Segala nama watak, nama tempat dan latar tempat tidak ada kena-mengena dengan dunia nyata.
Hadirkan username wattpad korang dekat sini! 10 username bertuah akan ditag dalam chap yang seterusnya 👉
"...kau rasa, dia pantas untuk diperjuangkan?"
| Bidadari Milik Raid |
SEKOLAH MENENGAH BUKIT PANGLIMA, KUALA LUMPUR,
ARIF, SOFIAN, FAHMI,
KELAS 6 SINAR."Kau memang betul-betul nak cari mati lah,"
Sofian mengeluh. Dia menatap skrin telefonnya yang memaparkan sebuah mesej daripada seorang rakannya, Fahmi, tentang khabar angin yang telah dibuat oleh Arif. Nafas ditarik panjang, sebelum dia menghembuskannya dengan kasar.
Dia menaiki satu persatu anak tangga, lalu menuju ke arah kelas yang berada di tingkat yang paling atas. Rambutnya diraupkan ke belakang, sebelum dia mendekati Arif yang terlihat kusyuk memandang ke luar.
"Fahmi bagitahu aku yang kau nak battle dengan Raid malam esok. Kau ni dah gila ke apa? Tak cukup ke si Airis tu belasah kau sampai kaki kau tempang minggu lepas?"
Dia menerjah tanpa basah basi. Earphone yang terpasang pada telinga kanan Arif ditarik dengan kasar hingga membuatkan lelaki itu mendengus. Giginya diketap kuat.
"Kau jangan nak main gila dengan kumpulan Raze boleh tak? Silap hari bulan, nyawa kau yang melayang tau." Sofian menyambung kata-katanya lagi. Dia tidak menghiraukan bunyi bising yang ada dalam kelas ini, sebaliknya matanya tajam menatap wajah Arif yang tampak kosong itu.
Raze. Semua orang tahu betapa gila dan berkuasanya kumpulan itu. Yang terdiri daripada empat laki-laki yang hebat latar belakang mereka.
"Memang aku gila. Kalau bukan sebab jantan tu rampas awek aku, tak ada maknanya lah aku nak berurusan dengan kumpulan sampah macam tu!" Arif mendengus. Dia menarik kasar earphone di sebelah telinga kirinya sebelum memasukkan earphone itu ke dalam beg sandangnya.
Sofian menghela nafas keluhan. Tak tahu apa lagi yang patut dia katakan pada Arif. Berbuih mulutnya menasihat lelaki itu, tapi satu apa pun tak terlekat dalam fikiran rakannya.
"Pembetulan, bukan Airis yang rampas awek kau tau. Tapi disebabkan perangai buaya tembaga kau ni lah yang buatkan awek kau tuh pergi pada Airis. Kau dah lupa apa yang kau buat pada awek kau tu? Lupa apa penyebab utama korang berdua putus? Perlu ke aku
ingatkan?"Sofian bersandar pada kerusinya, yang betul-betul berada di hadapan Arif. Kedudukan mereka hanya dipisahkan dengan sebuah meja besi yang berwarna hitam. Dari sini, dia nampak betapa tajamnya tatapan Arif pada dirinya akibat kata-kata yang telah——terlanjur keluar daripada mulut Sofian.
Tapi itu adalah hakikat yang sebenarnya. Sofian tak nak masuk campur pada awalnya, tapi ada masanya dia perlu tegur dan ingatkan Arif, tentang kesalahan yang menjadi penyebab utama hubungannya itu berantakan. Bukan Airis yang rampas kekasih Arif, tapi kelalaian Arif dalam soal 'setia' ini buatkan gadis itu pergi dalam hidupnya.
YOU ARE READING
Raze : Raid Rizqi
Teen FictionRAZE : Tengku Raid Rizqi Spin off Mikasya Dark Romance | Teen Fiction ******* RAZE itu adalah gabungan empat nama, di mana anggotanya terdiri daripada empat orang remaja lelaki yang sangat hebat latar belakang keluarganya. R : Raid Rizqi A : Airis...