✨ part1✨

6.1K 196 106
                                    

في الصباح في ڤيلا ادهم الالفي بتحديد علي مائدة الطعام لا يسمع سواء صوت الأشواك والمعالق لتنزل اجمل فتاة وهي كارما من علي الدرج بكل فرح وتذهب لتقبل والدها علي خده مع ابتسامة جميلة لتردف"صباح الخير يا بابا اخبارك اى؟".

"صباح النور يا قلب بابا، انا بخير يا حبيبتي أنتِ عاملة اى، اى سبب الابتسامة الجميلة دي؟".

"فرحانه انهاردة ريم راجعه من شرم الشيخ".

"هتنور، تيجي بسلامة ابقي بلغيها سلامي".

"يوصل، نتحرك انا علشان متأخرش علي عمو احمد".

"تمام يا روحي، ابقي سلميلي علي احمد"

"يوصل، باي"

عندما همت للمغادرة أتاها أكثر صوت تكره في حياتها.

"رايحه فين علي الصبح كده يا كارما"

"رايحه اجيب ريم من المطار، في مانع"

"كنت عايزه اقولك ابقي رني علي اسلام عايزة في حاجه مهمه".

"قولي له اني مشغولة اليومين الجاين دول، بابا انا هبات عند ريم انهاردة علشان وحشاني".

"زي ما تحبي يا حبيبتي، روحي يلا علشان متتاخريش علي عمك احمد".

"حاضر، باي"

وعلي الناحيه الثانيه كاميليا تنظر لها بهدوء مخيف وبعد رحيل كارما اردفت قائلة:
" مش عارفه ليه انت لتسمح لها انها تبات عند ريم كتير ليه؟".

رد ادهم والد كارما ببرود :
"ريم صحبة كارما من زمان واحمدابوها صحبي وانا بثق فيه اكتر من اي حد."

"ماشي يا ادهم، لما نشوف اخرتها مع أستاذة كارما"

لم يعلق ادهم علي كلامها بل اكمل فُطوره بسرعه كي يرحل لانه يعلم أن كاميليا لن تصمت وسوف تفتح هذا الموضوع ثانيًا وقام من مكانه وذهب ناحية سيارته كي يذهب اللي عمله أم من تكون كاميليا فهي زوجة ادهم والد كارما وتزوجت بعدما ترك والدة كارما التي سافرت امريكا الي اخوها بعد الطلاق.
______________________

عند كارما وصلت هي واحمد والد ريم المطار في انتظار وصول ريم لاحظت كارما أحداً يجري أليها وعناقها مرةً واحده وبالتأكيد عرفت كارما من الذي عناقها لتقول:
"وحشتني جدًا يا ريم."

"انا مغبتش غير اسبوع بس عنك"

"يعني موحشتكيش خالص؟"

|| رواية صفقة عشق || حيث تعيش القصص. اكتشف الآن