08

64 1 0
                                    


"Jiyeon?" Jiyeon memandang lelaki tersebut.

"Hansol?" Hansol , kawan kepada jiyeon. Dia juga sukakan hansol dahulu tetapi dia tidak sesuai untuknya.

"Awak buat apa kat sini?" Soal hansol.

"Saya tengah beli barang dapur. Awak?" Soal jiyeon

"Same as well." Lalu mereka tersenyum.

--
"Awak bekerja as maid? " lalu dia mengangguk. Banyak soalan dia tanya tetapi jiyeon respon dengan tenang.

"Saya gerak dulu hansol. Saya kena ke rumah sekarang ni." Lalu hansol melambai tangan.

"Kejap ,Jiyeon. Saya nak nombor awak boleh?" Lalu jiyeon mengangguk . Dia berikan nombornya pada hansol.

"Gomawo . Hati-hati." Dia lambai balik lalu dia pergi dengan pantas.

Hansol POV

Dia single lagi? Aku dah lama sukakan jiyeon. Tapi aku tak tau . Dia masih single lagi atau tak.

--

"Woo.. saya masakkan kari harini. Cuma awak tak pernah kan rasa kari global punya ?" Soal jiyeon.

Lalu wonwoo cuba merasa kari tersebut. Matanya membesar.

"Awak letak apa ? Sedap sangat!" Lalu jiyeon tersenyum.

"Coconut milk. Ni dari malaysia. Saya belajar dari eomma . " lalu dia makan dengan berselera.

"Sayang, awak buat saya naik berat badan macam ni." Kekok buat jiyeon.

"Sayang? Nugu?" Soal jiyeon.

"Neo." Lalu jiyeon tersenyum .

"Aniya. Awak main main kan?" Soal jiyeon.

"Dah awak buah hati saya. Takkan saya nak cari orang lain?"

"Makan.. woo . " lalu mereka makan dengan tenang.

--
Jiyeon ke rumah eommanya. Tapi wonwoo kena ikut sekali.

"Saya tak nak awak ikut tapi awak nak sangat ikut." Marah jiyeon lalu wonwoo
Memandang jiyeon.

"Kalau awak lari dari saya macam mana?" Soal wonwoo. Jiyeon mengetap bibirnya.

"Kalau saya lari pun. Bukan susahkan awak pun." Suara jiyeon agak perlahan. Tapi wonwoo dengar  .

"Apa awak cakap? Nak saya jadi singa dulu ke?" Lalu jiyeon terdiam.

Mereka sampai ke rumah eomma jiyeon.

"Ommo jiyeon ah! Bila kamu sampai?" Soal eommanya. Lalu jiyeon memeluk eommanya.

"Eomma, yeon rindu eomma." Lalu eommanya membalas pelukan jiyeon.

"Siapa tu? Bakal suami kamu ke?" Soal eommanya. Jiyeon terdiam seketika.

"Yeon kerja pembantu rumah dekat rumah dia." Kata jiyeon.

"Bakal suami dia ." Jawab wonwoo dengan selamba. Jiyeon memandang wonwoo dengan mata tajam.

"Ommo.. kamu tak cakap dengan eomma pun." Lalu eomma membawa mereka masuk ke dalam rumah.

"Maafkan saya, rumah saya tak kaya ." Lalu wonwoo ketawa kecil.

"Saya tak kisah. Saya suka perumahan kampung actually." Lalu eommanya menghidangkan air untuk mereka.

"Eomma. Susahkan diri eomma je." Lalu jiyeon tolong tuangkan air untuk wonwoo.

"Jadi, kamu kerja dekat rumah dia tapi kamu dengan dia bercinta." Eomma saja buat jiyeon panas.

"Saya suka dia makcik."

"Panggil eomma . Nama kamu siapa?" Soal eomma.

"Eomma, nama dia jeon wonwoo." Lalu eommanya mengangguk tahu.

"Kamu stay la sampai makan tengah hari, eomma masak banyak untuk kamu berdua. " lalu mereka mengangguk.

--

"Gomawo eomma. " lalu jiyeon menghulur sampul pada eommanya.

"Apa ni jiyeon?" Soal eommanya.

"Duit bulanan eomma. Jiyeon dah kerja . Jadi jiyeon rasa terhutang budi dengan eomma. "

"Susahkan kamu jela. Ambik balik .. eomma taknak susahkan kamu-"

"Ani.. eomma ambil la. Yeon ikhlas . Jiyeon janji akan lawat eomma lagi." Lalu mereka berpelukan kali terakhir."

"Eommonim.. gomawo sebab masak tadi." Kata wonwoo.

"Jaga jiyeon elok elok untuk eomma boleh?" Lalu jiyeon melambainya . Air mata jiyeon mengalir sambil melambai. Dia rindukan eommanya . Dia selalu menyebut namanya apabila dia kesusahan.

"Nah." Wonwoo menghulurkan tisu.

"G-gomawo." Dia mengesat airmatanya.

"Sayang okay? " lalu dia mengangguk.

"Jaga jiyeon untuk eomma boleh?" Perkataan itu masih dimainkan dalam kepala wonwoo.

'Saya janji. Saya akan jaga jiyeon. Macam mana dia ubah saya. Eommonim'

[On-GOING] HURT AS YOU FEEL [WONWOO]Where stories live. Discover now