Je to tak. Po letech psaní přicházím s ultimátním seznamem pravidel, které vám pomůžou neztratit hlavu. Věci by byly snazší, kdyby mi ho tehdy někdo dal a donutil mě se tím řídit.
Dělám si srandu. S pravidly jsme nikdy nebyli nejlepší kamarádi a asi to tak i zůstane.
„42" je odpovědí na nejdůležitější otázku vesmíru. Ale je to jen úsměvná náhoda, že má tento seznam stejný počet bodů.
1)Nepřemýšlejte nad tím, jak původní příběh pokračuje.
2)Nepoužívejte slovní spojení "co kdyby".
3)Nesnažte se být originální.
4)Neplánujte nic epického, propleteného a složitého.
5)Nevyhledávejte si dodatečné informace.
6)Neobjevujte užitečné YouTube kanály.
7)Nepředělávejte váš příběh podle nových informací.
8)Nesnažte se, aby do sebe všechny události hladce zapadaly.
9)Nepište příběh delší než 100 tisíc slov.
10)Nepište příběh delší než 30 tisíc slov.
11)Nepište nic, co není jednorázovka. (I když napíšete příběh na jeden zátah za tři dny, stále se to nepočítá jako jednorázovka.)
12)Neváhejte rozpracovat víc příběhů najednou. Čím epičtější, tím lepší.
13)Nepište jeden příběh 6 let. Prostě ne.
14)Nepište o cestování časem.
15)Nepište crossovery. (Nespojujte dohromady více fandomů.)
16)Nespojujte fandomy, které mají každý jiný řád a fungování světa.
17)Nesnažte se propojení fandomů hlouběji vysvětlit a podložit fakty z daných fandomů.
18)Nezabývejte se magickými teoriemi, fyzikou, odlišnými kulturami ani politikou.(Nedělejte ty samé chyby jako já.)
19)Nemějte někoho, s kým se můžete o příběhu bavit.
20)Nemějte někoho, kdo má dobré připomínky k vašemu příběhu.
21)Nesnažte se najít si podobně zaměřené lidi, s kterými strávíte měsíce.
22)Nepřepisujte to stále dokola.
23)Neopravujte nesrovnalosti.
24)Nečekejte s vydáním, než budete mít velkou část příběhu napsanou.
25)Nezveřejňujte svůj příběh na více platformách. Nepřidávejte do facebookových skupin.
26)Nebojte se říct všem, co píšete. Hlavně rodině.
27)Neváhejte udělat přednášku každému, hlavně rodině, ohledně různých typů fanfiction. Nezapomeňte objasnit termíny jako Mary Sue, cofeeshop AU, fix-it, slash, Mpreg nebo Omegaverse. (Potom už jistě nebudou mít obavy o vaší budoucnost.)
28)Neptejte se na názory ostatních.
29)Nepřemýšlejte, jestli požádáte čtenáře o zpětnou vazbu.
30)Nečekejte, že lidé nebudou komentovat.
31)Neváhejte škemrat o komentáře.
32)Nebojte se udělat naprosto cokoliv pro komentáře!
33)Nezapomeňte vyhrožovat, že bez komentářů nebude další kapitola.
34)Neporovnávejte své dílo s ostatními.
35)Nesnažte se vyhýbat příběhům se stejným konceptem.
36)Nezálohujte si svou práci.
37)Nemějte bety.
38)Nesnažte se svůj příběh dokončit.
39)Nejste Tolkien. Nevymýšlejte zbrusu nový systém jazyků a historii celého světa předtím, než začnete psát. (Tzn. nepište baladu, která je součástí ff, předtím, než vůbec začnete danou fanfikci psát.)
40)Nedělejte stejné chyby jako já.
41)Ne, prostě to nedělejte. Ne.
42)A nezapisujte se na kurz psaní.
Chybí vám tu nějaké pravidlo? Které je vaše nejoblíbenější a které nesnášíte?
Prohlášení: Tento text je vytvořen s cílem pobavit. Jakákoliv shoda jmen či událostí je čistě náhodná. Autor seznamu se vzdává veškeré zodpovědnosti za zbláznění či nezbláznění se při následování bodů z tohoto seznamu. Autor se vzdává zodpovědnosti za kvalitu děl a popularitu autora při následování těchto pravidel.
ČTEŠ
Autorův průvodce fan fiction
FanfictionKdo se rozhodl psát fanfikce ví, že to má svá vlastní úskalí, o kterých se nemluví. Tento průvodce to ale mění! Pryč budou dny, kdy si rvete vlasy zoufalstvím a nevíte, kde se stala chyba. Díky Autorovu průvodci budete již brzy pohodlně navigovat sv...