04 | Bad Ending

91 18 30
                                    

─ Secret Story Of The Swan ─

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Secret Story Of The Swan ─

DUSHH!

Seorang lelaki berambut brunette dipaksa untuk jatuh melutut di atas karpet merah darah yang dihamparkan di sepanjang ruangan tersebut. Bibirnya sedikit merekah, manakala keadaan wajahnya itu penuh dengan lebam akibat pukulan yang diterima oleh pengawal di sana.

Langsung tiada sekelumit rasa kasihan terhadap lelaki tersebut.

"Lord Zale Alejandro De Ronencia..."

Lima perkataan tersebut diungkap perlahan. Pandangan mata berwarna merah crimson itu menatap lelaki itu dengan penuh rasa benci.

"The patriarch of Ronencia"

Bicaranya itu terhenti.

"Tidak. Kini, kau telah hilang gelaran tersebut."

Dia mengukir senyuman nipis. Namun begitu, langsung tiada reaksi yang datang daripada Lord Zale itu.

Perkara itu membuatkan dia naik angin.

"Pandang aku, tak guna!" lelaki itu memagut kasar dagu milik Lord Zale itu.

Saat itu, mata hijau emerald yang menjadi identiti keluarga Ronencia itu bertembung dengan sepasang anak mata merah crimson itu. Kosong.

Pandangan hijau emerald itu seakan-akan kosong.

"You have such a pathetic eyes that I'll never forget. Aku hormat kau sebagai seorang Pirate Of Ravaryn suatu ketika dahulu. Aku hormat kau sebagai bangsawan yang berjaya mengukuhkan House Of Ronencia tanpa berpihak kepada ahli kerabat diraja mahupun di pihak sesiapun. However..."

Pautan pada dagunya itu dilepas kasar. Dia berundur setapak ke belakang.

"Kau... kau sendiri yang pilih jalan itu. Duke Zale, kau sendiri yang pilih untuk menjadi musuh kepada imperial family! Kau sanggup bersekongkol dengan Lady Emily dan rancang untuk meracuni Crown Princess! Just why?!"

Suara lelaki itu kedengaran lantang di ruangan singgahsana itu. Malah pengawal istana yang diarahkan untuk menahan Duke Zale itupun turut berasa gentar denga aura Putera Mahkota itu.

"Ha! Haha! HAHAHAHA!"

Saat itu, kesunyian pada awal tadi itu diganti dengan tawaan yang kedengaran mengejek dari Duke Zale. Perbuatan lelaki itu membuatkan Putera Mahkota tersebut mengetap giginya dengan kuat.

Song Of The SeaWhere stories live. Discover now