Jiyeon membawa wonwoo untuk membeli barang dapur.
Kini , dia sayang wonwoo. Mungkin jodoh mereka kuat seperti yang dia sangkakan.
"Baby, malam ni masak jjambong please." Dia merayu sambil mengambil dua biji tomato sambil masukkan dalam plastik.
"Dah lama tak makan benda sedap asyik asyik hadap benda sama.." Dia merungut lalu jiyeon meletakkan barang di dalam troli.
"Awak kutuk masakan saya kan? Lepasni awak order makanan sendiri. Jangan suruh saya masak." Dia kata sambil bermasam muka.
"Dia merajuk pulak... mana ada, masakan awak sedap cuma hari hari benda yang sama buat saya letih." Wonwoo mencuit pipi jiyeon.
"Awak yang suruh masak benda tu, saya buat jelah." Jiyeon memukul lengan wonwoo.
"Sakitlah!"
Seseorang memerhatikan mereka dari jauh.
'Jeon wonwoo, tolong selamatkan aku...'
--
Mingyu mengajak wonwoo dan jiyeon untuk datang ke rumah mereka.
Mingyu baru sahaja kahwin. Lalu mereka datang untuk menyambut perkahwinan mereka.
Dia mengajak kawan kawan mereka juga jadi mereka tidak sunyi untuk menyambut.
"Jiyeon, ni isteri saya. Sooyoung." Lalu sooyoung memeluk jiyeon dengan mesra.
"Sooyoung masak sorang ke? Tak penat?" Jiyeon melihat sooyoung sedang memasak pasta di dalam pan.
"Mingyu ada tolong jugak, jiyeon tolong gaulkan.. sooyoung nak tengok diorang bakar daging kejap." Lalu dia mengangguk sambil memegang senduk untuk menggaul pasta tersebut.
"Jiyeon?" Tiba tiba dia memandang kelibatan seseorang.
"H-hansol." Dia cepat cepat mengalih pandangannya dari dia.
Dia taknak benda ini berlaku lagi sekali jadi dia mengabaikan hansol.
"Mana semua orang?" Dia mendekati jiyeon tetapi dia menutup api dan melarikan diri dari hansol.
"Nonsense."
--
Hansol membawa minah , kerana dia cuba membuatkan wonwoo rasa geram.
"Jiyeon kan?" Minah cuba menegur jiyeon.
"B-betul." Dia senyum tapi senyuman itu terpaksa.
Dia melihat jiyeon sambil tersenyum .
Tapi senyumannya ada something tak kena.
"Sayang, you masak pasta tadi sedap." Mingyu memuji sooyoung sambil mencuit hidungnya.
"Tapi yang pasta tu, jiyeon yang tolong jugak sebab mana tahu you main main masa bakar daging tadi." Wonwoo memeluk lengan jiyeon.
"See, sooyoung dengan jiyeon boleh masak ." Jiyeon senyum sambil melihat wonwoo.
"Nak credit je tu." Jeonghan ketawa kecil.
"Kau jeles sangat ke ha meh aku lawan kau." Wonwoo jeling pada jeonghan
--
Hansol masih hantar mesej pada jiyeon tetapi dia tidak membalas.
Dia stress kerana hansol cuba mengugut dia untuk kahwin dengan dia .
"Jebal , jangan ganggu saya.." dia delete nombor hansol lalu dia naik ke atas lalu dia tersenyum kerana wonwoo sedang bermain game.
"Sayang, you okay?" Wonwoo pusing ke belakang melihat muka isterinya bermasam muka.
"A-ani... takde apa lah ... saya rasa saya nak rehat kejap." Wonwoo berhenti main game dan baring sebelah jiyeon.
"Siapa buat isteri saya macam ni? Hm? Kan tak seronok kalau tengok dia macam ni..." wonwoo mengusap rambut jiyeon.
"Saya okay lah.... takde apa yang nak dirisaukan ." Jiyeon memeluk wonwoo.
"Saya tahu apa yang boleh buat awak happy." Wonwoo mengalihkan muka jiyeon ke bibirnya.
Lalu dia mengucup bibirnya .
Jiyeon tersenyum apabila wonwoo cuba hilangkan stressnya.
"You suka buat macam ni.." lalu wonwoo ketawa kecil.
"My baby actually like it kan?" Soal wonwoo
"Mana ada ! Dah la saya nak tidur kejap."
"Ala dia tukar topik pulak ." Lalu wonwoo memeluknya ..
Mereka tidur bersama .
YOU ARE READING
[On-GOING] HURT AS YOU FEEL [WONWOO]
Fanfic" Kau ingat kau boleh duduk senang lenang dekat sini? Jangan mimpi" kata wonwoo . Kau hanya pembantu rumah tetapi kau digunakan slave untuk lelaki tidak waras. " Cik wonwoo , Saya taknak!" "Kau nak aku dera kau atau kau nak terima untuk jadi pasan...