29║ o gün, ölmek kaderinde vardı ve hiçbir şey bunu değiştiremezdi.

384 62 26
                                    

29.11.1983

-Cedrella Weasley

"Tanrım... Cidden çok soğuk."

Euphemia, başını çevirdi ve bunu söyleyen kızıl saçlı kadına inanmaz gözlerle baktı. "Umarım kasımın son günlerinde şortla gezmeyi falan düşünmüyordun."

Cedrella bu alaylı cümleye gözlerini devirdi. "Beklemiyordum. Üstelik yaz mevsimi bile olsa şort giymem ki ben."

"Değil mi?" dedi kumral saçlı kadın arkadaşının bu sözlerine başını onaylayarak salladı. "Şu sıralar o, gençlerin modası. Bunun için fazla yaşlandık."

Cedrella ise bu söze karşın oyuncu bir küstahlıkla kırlaşmaya başlamış kızıl saçlarını savurdu. "Ben yaşlanmadım." dedi havalı havalı. "Sadece şortlar benim zevkime hitap etmiyor."

"Bunu kim söylüyor?" diye sordu Euphemia ağzı kulaklarında sırıtarak. "Buruşuk bacakların mı?"

"Peki bunu, durmadan bel fıtığı atan Euphie mi söylüyor?"

Euphemia gözlerini kıstı. "En azından ben yaşlandığımı kabul ediyorum." diye homurdandı. "Ama sanırım sende orta yaş krizleri başlamış."

Cedrella ufak bir kahkaha atıp gözlerini kırpıştırdı ve tiki kızları taklit ederek dudaklarını büzdü. "Tatlım..." dedi ağzını yaya yaya. "Eğer yaşlanmış olsaydım hangi krizlerden bahsettiğini anlayabilirdim."

İki kadın bu vıcık vıcık konuşma stiline aynı anda iğrenerek baktıktan sonra aynı anda koca bir kahkaha attı. Biri yalnız başına yetişkin bir kadın olabilirdi. Ama yan yana gelince iki ufak çocuktan pek de farkları kalmıyordu.

En sonunda kendilerini toparlayıp gitmek istedikleri bara ulaşınca mekanın kapısını açıp içeri girdiler.

"Wow." dedi Euphemia etrafa göz gezdirirken düşünceli bir şekilde elini beline attı. "Bu kadar sakin olmasını beklemiyordum."

Cedrella başıyla onayladı ve hızlıca kolundaki saatine baktı. "Bence de, ama çok vaktimiz yok, saat iyice geç olmaya başladı."

Kumral saçlı kadın ise arkadaşının söylediğine homurdanmakla yetindi ve konuşurken elini havada şöyle bir salladı. "Yetişkin ve sorumlu bir kadın olmaktan neden nefret ediyorum, bölüm: bilmem kaç."

Cedrella gözlerini devirdi. "Farkındaysan yetişkinlik aşamasını geçtik Euphie. Az önce torunlarımıza kıyafet alış verişi yaptık."

Cedrella'ın söylediği bu cümle, diğer yaşlı kadının üzerinde büyük etki etmiş benziyordu. "Zaman ne kadar hızlı geçiyor değil mi?" dedi Euphemia dalgın kahverengi gözlerini tek noktaya sabitlerken. "Korkunç..."

Cedrella iç çekti ve bir elini Euphemia'nın omzuna attı. "Sıkıcı, bomboş, doldurmadığımız, kıymetini bilmediğimiz upuzun günler yüzünden." dedi. "Ne olduğunu anlamadığımız boş günler yüzünden."

Kumral saçlı kadın omuz silkti. "Ama... Dolu dolu yaşadık değil mi Ced?"

"Tabii dolu dolu yaşadık gençliğimizi ve bana Ced deme." diye homurdandı cümlenin sonlarına doğru. "O, Cedric'in kısaltması ve buna sinir oluyorum."

"Biliyorum." dedi Euphemia az önceki düşünceli hâlinden tamamen suyrılıp sırıtırken. "Bundan dolayı bu kadar sık kullandığımı biliyorsun."

Birbiriyle alay edip şakalaşan ikili en sonunda barmene siparişlerini vermişlerdi. Her zamanki gibi. Bir alkollü, bir de alkolsüz bira.

I'm in love with an angel | hinnyHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin