Tesadüf Mü sence hersey bizim seninle karşılaşmamız gereken zaman da hissettiklerim sana bağlanmam , sevmem kaderin bir parçası olmalıydı , bu yaşadıklarımız ağırdı bize şuan hastanene koridorun da bir yabancı gibi durmamıza sebep olan insanların bizi kavuşmamıza engel olan herkes elini kolunu bağlamış olanların muhasebesini yaparken ,karşımda çaresiz duruşun ağzımdan çıkan sözlerin suskunluğu ile bakışlarımız neyi çözecekti bimiyorum.
Hayatın bize bir hediyesi olamayacak mı benim çabalarım ,Eyşanın savunmasız kalışı annemin geçmişin kinini kusarken bizi bir gram düşünmemesi , biran sevdiğim kadınla yabancı olmuştuk ,seninle en yakınlarımızdan vurulmuştuk bugün ,en güzel günümüzün ailemizin geçmiş günahıyla kirlenmiştik bugün şimdi sana bakıyorum da yaşanmışlıkların korkusuyla yanıma bile gelemeyecek kadar sevgimize esir olmuştuk.
Doktorun ağır derecede geçirdiği sinir krizinin sebebini sorarken Bile sessizliğimizin altında ezilmiştik . Sahi ya neydi mutluluk bilen varmıydı ben demiştim Eda'ları sonumuzu kestirenlerle doluydu, bakışları Bile herkesin hükmüyle dolmuştu kafayı yemek üzereydim .
Teyzem yanıma geldiğinde elini omzuma koyduğunda anlamıştım aslında Ne diyeceğini ;
"Ah Alim bahtsız oğlum nasıl olur bilmiyorum bu olay onca insan arasında birbirinizi bulmanız aklım almıyor. "
"Almayan ne teyze yalanlarla büyümüş biri için aklının almadığı Ne söyler misin ?
Benim gücüm yok artık olanları duymaktan , yorum yapmaktan , bugün payıma hangi yalanları dinlerim ailemden demekten başka Ne kaldı elimde baksana bize karşımda sevdiğim kadın bu özel günümüzde lanet olsun ki annemin geçmiş günahlarının kini kusarken beni bir gram olsun düşünmedi , ömrümü beraber geçiremeye söz vermiş sevdiğimin yanına gitmeye , elini tutup geçecek demeye cesaretim bile yok boşversene teyze sen beni "
"Geçeçek oğlum İnan bana geçeçek o kızında sucu yok ,halasına rağmen senin yanında yapma böyle ablamda iyi olacak oda İnan çok şaşırdı böyle olsun istemedi ama kaderin işine bak biran hersey farklı bir hal aldı , ama böyle olacağına kimse istemezdi ,çok ağır onun için ..Hadi git yanına bak nasılsa korkmuş ,ağlamış kız yapma bunu ona ...
Eyşan karşımda öylece bana bakıyordu nasıl derdim her şeye rağmen seninleyim diye , bu ona haksızlık olmazmıydı, annem her ona baktığında elbet bir gün geçmişin kinini , bedelini yüzünde vuracağından adım kadar emindim , diyecek söz kalmamıştı artık ...
Saat gece yarısına geliyordu ,teyzem Eyşanın yanına gitmiş gitmesi gerektiğini söylüyordu o ise sadece bana bakıyordu gözlerime, gücümün olmadığını oda biliyordu ;
"Eyşan ....
"Efendim Ali "
"Gidiyor musun?
"Evet geç oldu bizimkiler de bekliyor beni yarın yine gelirim ben iyi misin ?
"Dışarıya çıkalım mı ?
"Olur "
"Ahhh bugünü nasıl toparlarım bilmiyorum""Toparlama Ali herşey ortada sen iyi ol anneni yanlız bırakma ben sadece bunu istiyorum varsın olmasın sonumuz biz kavuşmadanda sevebiliriz öyle değil mi baksana bana gözlerime bak , Sen bugüne kadar elimi hiç bırakmadın herkesin günahı kendine saklı , bizim bir günahımız yok ama bir bedel ödeyeceksek ailemiz için öderiz ama sen iyi ol anneni yanlız bırakma ben gidiyorum ama bu senden bizden vazgeçtiğim için değil senin için ....
"Yapma böyle sen benim yüreğimsin senden vaZgeçemem ama bundan sonra neler olur bilmiyorum ben böyle olsun istemedim , sen benim hayatımda ki tek gerçeksin unutma bunu sana birşey olmasına izin vermem "
"Alim bak bana ben bu dünyada birine sahip olmayı senden öğrendim ,sevmeyi , sevilmeyi koşulsuz , sorgusuz mutlu olmayı sen öğrettin bana , benim yüreğim sana ait sonumuzun Ne olacağını bilmiyorum ama sen benim tek gerçeğimsin ,şimdi gidiyorum evdekilerden haberim yok babamı karşıma alıp konuşacak bir durumum yok , halam ise kavuşmamıza yemin etmiş yalanlarını sıralayacak güçte o yüzden beni düşünme ben doğruları senden öğreneceğim , kendine iyi bak gücünü kaybetme bizim birbirimize ihtiyacımız var ...
"Sende Eyşanım eve geçince haber et bana taksiyle git bindireyim seni sakın halanın seni ezmesine izin verme ben ne olursa olsun bir yolunu bulacağım ...
Eyşan...,
"Efendim Alim"
Öyle bir sarılmıştım ki ona içime alıp hiç bir yere gitmesine izin vermek istemeden , sadece zaman dursun , kokusunu içime çekeyim onu bu hayattan alıp kurtarmak istiyordum ,kendi hayatım , geçmişim zerre umrumda değildi ama bunu yapacak Ne gücüm vardı , nede hayatıma alacak cesaretim ...
Hastaneye girdiğimde kalbimdeki acıyla Ne hissettiğimi bilemeden yürüyordum , aklımı kurcalayan onca olayın iç yüzü iyice midemi bulandırmaya başlamıştı , annemi odaya çıkarttıklarını hemşireden öğrenip odaya yöneldiğimde teyzemle ,annemin konuşmalarını rastladım Annem ;
"Nasıl olur Nevin bunlar oğlumun başına gelir , hayatıma sebep olan adamın kızını sever , ben neyin savaşını verdim bugüne kadar ,aklım almıyor anlıyor musun ben yıllar önce o evin kapısına gittiğimde beni almayan kadın Eyşa' nın halası çıkar , bana Mehmet'in eşiyim diye tanıtmış , kavuşmamıza engel olan kadın karşımda görünce ne olduğumu şaşırdım , Mehmet nasıl o hale geldi , onca yalanlarla kandırdı beni tek bir söz edemedi , açıklama yapacak gücü Bile yoktu ve yıllar sonra oğlum ,canımın parçası gidip o kızı sevmiş nasıl olacak kardeşim kafayı yiyeceğim ...
"Sakin ol abla bir dur nerden bilsin çoçuklar sevmişler , kim bilebilir Ali bilse böyle olur muydu Allah'ın işi işte kapanmayan bir sayfa geldi tekrar açıldı , valla Alime üzülüyorum kızın hali hal değil Ali'nin gözünün içine bakıyor nasıl seviyorlar abla ben onlara üzülüyorum en çok "
Kapıdan içeriye girdiğimde ikisininde yüzündeki şaşkınlık bana bakarak daha artmıştı halen söylemeye bile cesaretleri yoktu ;
"Şimdi siz Ali söylediklerimizi duymazsa hangi yalanları sıralarım diye içinizden boşuna geçirmeyin ben Hepsini duydum !
"Anne Allah aşkına bana niye yalan söylüyorsun ,hiç bir boktan haberim yok benim ve oğlun için neden bağrına taş basmayı denemedin ,bu , bencillik değilde nedir anlatsana ya benimde bir onurum , gururum yok mu baksana o adam mezarda, mezarda hiç mi kemikleri sızlamaz diye düşünmüyorsun , Ya benim anlamadığım bunca yalanın içinde kalkıp hayatımın en doğru zamanında bakıyorum annem kan kusuyor millete elin adamına gözlerine bakıp geçmişin yarasını kanatırken benimde bir oğlum var , o ne der , ne düşünür demiyorsun , doğru senin sevgin sevgi bizim ki ne görmüyor musun anne Ne haldeyim ortada gidip gelmekten yoruldum anlıyor musun ben şimdi ne yapacağım söyle bana sevdiğim kadın ellerimden uçtu gitti , benim yuva kurmaya , mutlu olmaya boktan hayatta hiç mi şansım yok mu söyle yok mu Anneeeeee !"Oğlum Alim böyle olsun İnan istemezdim çok sabrettim ama kaldıramadım ,ben kimsenin kemiklerini sızlatacak bir şey yapmadım eğer o beni bir gram düşünseydi sevseydi alıp bu hayattan çekerdi yapmadı baban beni korumadı ,sevmedi anlıyor musun benim tek günahım Ne biliyor musun Ben kimseye ait olmayı beceremedim bende istemezmeydim mutlu olmayı , gülmeyi , seni sevgiyle büyütmeyi ama olmadı yıllar sonra tekrar başa sardım ve bu sefer öyle kolay sıyrılmayacak kimse herkes bana yaşatılan hayatın bedelini tek tek ödeyecek !!!!!
.....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TESADÜF MÜ NE DERSİN BİZE ?
Roman d'amourİnsan kaderini kendisi çizemezmiş Ne kadar çabalarsan çabala yazılan kaderi de değiştirmek mümkün de değilmiş ve bende bana sunulan kaderin gölgesine sığındım bir şeyler eksikken seninle tam olmak ne kadar doğruydu ?