Jste rozhodnuti psát a možná už někde svoji tvorbu zveřejňujete. Máte ale pokryté všechny možnosti, nebo vám někde něco utíká? Na Wattpadu je velká komunita čtenářů fanfikcí, ale ne každý ff čtenář zde má účet. Ve skutečnosti je velké množství lidí, kteří se Wattpadu brání a pokud chce autor získat více čtenářů, měl by se zamyslet nad možností publikovat i jinde a vyjít tak tvrdohlavcům vstříc.
V komentářích u jednotlivých stránek najdete odkazy na zdroje a stránky, pokud byste chtěli více informací.
Vlastní stránky
V Česku nejtradičnějším místem na publikování svých povídek, je jednoznačně vlastní blog. Na vlastní stránce můžete sdílet všechno své – vlastní tvorbu, fotografie, recepty i fanfiction. Pro ty, kdo to ještě neví, blog.cz byl oficiálně zrušen a společně s ním zaniklo i velké množství původních fanfiction webů. Nevěšte ale hlavu, místo něj máte možnost zvolit jiné, modernější platformy. Tyto také nabízejí možnost blogování, což je ideální pro vydávání kapitolových povídek.
Pokud to chcete mít co nejjednodušší a pěkné, zvažte Webnode. Velké množství šablon, které si můžete dál upravit a možnost obsah "chytit a přenést" je výhodou. Musíte si ale dát pozor na limit přenosu dat, který je ve verzi zadarmo jen 2 GB. Čím víc návštěvníků a obrázků, souborů na webu máte, tím vyšší přenos je. Dá se ale dokoupit prostřednictvím určitého balíčku. Tyto stránky mají balíček Standard za 250Kč měsíčně a sami můžete posoudit, zda se taková investice vyplatí. Webnode platformu využívají hlavně lidé, kteří si chtějí vytvořit jednoduché osobní nebo profesní stránky. Pro potřeby autora fanfikcí, delších texů nebo velkého množství textu stačí, ale omezené možnosti funkce blogu nejsou ideální, pokud chcete své stránky rozjet ve velkém. V takovém případě se nadřete, ale stránky budou vypadat dobře.
Druhou, zlatou střední variantou, je Blogger. Má množství šablon a je zadarmo, je ale obtížnější vytvořit vlastní vzhled, navíc nemůžete obsah „chytit a přenést". Stále je ale jednoduchý a jak mi bylo řečeno „i blbec to pochopí". Pokud ovládáte programování, máte to lehčí, ale není třeba. Nevýhodou je, že k jeho vytvoření potřebuje Google účet, na druhou stranu máte zadarmo prostor 15GB, což je opravdu hodně. Existuje i aplikace pro autory, údajně je ale velmi nepohodlná. Takže by se dalo říct, že je pro fanfiction autory nejlepší. Vzhledem k tomu, že je oproti Webnode zadarmo a má větší prostor, se vám spíše vyplatí. A pokud nejste nároční, tak i vzhled vám postačí, jen se do začátků obrňte trpělivostí.
Wordpress je trochu složitější a plete se. Zaměňují se pravidelně dvě verze – bezplatná blogerská a zpoplatněná ke stažení s redakčním systémem. Co se týká bezplatné bloggerské na wordpress.com... Funguje stejně jako jiný blog, nedá se moc upravovat na míru a množství šablon zdarma. Úpravy vzhledu jsou omezené ale zorientujete se dostatečně rychle. Podle jejich vlastního přehledu budete mít 3 GB prostoru a přehled aktivity na blogu. Samotné pořízení stránek je zadarmo, ale pak se nabízejí různé pluginy nebo krásné šablony, za které si zaplatíte. Stejně tak si budete muset koupit doménu nebo vyšší verzi, pokud se budete chtít zbavit přípony, wordpress reklamy a podobně. Ale to je běžnou praktikou u free verzí a setkáte se s tím i u Webnode. Pokud chcete využívat pluginů, na wordpress.com si za ně připlatíte. Ale na verzi ke stažení jsou zdarma, stejně jako šablony.
Program z wordpress.org si do počítače stáhnete a pracujete pak skrz něj. Jedná se o nejrozšířenější a nejpoužívanější redakční systém na internetu, má neustálou podporu vývojářů a je na skutečně profesionální úrovni. Pro začátečníka proto může být náročnější se zorientovat. Zejména vzhledem k tomu, že budete potřebovat hosting – abyste na web mohli cokoliv dát, musíte si u někoho pořídit místo k „uskladnění" dat. Webzdarma poskytuje web hosting zdarma, ale budete mít na stránkách jejich reklamu. Pokud budete chtít upravovat vhled a šablony na míru, budete potřebovat znalosti kódování. Výběr šablon i pluginů je naštěstí tak velký, že se obejdete zdarma i bez toho. Výhodou ale je, že pokud tyto překážky překonáte, můžou být vaše stránky přesně podle vašich představ. Nádherné, profesionální, na míru... Ale budete si na to muset buď přijít nebo sehnat kamaráda na telefonu, který vám pomůže.
ČTEŠ
Autorův průvodce fan fiction
FanfictionKdo se rozhodl psát fanfikce ví, že to má svá vlastní úskalí, o kterých se nemluví. Tento průvodce to ale mění! Pryč budou dny, kdy si rvete vlasy zoufalstvím a nevíte, kde se stala chyba. Díky Autorovu průvodci budete již brzy pohodlně navigovat sv...