قالت كارما بعفويه : " مراد اخطوبني ".
نظر لكارما بتفاجأ وهي كي تصلح ما قالته قالت : "انا اسفه انا قصدي يعني انا عايزه حد قريب مني اكون بثق فيه يجي يخطبني ونتخطب سنه بس وبعدها نسيب بعض ".
قال مراد بتفهم : " اه فهمت، بس اشمعنا سنه ".
اجابت كارما : " علشان أن بعد سنه هقدر أقرر إذا كنت عايزه اكمل في مصر واقعد مع بابا أو اسافر لماما امريكا ".
قال مراد بتسأل : " وانتِ ناويه تعملي اي ".
قالت كارما : " انا من ساعة ما بابا وماما ما انفصلوا وانا عايزه اروح اقعد مع ماما علشان كاميليا دي، بس بابا اتحجج اني في ثانوي وان النقل دلوقتي مش هيكون كويس وان استني لحد ما اخلص تالته لو عايزه اروح ادرس بره تمام وكمان انا قعدت علشان ريم وسما وكمان علشانه هو مكنتش هقدر اسئله بردو وكل فتره ماما بيتجي تشوفني".
قال مراد : " اه ماشي يعني احنا هنقعد مع بعض سنه بس وبعد كده هتسافري يا ريت كنت اتعرفت عليكِ قبل كده ".
قالت كارما بضحكه خفيفه : " اى دا انتَ زعلت انا هسافر مش هموت يعني هنقدر نتكلم مع بعض واكيد هاجي زيارات كتيره هنا ".
أجاب مراد بتفهم : " بعد الشر ".
ابتسمت وقالت بعدها : " انا مش عارفه اختار مي…".
كارما تليفونها رن وهي بتتكلم فاجابت بسرعًا وقالت للصوت منخفض لمراد " معلش لحظه ".
نظرها لها بابتسامه وحرك رأسه لتقول كارما : " الو يا يوسف عامل اي؟ ".
قال يوسف : " الحمدلله بس مش وقته سلامات دلوقتي انا عايزه اقولك ان حازم طلع فندق ومعاه واحده شمال".
قالت كارما : " فندق اي ومين الي بيراقبه ".
أجاب يوسف : " الواد اللي بعته يبراقبه تعب من شويه وقابلته عند الكازينو اللي كان في جازم وكمان انا مقدرتش ادور علي حد تاني دلوقتي المهم اسم الفندق (*****) ".
قالت كارما : " انا جيه حالًا خليك واقف متمشيش باي ".
قال يوسف : " ماشي باي ".
اغلقت كارما وهي تنهض من علي الكرسي واخذت حقيبتها وهي تقول لمراد الذي عندما وجدها تنهض وقف كي يري الي اين ستذهب " انا لازم امشي معلش".
قال مراد : " في اي يا كارما ".
قالت كارما : " هقولك بعدين معلش ".
أنت تقرأ
|| رواية صفقة عشق ||
Romanceاي اللي هيحصل لو اب شك في بنته و أجبرها أنها تتخطب ؟؟ هل هتسمع كلامه ؟؟ من هيكون السبب في الشك دا ؟؟ || صفقة عشق || هنشوف اللي هيحصل مع بطلتنا و بطلنا ❤️ هذه الرواية مكتملة بالفعل، ولكني اقوم بالتعديل فيها، ساحولها الي لغة عربية الفصحى، لأنها كانت...