Bab 3

13 2 0
                                    

Laju kakinya mengatur langkah ke perpustakaan berdekatan bagi mencari buku yang ingin digunakan untuk assigmentnya sebentar lagi.

usai menemui buku yersebut laju saja feena mencari tempat untuk diduduki.

"ala,penuh pula library hari ni"bisiknya sendiri sebelum ditegur oleh seseorang.

"oi feena sini!"tegur hazwani yang duduk tersengih itu.

Tersenyum feena apabila perkara yang difikirkan menjadi mudah.Sejujurnya dia tidak perasan akan kerusi yang kosong itu.

"kau pergi library tak ajak.bertuah betu."kata feena usai meletakkan alatannya

"aku kan pro player memanglah dah kau sibuk berlari kejar lecturer tadi."perlinya membuatkan feena memandang geram.

Laju saja tangannya menyelak halaman buku sehinggalah ia disapa oleh seorang gadis yang cukup manis pada pandangan mata yang melihat.

"Assalamualaikum,saya nak bagi ni" ujar perlahan sambil tersenyum.

Feena yang mendongak dan menjawab salam hanya melihat pemberiannya itu.Mengikut firasatnya pasti orang ini tersalah orang.

"Walaikumsalam tapi saya tak buat apa apa pun" ujar feena sambil tersenyum.

"ouh ni tunang awak yang suruh sampaikan"ujarnya lagi.

Feena hanya memandang sekeliling dan mencari kelibat seseorang yang ingin diketahuinya itu.

Feena segera mengambil huluran tersebut dan mengucapkan terima kasih sebelum wanita.Sejujurnya hatinya semakin tertanya tanya siapa gerangan yang selalu ada bersamanya itu.

"woi feena dah dah lah tu"sakat hazwani

"aku tertanya tanya la weyh siapa lelaki ni"ujar feena sebelum menundukkan kepala.

Siapa dia? Susah sangat hendak tunjuk identitinya itu.

"dahlah cepat kejap lagi ada kelas lah oi" tepuk hazwani sebelum feena menjeling tajam kearahnya.

"aku baru sampai kau ni pun."ujar feena.

hazwani hanya memandang dengan laju feena mengemaskan alatannya itu.Disumbatnya saja ke dalam begnya namun mata terlihat satu lagi sticker note yang baru.

'I'm so lucky have you! Fighting.Semoga berjaya hehe'

~your fiance,DN

Tersengih feena semasa membaca apa yang tertulis pada sticker itu.Sejujurnya hatinya tertanya tanya dan semakin tetarik dengan jejaka ini.

'let's go fine this guy'

Tergopoh gapah feena ke dewan kuliah bersama hazwani.baru saja ingin membuka pintu feena disapa dengan figura yang bersuara agak jengkel.

"excuses me."ujarnya sebelum menolak pintu.

Feena segera membuntuti kelibat figura tadi sebelum menoleh sekeliling.Diperhatikanya setiap sudut dewan kuliah tersebut.

FEENA! Ini bukan dewan kuliah kenanga.

Tertunduk feena sebelum mencicit keluar perlahan lahan.

"yes girl,have a sit"tegur pensyarah itu.

"sorry lecturer,Wrong class entry"ujar feena sebelum mendapat gelakan dari pelajar pelajar didalam kuliah tersebut.

tertunduk malu feena sebelum terlihat kearah figura yang menegurnya tadi.

Look so familiar!

"girl?" tegurnya lagi.

Kelam kabut feena keluar tanpa memandang ke belakang.Yang perlu dilakukannya sekarang adalah keluar.perasaan malu dan terkejut bertambah tambah ketika itu.

"mustahil." tergeleng geleng feena sejak tadi.

Banyak persoalan yang timbul di benaknya ketika itu.

"feena!" laungnya.

Tertoleh feena apabila mendengar namanya dipanggil.

"yes sir?" ujar feena.

"are you okay?" ujarnya lagi membuatkan feena ternganga mendengar ucapan itu.

"saya okay sir" apa yang pelik sangat sir ni kejar dia semata mata untuk tanya itu.

" i need to go.Have a nice day pretty" ujar gerangan itu sebelum berjalan meninggalkannya.

otaknya tidak mampu mencerna keadaan ketika itu.adakah pendengarannya yang salah ataupun itu hanya ilusi semata mata.

sekarang waktunya untuk dia lepak dengan rakan iaitu hazwani.Sebelum pulang dia perlu berjumpa dengan lecturer yang menegurnya tadi.

Terjengket jengket feena mencari kelibat lelaki itu Sebelum menemuinya yang berjalan jauh di hadapan.

Dikejarnya gerangan itu sebelum hilang dari pandangan.Baru saja semangatnya membara tiba tiba kelibat itu hilang.

Terhenti feena sebelum berjalan sopan seperti mula mula tadi.Entah dari mana muncul kelibat lecturer tadi dan kini berjalan di depannya.

'what?'

Mahu tercabut jantungnya melihat kemunculan gerangan itu.ketika feena ingin bertenang lelaki itu berhenti dan memberikan laluan kepada pelajar yang berada di samping feena sebelum berdiri di samping feena.

what? Apa yang berlaku ni!

feena melemparkan pandangan ke arah lecturer yang kini berada disisinya ketika itu.Tersenyum gerangan tersebut kearahnya.

Aku punya kejar dia tadi Sekarang betul betul kat depan mata.

"yes feena?" tegurnya membuatkan feena tercengang hebat.

"err..nothing sir"ujar feena

"by the way my name is Danial nadzmi" sapanya lagi

Feena hanya tersenyum sebelum menunduk tanda hormat.

"Thank you sir." kata feena kekok sebelum mendapat jawapan.

"anything just see me at office and Please call me sir only in campus" katanya lagi

Feena hanya mendengar dan membiarkan ucapan itu begitu saja
.

Oxytocin LoveWhere stories live. Discover now