Bab 2

21 4 0
                                    

Pagi pagi lagi semuanya kelam kabut mana taknya semua yang dirancang menjadi tidak teratur.Menyempat lagi melayan movie sampai terlewat untuk kekelas tuisyen bakal anak buahnya itu.

Habis dibasuh telinganya oleh ibunya kerana sikap kealpaannya itu yang membuatkan anak muridnya menunggu lama.

Boleh tahan kecoh juga apabila along turut menyimbah air di api yang marak itu.Nanti nanti sajalah dia sarapan selepas kerjanya itu.

"Okay feena calm down."ujarnya bersama senyuman apabila menarik nafas lega beberapa kali.

"Assalamualaikum"sapa feena apabila sampai dipintu pagar utama rumah mama mertuanya itu.

Boleh juga usha bakal suaminya nanti.
Salam yang diberikan mendapat jawapan dari dalam.

"Walaikumsalam, feena masuklah"ujar bakal mama mertuanya itu

Feena apa lagi tersengih dan perlahan lahan masuk kedalam rumah.Dilihatnya 2 orang pelajar sedang duduk di gazebo rumahnya.

"Hello, my name is miss feena"ujar feena membuatkan dua orang pelajar itu tersenyum manis dan menyambut sapaannya.

"Yeay,acik feena dah sampai"ujar kanak kanak itu.

"Miss feena? Bukan acik ke?"ujar rayyan membuatkan feena ketawa kecil

"Yang ni rayyan kan? Panggil acik pun boleh"ujar feena sebelum tersenyum manis.

"Acik feena, jom masuk dalam sebelum belajar."ujar syasya membuatkan feena mengeleng dengan permintaan budak itu.

"Jomlah acik mama suruh"ujar rayyan pula

"Jom start study"ujar feena memancing perhatian dua pelajar itu.

"Jomlah acik!"ujar syasya lagi.

Feena hanya mengangguk dan mengikuti dua pelajarnya itu.Belum sampai diruang tamu feena disergah seseorang.

"Rayyan!"sergah seseorang sebelum terhenti apabila melihat gerangan feena dibelakangnya itu.

"Acik!"latah mereka bertiga.

"Ouh acik tak perasan"ujar bernada dingin.

Lemah semangat feena dibuatnya.Nasib saja dia jenis tidak melatah lebih jika disergah.

Inikah lelaki yang ditemuinya kemarin? Biar betul? Laju saja feena menggeleng dan berjalan mengikuti langkah rayyan.Dibiarkan saja lelaki itu berdiri disitu.

"Mama.."laung syasya sambil memimpin tangan feena.

Macam taknak lepas pun ada.sampai saja dimeja makan feena disapa oleh bakal kakak iparnya itu.

"Dah jumpa tunang?"sakat bakal kakak iparnya itu.

Tunang? Sejak bila pula dia berjumpa?eh kejap lelaki tadi kah merangkap tunangnya?

Laju feena menggeleng kepalanya tanda menidakkan apa yang difikirkannya ketika itu.

"Belum eh?"ujar kakak iparnya itu lagi.

"Saya tak kenal dia yang mana satu kak."ujar feena perlahan sambil tersengih membuatkan mama kepada tunangnya ketawa.

"Lahai asal tak bagitau mama? Boleh mama kenalkan" tersentak feena apabila  mendengar jawapan itu.

Pelik semacam saja keluarga tunangnya ini.Bertabahlah dengan semua soalan yang mengundang gelisah di jiwa.

.

"Ayyan"laung seseorang feena sibuk mengajar pelajarnya di gazebo itu.

"Nak apa?"laung ayyan sambil menulis jawapan dipapernya itu.

Laju saja tangannya menulis sebelum bergerak mendekati aciknya itu.

Terkejut feena melihat gelagat rayyan yang berdesup laju meninggalkan kawasan itu.

Selang beberapa minit kelibat rayyan kembali dan membawa 2 kotak pizza dan meletakkan diatas meja.

"Acik feena,ni acik suruh makan"ujar rayyan tersengih membuatkan feena memandang hairan.

"Acik feena?"soal feena sebelum mendapat pesanan daripada tunangnya melalui sticker note.

'Have a good day, jangan annoying saya perhati ni :)'

Terpinga pinga feena melihat sekeliling
Setelah membaca nota yang diberikan.

'Bila kita boleh face to face'

Pelik yang dirasakannya ketika ini.Macam mana hendak sesuaikam diri jika diri sendiri tidak mengenali gerangan  lelaki itu

Oxytocin LoveWhere stories live. Discover now