedna z hosťovských izieb.

„Victorius nás informuje o chystajúcom sa presune vojsk," zašepkal tak potichu, ako vedel, keď za nimi zamkol dvere. Generál nastavil ruku a vladár mu list podal.

„Takže pôjdu cez Rozľahlú lúku a ukryjú sa v Eniných lesoch," zhodnotil, čítajúc list, „tam má našťastie kráľ Victorius vlastných vojakov, môže nám poskytnúť... samozrejme. Kvôli Áresovi nás nesmie podporiť. Napriek tomu však máme v Eniných lesoch množstvo vlastných dobrých vojakov."

„Sú však roztrúsení, musíme ich preto zhromaždiť na západnú stranu lesov, aby ich mohli brániť," vravel Grimgen podozrivo energicky na to, že bolo tak neskoro v noci, „navyše by som bol rád, ak by k lesom ani neprišli. Rád by som totižto využil vojakov z Esteriných hôr, ktorých máme neúrekom, a poslal ich zastaviť Áresove vojská."

„Vaše veličenstvo, v Esteriných horách možno máme vojakov množstvo, no od začiatku ich tréningu prešli len tri týždne. Nie sú pripravení, Áresovi vojaci by ich roztrhali na kúsky," oponoval mu Kydney, „navrhujem poslať skúsených rytierov zo Stredného a Severného Bronzisu, určite si s nimi poradia a ak ich aj neporazia, aspoň získajú čas pre nováčikov."

„Obetovať skúsených rytierov, aby sa mohli nováčikovia zdokonaliť," krútil hlavou Grimgen, „dovoľ mi upraviť tvoj návrh. Zo Stredného a Severného Bronzisu využijeme len západné tábory, ostatné nech sa stiahnu do hlavného tábora Napoll. Navyše nech sa na boj pripravia aj východné tábory v Lese spievajúcich stromov. Na Áresove vojsko zaútočíme aj zo západu aj z východu. Ich hlavným cieľom však bude zahnať vojakov späť na územie Južného Bronzisu, nech sa počas ich zotavovania môžu naši vojaci pripraviť na boj."

„Boj?" zopakoval unavene. Len pred dvoma dňami riskovali životy v boji a teraz to chceli urobiť znova?

„Áno, ich tábor totižto vojaci Severného a Stredného Bronzisu napadnú a zneškodnia tak tretinu Áresovho vojska."

„Takže najprv vyšlete časť skúsených vojakov, aby zahnali Áresove vojská do Esteriných lesov, kde ich má zneškodniť zvyšok skúsených vojakov? To je veľmi ambiciózny plán," poznamenal generál trochu nedôverčivo. Obával sa, že kráľ svojich vojakov preceňoval.

„Len sa neboj! Všetko pôjde podľa plánu!"

Nanešťastie pre kráľa Grimgena, všetko nešlo podľa plánu.

Vojská Veľkého kráľovstva síce 29. marca z oboch strán napadli Áresovu armádu a dokonca ju aj zahnali na územie Južného Bronzisu. Avšak bola to zároveň prvá bitka, v ktorej kráľ Áres využil svojich špeciálnych vojakov, Stvorenia noci skryté v brnení. Tie Grimgenove vojská nielen prekvapili ale i zmrzačili, ich sila bola nevídaná. Boli to tiež ony, čo chránili oslabené vojsko kráľa Áresa, keď sa zotavovali v Eniných lesoch a kvôli ktorým vojaci Severného a Stredného Bronzisu neboli schopní nepriateľov zneškodniť. Takýto bol výsledok Bitky pri mestečku Cliffty.

KZHF 2: PrológDonde viven las historias. Descúbrelo ahora