"Jeon wonwoo! APA KAMU DAH BUAT?!" Soal eommanya. Dia dapat mesej dari jiyeon yang dia berhenti kerja.
From jiyeon:
Mrs jeon. Saya terpaksa berhenti kerja sebab saya tak tahan dengan anak puan. Maafkan saya.
"Apa woo buat eomma? Wonwoo tak suka ada pembantu rumah." Lalu wonwoo menyandarkan kepalanya di sofa.
Dia buat seperti tiada berlaku. Lalu eommanya dengus. Dia marah dengan kelakuan anaknya yang tidak waras ini.
"Eomma tak kira, kamu pujuk balik jiyeon. Eomma nak kamu cari dia . Minta maaf dengan dia apa yang kamu buat pada dia."
"Woo taknak kurang ajar dengan eomma tapi , woo taknak ada maid. Macam buat woo ni jadi budak budak. Woo dah besar-"
"Kamu yakin? Sejak kamu ditinggalkan oleh minah. Kamu yakin yang kamu ni dah besar? Dah matang? Eomma nak kamu cari jiyeon. Kalau kamu masih anggap eomma ni adalah eomma yang lahirkan kamu. Pergi cari dia."
Wonwoo mengeluh. Dia tak tahu dia jadi begini sebab minah. Minah tinggalkan dia sebab atas family nya. Mereka tak sukakan wonwoo. Mereka fikir wonwoo adalah jahat, party,kaki mabuk dan sebagainya.
--
Jiyeon mencari handphonenya . Tiada dalam beg tasnya. Dia sekarang buntu . Patutkah dia patah balik ke rumah wonwoo untuk ambil barangnya?
"Aku benci wonwoo." Hatinya bermonolog. Tapi phonenya amat penting.
Dia buat keputusan yang dia akan mengambil phonenya di rumah wonwoo .
Dia cuba berjalan tapi kelakuan semalam membuatkan jiyeon tidak boleh berjalan.
Tibanya di rumah wonwoo. Dia cuba membuka pintu perlahan lahan. Ternyata mrs jeon ada di situ.
"Jiyeon! Kamu okay ke ? Kamu boleh jalan tak ni?" Soal mrs jeon.
"Maafkan saya mrs jeon. Saya pulang nak letakkan kunci rumah dan ambil phone saya.
"Maafkan saya jiyeon sebab anak saya buatkan awak sebegini."
"Saya rasa menyesal dengan kelakuan anak saya jiyeon. Jiyeon tolong jangan berhenti. Saya sanggup bayar gaji lebih untuk kamu." Ujar mrs jeon
Dia dah buat aku macam ni. Pukul aku. Rogol aku. Dia masih nak aku kerja dengan dia?
Gila.
Gila dengan permainan wonwoo. Aku bukan slave dia.
"S-saya fikirk-"
"Takpe jiyeon. Saya bagi kamu duit dulu. Maafkan saya jiyeon. Kamu buat rawatan dulu secukupnya" Lalu mrs jeon menghulurkan duit bernilai 300,000 won.
Mrs jeon kaya. Dia sebagai boss besar di syarikat jeon's line. Aku terima dengan hati yang tidak seberapa.
"Saya .. saya keluar-"Dia ternampak wonwoo sedang turun kebawah . Lalu dia cuba berpaling padanya.
"Woo. Bawa dia ke hospital. Kamu yang cederakan dia. Jadi kamu yang kena bertanggungjawab." Lalu wonwoo mengeluh.
"Baik. "
"Takpa puan- saya naik tax-"
"Dengar jela kata puan jeon tu. Jangan banyak bunyi." Lalu dia akur arahan wonwoo.
Kau dah rosakkan aku . Tapi kau masih nak kurang ajar dengan eomma kau? Dan aku juga. Perlukah aku akur kau ?
--
Di dalam kereta . Jiyeon duduk di belakang. Dia masih trauma dengan wonwoo. Tapi wonwoo masih muncul di pemandangannya."Dah sampai. " lalu jiyeon cepat cepat keluar dari kereta . Tapi dia masih tidak boleh berjalan dengan elok.
Tangannya di pegang oleh wonwoo. Tapi dia tepis.
"Jangan sentuh saya. Saya taknak pertolongan dari awak. " lalu dia cepat cepat tinggalkan wonwoo.
--
Dia diberikan ubat. Dan lukanya semua sudah dicuci.Dia melihat kelibatan wonwoo tetapi tiada. Jadi dia ada peluang untuk melarikan diri darinya.
Dia cuba berjalan dengan selaju mungkin.
"Kau nak pergi mana? Aku tunggu kau ni." Kata wonwoo .
"Awak balik lah. Saya tak perlukan pertolongan awak. " lalu tangan jiyeon ditarik. Lalu dia cuba membawa jiyeon ke kereta tapi jiyeon cuba menepis tangannya tetapi gagal.
"Awak dah kenapa?! Saya jerit sekarang ni." Lalu wonwoo menekup mulutnya.
"Go home . And i will do something." Lalu dia menolak jiyeon masuk ke dalam kereta.
-- [wonwoo house]
"Apa awak nak? Patut ke saya kerja sini? Awak dah ambil mahkota saya. And now awak nak buat apa lagi. " jiyeon cuba menjauhkan dirinya dari wonwoo.
"Tolong ubah aku. " lalu jiyeon tidak faham apa yang wonwoo sampaikan.
"Apa-"
"Ubah aku. Ubah aku untuk lupakan minah." Dia terdengar nama minah semalam.
"Aku. Merayu." Dia duduk lalu dia sujud .
"Maafkan aku, jiyeon sebab aku gunakan kau sebagai puasan aku. Aku tahu kau dah benci aku. Aku khayal sebab minah. Dia tinggalkan aku. " wonwoo sedang beremosi.
Dia memegang kaki jiyeon. Air mata jiyeon mengalir. . .
Sakit. Sakit sangat aku sebagai umpan wonwoo. Tapi aku.. aku tak boleh berdendam. Aku cepat memaafkan orang .
"Cik wonwoo. Bangun. Saya taknak awak macam ni. " lalu wonwoo melihat jiyeon.
"S-saya boleh maafkan awak. T-tapi. Saya perlukan masa. "
"Duduk dengan aku j-jiyeon. Jebal." Lalu jiyeon cuba mengesat air mata.
Apa ujian kali ini ya tuhan.. kau sahaja tahu apa yang akan berlaku lepas ni.
YOU ARE READING
[On-GOING] HURT AS YOU FEEL [WONWOO]
Fanfic" Kau ingat kau boleh duduk senang lenang dekat sini? Jangan mimpi" kata wonwoo . Kau hanya pembantu rumah tetapi kau digunakan slave untuk lelaki tidak waras. " Cik wonwoo , Saya taknak!" "Kau nak aku dera kau atau kau nak terima untuk jadi pasan...