Bab 5

2 0 0
                                    

Terkejut feena apabila terdengar bunyi seseorang terlanggar benda dibelakangnya.laju saja matanya melihat apa yang berlaku.

Dilihatnya danial yang terlanggar tong sampah kecil dibucu meja.Terkaku seketika feena melihat reaksi lelaki itu.

Muka sir merah

Laju saja feena menepis apa yang terselit difikirannya.Danial hanya memerhati sebelum menunduk menyembunyikan senyuman.

"are you okay sir?"tegur feena membuatkan danial mengangguk pantas.crush tegur tu.

"sorry for disturb"ujar danial sebelum dibalas dengan senyuman daripada feena.

muka dia bertambah merah.comel

"takpe sir."feena masih memberikan reaksi yang sama.

"err,saya.."

"duduk je sir."ujar feena sambil tersenyum.

Danial hanya tersenyum sebelum mengambil tempat dihadapan feena.Bolehlah dia menganggu kelibat wanita di hadapannya itu.

Baru saja hendak memulakan perbualan feena dilanggar seseorang.Dengan cepat feena menoleh sebelum disergah.

"bagi balik husband aku."ujar wanita tersebut membuatkan feena tercenggang.

"saya tak faham."kata feena sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal itu.

"jangan nak berdalih lah perempuan."balasnya lagi

"rasanya cik salah orang ni "lembut suara feena menidakkan apa yang dikatakan oleh wanita tersebut.

Tajam renungan matanya Sebelum cuba menarik tudung yang tersarung kemas itu.

"stop it!"ujar danial.

Banyak mata mata yang memandang.Mana tidaknya perbalahan itu berlaku di hadapan salah seorang lecturer mereka.

"excuses me,girl you tak nampak ke siapa depan you?" lembut nadanya bertanya namun tersirat kekerasan disitu.

"er..sir saya cuma nak tegakkan hak saya je."kata perlahan sebelum mencerlung tajam kearah feena.

"your husband? Are you sure this woman kidnapped your husband?" nadanya mula berubah sedikit

Chill sudahlah yang diserang bukannya dia.

"tapi"

"enough! For you information this girl is mine so dont you dare to give the tittle like that."pengakuan danial itu membuatkan feena terkaku disamping diperhati mata mata yang melihat.

"sorry sir"ujarnya perlahan.

"sorry, i think its my fault cause blame you like that"ujarnya membuatkan feena tersenyum.

"takpe saya tak amik hati pun"lembut saja nadanya memberikan kata maaf.

Sejujurnya malu yang dirasakannya ketika itu mana tidaknya dia diserang dan orang dihadapan merangkap pensyarah kepadanya membelanya.

Bukan main tersengih lagi danial setelah melihat muka cemberut feena yang terpapar itu.

"apa sengih sengih cucuk mata baru tau"ujar feena perlahan.

"are you okay pretty? Jangan la cucuk mata saya nanti tak nampak macam mana? Melepas nak usha awak"selamba saja nadanya sambil mengambil posisi di kerusi semula.

"so funny sir" buat malu keturunan saja jika dia melihatkan reaksi yang pelik pelik dihadapan lelaki itu.

"are you sure? i think its not a joke.please feena call me danial not sir."katanya lagi

"suka hati saya lah nak panggil apa pun"selamba saja dia berkata begitu.

"Takutnya kitew" perli danial membuatkan feena menjeling

Itu saja caranya yang danial dapat lakukan untuk membuka mulut
wanita dia hadapannya itu.

" Rasanya baik sir pergi makan pastu tidur.tak sihat ni"

"taknaklah.melepas nak usha future saya nanti"

"your future?" merepek saja kerja lelaki dihadapannya ini.

"correction, our future" mahu saja feena terjerit mendengar lelaki dihadapannya ini berceloteh.

Kemain banyak bunyi bila dihadapannya.ingatkan apabila sudah memberi amaran lelaki itu akan menjauhinya ternyata semakin mendekati.

Manja kali dia.

Ouh gosh,tersebut.<3

sepanjang berada di meja yang sama.Feena hanya mampu memerhati tingkah laku danial yang serius saja.

"er.."

terhenti danial melihat gelagat buah hatinya itu.Lah sangat!

"why? Are you okay?"sambil memutar mutarkan pen di tangannya.

"Nothing.Sorry sir"ujar feena sebelum bukunya dirampas danial.

"kau gila ke hah?" laju feena menutup mulutnya setelah mengeluarkan ayat yang spontan tadi.

Dia benar benar tidak sengaja mengatakan hal tersebut.

"say it again"datar saja nadanya memberikan arahan

Feena hanya menggeleng.Sungguh dia tersepit dengan situasi yang dia cipta sendiri.

"say it again before.."

"sir saya minta maaf.saya tak sengaja"luah feena.

Dingin sungguh jejaka di hadapannya itu.Auranya sungguh Menakutkan.

"puteri syafeena"datar saja panggilan itu.

Feena hanya mampu tertunduk sebelum mengetuk kepalanya.Dia buntu,perkataan tidak elok itu tidak sewajarnya terluah di mulutnya namun dek terkejut,semuanya berlaku juga.

"I'm sorry sir."ujarnya serba salah

Danial yang mendengar terus berdiri dan meninggalkan feena disitu.Hampir jatuh rahangnya melihat tindakan lelaki itu.

Aku punya Susun ayat nak minta maaf dia blah macam tu je!?

Terkilan juga feena namun jejaka itu tetap Merangkap Pendidik kepadanya.Bagaimana jika ilmunya tidak berkat kerana lelaki itu terasa hati.

Mahu saja feena menangis disitu untuk membuktikan dia tidak sengaja melakukannya.

Apa yang dia perlu lakukan.



Danial yang keluar dari library itu hanya tersenyum manis.Niatnya ingin mengenakan feena saja.Rasanya inilah salah satu cara untuk dia mengikat perasaan feena sebelum jatuh ke tangan orang lain.

senang saja hendak menakutkan gadis pujaanya itu.Tidak perlu bergaduh semata mata ingin meraihkan perhatian gadis pujaannya.

Always cute!

"mari kita lihat apa yang berlaku seterusnya"







If loving you is a crime, then I'm looking at a life sentence.

Oxytocin LoveWhere stories live. Discover now