✨part8✨

957 101 20
                                    

✨تأخذني عينيگ لبحر ماله اول من اخر ✨

✨افكركوا✨

قالت كارما : " هو يعني ينفع ...... تفكر في حوار انك تخطبني ونقعد السنه دي مع بعض بعدها نفركش قصدي خطوبة مزيفة يعني".

قال مراد بعدم فهم : " اي "

قالت كارما : " مراد احنا داخلين علي البيت وقف العربيه ".

اقف مراد السيارة لينظر الي كارما ثانيًا لتقول كارما : " انا مش بجبرك انا بس بقولك كاقتراح وهسيبك تفكر براحتك بس ارجوك رد عليا قبل يوم الخميس انا في عريس تاني جي يتقدم ".


كان مراد يستوعب شيئًا ولا يعرف بماذا يجيب، بعد أن أنهت كلامها ولم تجد اجابه من مراد خرجت من السيارة ورحلت الي بيت ريم وسما وصل الباقيه عند مراد لتسأله ريم : " مراد فين كارما ".

ليعود مراد للواقع ويستوعب الجميع وصلوا وكارما رحلت ليجيب علي ريم وهو يقول : " كارما دخلت البيت".

قالت ريم بقلق : " بيتها ولا بيتنا ".

أجاب مراد بتفكير : " لا تقريبًا عندكوا ".

قالت ريم بتسأل : " تقريبًا ؟ ".

قال مراد : " أيوة ".

قالت ريم سريعًا : " تمام ماشي، انا دخله يلا يا سما".

ودعوهم ورحلوا، دخلت سما وريم علي كارما غرفتها ليقتربوا منها ويحضنوها لتقول كارما بضحك : " في اي مالكوا هموت ولا اى؟ ".

قالت ريم بحزن : " بطلي الكلام دا بعد الشر ".

ضحكت كارما علي طريقة ريم في الكلام لتقول سما : " مش عايزه تعرفي انا حضنتك ليه ".

قالت كارما بفضول : " عايزة ".

قالت سما بحب وعيون علي وشك البكاء : " علشان انا بحبك اوي انا مستغربه انك عملتي كل دا علشاني".

بكت سما وريم ايضًا شاركتها البكاء لتحتضنهم كارما وترتب علي ظهورهم لتقول كارما بعدها : " طيب انتِ يا ريم بتعيطي ليه دلوقتي، سما اتأثرت من اللي حصل انهارده وانتِ بقى اى ".

قالت ريم ببكاء أكثر : " علشان انا بحبك اوي يا كارما، وكل ما افتكر انك ناويه تسافري بعد سنه بضايق ".

زاد بكاء سما وريم لتقول كارما : " طيب بس كفايه عياط انتوا هتقدوا الفتره اللي قعدها هنا في العياط ولا اى وتاني حاجه انتوا ليه محسسني اني هروح مش هرجع طب ما احنا هنتكلم مع بعض علي    طول ".

|| رواية صفقة عشق || حيث تعيش القصص. اكتشف الآن